Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-03-09, 23:09   #91
dream_theater_
I ♥ Eddie Vedder

dream_theater_s avatar

Reg.datum: Mar 2009
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Väldigt få klarar av att sitta på huk vettigt.
Jo jag blev väldigt förvånad. Men såklart, Sheos squat stretch har hjälpt mig tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder Visa inlägg
Samma här, jag skulle vilja se dig i "Vem vet mest?".
dream_theater_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-10, 07:11   #92
spoonchest
Registered User

spoonchests avatar

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Väldigt få klarar av att sitta på huk vettigt.
Ja, det har slagit mig att i vissa sammanhang ser jag ut som rena cirkusartisten när man jämför rörlighet med andra. Vilket är intressant eftersom jag är rätt stel.
spoonchest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-03-21, 11:48   #93
Menigar
Registered User

Menigars avatar

Reg.datum: Aug 2004
jag har kört 30dagar+ nu och senaste 10 dagarna med stretchrutinen en gång om dagen. har inte kört knäböj under den här perioden pga skada men idag körde jag en lätt omgång böj.
kommer nu ca 2dm lägre än innan med bättre form, väldigt nöjd med resultatet.

kommer fortsätta med på stretchrutinen och sittandet tills jag kan göra fulldjupa böj med en olastad stång utan problem.

Senast redigerad av Menigar den 2014-03-21 klockan 11:51.
Menigar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 15:08   #94
G_lund
En påse med mos.

G_lunds avatar

Reg.datum: Feb 2006
BUMP!

Vilka hoppar på efter nyår?
G_lund är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 17:04   #95
svenbanan
Banned User

Reg.datum: Jan 2012
Det kanske vore nåt. Jag är stel som ett kylskåp, och särskilt i fotleder. Tror jag har broskpåbyggnader där som hindrar.

Dock vette fan om jag kommer ro iland 30min om dagen. Jag vet hur ont jag kan få av att huka länge...

Har inte läst "reglerna" men är det okej att hålla i sig i stolpe eller ha gummiband runt röven somhindrar att man ramlar bakåt?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 17:25   #96
tlk
nattzor

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Det kanske vore nåt. Jag är stel som ett kylskåp, och särskilt i fotleder. Tror jag har broskpåbyggnader där som hindrar.

Dock vette fan om jag kommer ro iland 30min om dagen. Jag vet hur ont jag kan få av att huka länge... ´´
Du behöver inte göra 30 minuter i ett.. du kan fördela det på 120 set över hela dagen om du så vill
tlk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-12-31, 18:06   #97
svenbanan
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av tlk Visa inlägg
Du behöver inte göra 30 minuter i ett.. du kan fördela det på 120 set över hela dagen om du så vill
Det har jag hajat. Känns ändå rätt mycket att sitta i fem minuter sex gånger under dagen. Det känns alltså jobbigt rent fysiskt.
Gammal 2014-12-31, 18:49   #98
Exdiaq
Registered User

Exdiaqs avatar

Reg.datum: Dec 2007
Citat:
Det har jag hajat. Känns ändå rätt mycket att sitta i fem minuter sex gånger under dagen. Det känns alltså jobbigt rent fysiskt.
Börja med 5min en gång om dagen?
Gammal 2014-12-31, 19:18   #99
svenbanan
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq Visa inlägg
Börja med 5min en gång om dagen?
Jag kommer väl troligtvis testa 3-4min ett par tre ggr om dagen så får vi se hur det käns...
Gammal 2015-01-01, 02:11   #100
Kabuto
man vänjer sig

Kabutos avatar

Reg.datum: Aug 2005
Jag är sugen på att testa nu under det nya året men att ha hälarna i golvet och avslappnad ryggrad klarar jag knappast. Jag klarar ha hälarna i golvet om jag drar mig framåt.
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-01, 03:04   #101
svenbanan
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
Jag är sugen på att testa nu under det nya året men att ha hälarna i golvet och avslappnad ryggrad klarar jag knappast. Jag klarar ha hälarna i golvet om jag drar mig framåt.
Det där med avslappnad rygg tolkar jag som att det är okej att inte ha rak rygg. Dvs att det är okej att vara framåtböjd. Det borde betyda att det är okej att hålla i sig i något också.

Jag tänker försöka köra delvis med gummiband runt arslet som drar höften framåt, underlättar extremt mycket. Frågan är om man förlorar nåt på att göra så, om alternativet är att kramphålla i en stolpe framför sig för att inte dra på arslet.

Blev lite sugen på att köra ett första pass nu. Men tror att risken är typ 100% att jag skulle stå på arslet, ev helt andra anledningar nu på nattkröken. Att jag inte rasade i blixthalkan på väg hem är ett mirakel.
Gammal 2015-01-01, 11:06   #102
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Ska testa 2 minuter varje vaken timme. Fast jag kommer köra med böjskor till att börja med.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-01, 13:17   #103
baggard
Registered User

baggards avatar

Reg.datum: Aug 2011
Jag hoppar på med start idag.. så nu har jag skrivit det nu måste jag fullfölja
Har inte läst så mycket regler men jag kör nog hela rasket på en och samma gång varje dag bara

Tack för bumpen!
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2015-01-01, 20:44   #104
svenbanan
Banned User

Nån som har nåt bra sätt att mekaniskt hindra hälarna att rotera inåt? Dvs knät kolapsar inåt, fast eftersom jag fixerar knät med armbågen (som Idos Buddha prayer) så blir det istället foten som roterar utåt. Jag skulle vilja spika fast foten i marken så detta inte kan ske. Finns det kanske nån mindre drastisk metod som nån har koll på?

Jag har i alla fall gjort 2 gånger med 4min per sittning idag. Dock med gummiband runt rumpan som drar fram höftpartiet. Känns som om knän, ljumskar och röven skulle explodera i slutet av dessa fyra minuter. Inte skönt. Förhoppningsvis betyder detta att nåt positivt kommer bli resultatet. Fan trot! Nu ska jag försöka sitta en gång till. Kanske testar att sitta nån minut utan gummibandet också...
Gammal 2015-01-01, 20:51   #105
StarkaUlf
Längtar till jul.

StarkaUlfs avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Nån som har nåt bra sätt att mekaniskt hindra hälarna att rotera inåt? Dvs knät kolapsar inåt, fast eftersom jag fixerar knät med armbågen (som Idos Buddha prayer) så blir det istället foten som roterar utåt. Jag skulle vilja spika fast foten i marken så detta inte kan ske. Finns det kanske nån mindre drastisk metod som nån har koll på?

Jag har i alla fall gjort 2 gånger med 4min per sittning idag. Dock med gummiband runt rumpan som drar fram höftpartiet. Känns som om knän, ljumskar och röven skulle explodera i slutet av dessa fyra minuter. Inte skönt. Förhoppningsvis betyder detta att nåt positivt kommer bli resultatet. Fan trot! Nu ska jag försöka sitta en gång till. Kanske testar att sitta nån minut utan gummibandet också...
Har kört 6x2 minuter idag, det får räcka för idag. Ökar så småningom. Helt slut i underkroppen trots att man bara sitter och "slappnar av". Jag är inte så rörlig.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:53.