2005-09-13, 09:08
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bärs
Kvinnor som inte höll med om vad ROKS påstod om deras situation togs inte på allvar eller hade "fel".
|
Vad är detta om inte att avfärda hjälpsökande? Och jag vidhåller att det inte sker ute på de enskilda jourerna.
|
|
|
2005-09-13, 09:42
|
|
nöff nöff, tut tut!
Reg.datum: Dec 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Metal_boy_
Mossrivare kan ju behövas på vissa av damerna.

|
Hahaha fyfan vad jag garvar.
Citat:
Ursprungligen postat av clash
Fan jag tycker inte ens människor har lika värde, sitt värde är något man visar!
Jag tycker oxå att killar som beter sig som as skall ha kuken avskurna.
Det är en självklarhet att en brud som kränger bra susta kan ta ut lika mycket som en kille i pris. Lixom det för mig är en självklarhet att man får lika lön för lika arbete.
Jag är dessutom tämligen säker på att ingen skulle vråla feminist efter mig på stan. Så allvarligt ...vafan är problemet?
|
Jag förbihåller mig rätten att skita hjärtligt i alla former av genusfrågor och även politik i stort. Det känns dock lite plågsamt att per automatik bli sedd som en belastning för att jag är man, för det är ju ändå lite så det blir. Kollektivt ansvar och dylik skit ligger ett stenkast från arvsynd och skit enligt mig, feminister verkar vara jävligt jobbiga individer.
|
|
|
2005-09-13, 10:05
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Om man skall ge människor hjälp borde man väl lyssna på hur de upplever sin situation och anpassa hjälpen därefter. Men inte hos ROKS. De hade en färdig upfattning om vad kvinnan hade varit med om och vad det berodde på. Och "hjälpen" var anpassad efter det. Kvinnor som inte höll med om vad ROKS påstod om deras situation togs inte på allvar eller hade "fel".
|
Du skriver många ord, men jag tycker inte att du svarar på min fråga: På vad sätt skiljer sig feministers (som jag personligen inte automatiskt skulle vilja likställa med ROKS) sätt att välja att bara se den del av verkligheten som stämmer överens med deras uppfattning från samma beteende hos andra, t.e.x inom olika politiska eller religiösa rörelser?
Citat:
Föreställ dig att du skulle besöka en läkare som skrattar åt dig när du berättar att du har ont i örat och istället amputerar din arm, eftersom läkaren "vet" att det är där du egentligen har ont.
|
Tja, menar du att detta inte skulle förekomma? Jag måste säga att jag genom jobbet påminns så gott som varje dag om att det är ett högst reellt faktum, även om det inte går så långt som till amputation.
|
|
|
2005-09-13, 10:07
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini
Vad är detta om inte att avfärda hjälpsökande? Och jag vidhåller att det inte sker ute på de enskilda jourerna.
|
Kanske inte nuförtiden, men i dokumentären var det precis vad som skedde.
|
2005-09-13, 10:19
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Du skriver många ord, men jag tycker inte att du svarar på min fråga: På vad sätt skiljer sig feministers (som jag personligen inte automatiskt skulle vilja likställa med ROKS) sätt att välja att bara se den del av verkligheten som stämmer överens med deras uppfattning från samma beteende hos andra, t.e.x inom olika politiska eller religiösa rörelser?
Tja, menar du att detta inte skulle förekomma? Jag måste säga att jag genom jobbet påminns så gott som varje dag om att det är ett högst reellt faktum, även om det inte går så långt som till amputation.
|
Högern utgår från verkligheten och anpassar politiken därefter, i enlighet med vad som värderas positivt av högerns företrädare förstås. Vänstern bygger politiken på en ideologi som bygger på en massa obevisbara antaganden.
|
2005-09-13, 10:24
|
|
Svensk mästarinna 2011.
|
Citat:
Kanske inte nuförtiden, men i dokumentären var det precis vad som skedde.
|
Jaha. Viss mediakritik skulle nog göra dig gott tror jag.
