2005-02-23, 20:25
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Herkulez
Baan: hur ställer du dig till det här då? Triumph the insult dog http://www.shagoto.com/triumph.htm
han driver och häcklar personer som knappast är offentliga, det visas tom i tv.
|
jo har sett flera av dom innan och det är rätt hårt, men sen visst kan det vara kul. Jag anse ändå att det är viss skillnad driva med någon själv eller skratta åt någons resultat av att driva med någon som i fallet med hunden. Sen får man ändå räkna star wars nördarna som en offentlig grupp
I slutändan handlar det om ens egen humor antar jag, själv vill ja inte skratta ihjäl mig för man känner att det är min tur nästa gång
|
|
|
2005-02-23, 20:29
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Yankeee
|
Ja det påminner om det upphovsskyddat, men som sagt det är inget som gäller här bara för att det står ett ©
Här gäller upphovsrättslagen och om du har svårt att fatta det eller vill tro nått annat kan du gå och gnata med nån annan för jag skiter i vad du tror.
|
2005-02-23, 20:31
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Metal_boy_
Ja det påminner om det upphovsskyddat, men som sagt det är inget som gäller här bara för att det står ett ©
Här gäller upphovsrättslagen och om du har svårt att fatta det eller vill tro nått annat kan du gå och gnata med nån annan för jag skiter i vad du tror. 
|
det är ju bara den svenska motsvarigheten, så vad är problemet egentligen?
om någon säger copyright så är dte bara överföra det till vårt lagsystem, tror inte det rör sig om några stora skillnader
|
|
|
2005-02-23, 20:33
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Baan
det är ju bara den svenska motsvarigheten, så vad är problemet egentligen?
om någon säger copyright så är dte bara överföra det till vårt lagsystem, tror inte det rör sig om några stora skillnader
|
nej det är inte den svenska motsvarigheten, om det står en C symbol på nått du missbrukar och är bosatt här så gäller det inga lagar som bestraffar händelsen till skillnad om du va bosatt i Usa.
|
2005-02-23, 20:35
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
|
Ja?
Står det något annat?
Jag har inte sagt något annat än att upphovsrätt och copyright är samma sak i Sverige.
|
|
|
2005-02-23, 20:35
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
nej det är inte den svenska motsvarigheten, om det står en C symbol på nått du missbrukar och är bosatt här så gäller det inga lagar som bestraffar händelsen till skillnad om du va bosatt i Usa.
|
allt som är skyddat av copyright utomlands är såvitt jag vet skyddad av vår svensak motsvarighet. T ex jag lägger upp bilder på min hemsida, du snor dom och använder dom i egna syften, att jag lägger en C på dom betyder absolut itne att dom inte är skyddade av upphovsrättslagen
|
|
|
2005-02-23, 20:41
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
allt som är skyddat av copyright utomlands är såvitt jag vet skyddad av vår svensak motsvarighet. T ex jag lägger upp bilder på min hemsida, du snor dom och använder dom i egna syften, att jag lägger en C på dom betyder absolut itne att dom inte är skyddade av upphovsrättslagen
|
betyder heller inte att dom ÄR det.
|
2005-02-23, 20:43
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ja?
Står det något annat?
Jag har inte sagt något annat än att upphovsrätt och copyright är samma sak i Sverige.
|
Jo men det är ju inte samma sak Sverige.
|
2005-02-23, 20:43
|
|
|
Banned
Reg.datum: Apr 2003
|
Citat:
|
jo har sett flera av dom innan och det är rätt hårt, men sen visst kan det vara kul. Jag anse ändå att det är viss skillnad driva med någon själv eller skratta åt någons resultat av att driva med någon som i fallet med hunden. Sen får man ändå räkna star wars nördarna som en offentlig grupp
I slutändan handlar det om ens egen humor antar jag, själv vill ja inte skratta ihjäl mig för man känner att det är min tur nästa gång 
|
låter som lite dubbelmoral =)
och jag skrattade inte åt deras resultat utan hade lite kul åt några av deras poser bara, liten skillnad
och Ja, Triumph dog är grymt kul
|
|
|
2005-02-23, 20:44
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
betyder heller inte att dom ÄR det.
|
Hur får man sitt verk skyddat av upphovsrätt?
Upphovsrätten är i Sverige ett helt formlöst skydd. Det innebär att det till skillnad från flertalet andra immaterialrätter inte behövs någon registrering. Skyddet uppkommer i och med att man skapat något skyddsvärt.
http://www.prv.se/om_prv/upphovsratt/start.html
|
|
|
2005-02-23, 20:46
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Hur får man sitt verk skyddat av upphovsrätt?
Upphovsrätten är i Sverige ett helt formlöst skydd. Det innebär att det till skillnad från flertalet andra immaterialrätter inte behövs någon registrering. Skyddet uppkommer i och med att man skapat något skyddsvärt.
http://www.prv.se/om_prv/upphovsratt/start.html
|
Ja?
|
2005-02-23, 20:50
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Jo men det är ju inte samma sak Sverige.
|
Nä, men ge mig en källa då. Enligt ordböckerna så är det samma sak. Enligt Patent- och registreringsverket så är det samma sak. Men du har kanske en egen hemlig källa?
|
|
|
2005-02-23, 20:51
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ja?
|
Du skrev "betyder heller inte att dom ÄR det." som svar på baan inlägg om hans bilder. Mitt citat visade att hans bilder visst var skyddade.
|
|
|
2005-02-23, 20:52
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Nä, men ge mig en källa då. Enligt ordböckerna så är det samma sak. Enligt Patent- och registreringsverket så är det samma sak. Men du har kanske en egen hemlig källa?
|
min tidigare text som jag även skrev på en annan tråd va från en källa, du får väl googla som alla andra
|
2005-02-23, 20:54
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
min tidigare text som jag även skrev på en annan tråd va från en källa, du får väl googla som alla andra
|
Vafan ska man göra? Det går bara att skratta åt dig. Ska jag googla fram dina "bevis"?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:19.
|

|