Jag avslutar nog här eftersom vi inte kommer komma fram till något nytt eller någon form av konsensus, kanske inte ens förståelse inför varandras ståndpunkter. Vi kanske får komma överens om att vi inte är överens. Du bygger hela din bild av ROKS på en (ganska kritiserad) dokumentär. Tänk på att världen kanske inte är just så svartvit som det framställdes där.
|
|
|
2005-09-13, 11:24
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini
Jaha. Viss mediakritik skulle nog göra dig gott tror jag.
Jag avslutar nog här eftersom vi inte kommer komma fram till något nytt eller någon form av konsensus, kanske inte ens förståelse inför varandras ståndpunkter. Vi kanske får komma överens om att vi inte är överens. Du bygger hela din bild av ROKS på en (ganska kritiserad) dokumentär. Tänk på att världen kanske inte är just så svartvit som det framställdes där.
|
Jag talar inte om ROKS - faktum är att jag skiter i ROKS för tillfället- jag talar om feminism. Det är du som fört in diskussionen på ROKS-spåret. Jag har talat om hur radikalfeministerna manifesterat sin perversa ideologi i olika sammanhang. Till exempel i politiken nu genom F!, i ROKS bl.a. genom Irene von Wachenfeldt. Och hon ÄR en extrem feminist med en ytterst sjuk människosyn.
|
2005-09-13, 12:05
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Citat:
Högern utgår från verkligheten och anpassar politiken därefter, i enlighet med vad som värderas positivt av högerns företrädare förstås. Vänstern bygger politiken på en ideologi som bygger på en massa obevisbara antaganden.
|
Nå men det var ju i sanning ett objektivt konstaterande.
|
|
|
2005-09-13, 12:10
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
Jag tycker det är synd att feminister har så svårt att ta avstånd från de lite mer konstiga varianterna. En del jourer hade ju visst lämnat ROKS efter dokumentären och det ser jag som en positiv markering.
Men jag tror många intellektuella feminister är så vana att försvara sig mot personer som Metal_Boy etc som kommer med rätt efterblivna argument så i ren reflex så försvarar de all feminism.
|
|
|
2005-09-13, 12:26
|
|
Mr Model.
Reg.datum: Jul 2005
|
Feminism är ett för brett begrepp i dagsläget, hur sjukt det nu kan låta, så vi måste börja placera in de i fack. Mans-hatande feminist, själv-hatande feminist, ensam feminist, full feminist (Gudrun) etc. Så man hackar på rätt sort. För jag håller med om lika lön för lika arbete men där jag är uppfostrad kallas det för sunt förnuft och inte feminism. Så peka ut manshatarna så ska jag hata tillbaks så mycket jag bara orkar men lämna de som tror på jämlikhet ifred.
|
|
|
2005-09-13, 12:40
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Nå men det var ju i sanning ett objektivt konstaterande.
|
Framför allt är det sant. Marxismen är en religion utan gud. Feminismen är en utväxt på den marxistiska kroppen. Du tror väl inte att det är slump att feministerna är gamla marxister?
|
2005-09-13, 13:01
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av norsk_gadd
För jag håller med om lika lön för lika arbete men där jag är uppfostrad kallas det för sunt förnuft och inte feminism.
|
|
|
|
2005-09-13, 13:20
|
|
*** syd
Reg.datum: Apr 2003
|
Deras förslag om att det numera skra drivas" Könslös medicinsk forskning" var nog ändå en av höjdarna. Initialt lät ju förslaget att det skulle bedrivas "individuell" forskning på män och kvinnor, men då hade några kunniga människor insett att den som varken är kvinna eller man föll utanför ramen, vilket föranledde det "könslösa" förslaget....
Men jag hoppas faktiskt att de kommer in i riksdagen, tänk er ett parti som verkligen hatar precis allt i världen, de kommer att göra succe, glöm invandrarfientliga partier, här har vi några som avskyr allt från en rabatt som en man planterat till Skandiachefer! Kan det bli bättre?
|
|
|
2005-09-15, 12:29
|
|
pot of tea? (_)IO
|
Feminism är en ideologi som går ut på att alla män är onda och odugliga, och att kvinnorna minsann är lika bra!
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:24.
|

|