|
Visa resultat för omröstning: Förmildrande omständigheter till otrohet
|
|
Vi hade grälat innan
|

|
2 |
1.39% |
|
Jag var full/påtänd/full och påtänd
|

|
7 |
4.86% |
|
Hon/han var väldigt väldigt snygg
|

|
6 |
4.17% |
|
hon/han ställde upp på massa kinky stuff jag vill ha men inte får annars
|

|
10 |
6.94% |
|
Jag var utomlands
|

|
1 |
0.69% |
|
Jag var på konferens
|

|
1 |
0.69% |
|
Det var en ex
|

|
1 |
0.69% |
|
Det var en av samma kön
|

|
14 |
9.72% |
|
Jag var jätte jätte kåt
|

|
6 |
4.17% |
|
Vi har inte tillräckligt mycket sex
|

|
15 |
10.42% |
|
Du hade ju vart otrogen innan
|

|
43 |
29.86% |
|
Du tar mig för given
|

|
3 |
2.08% |
|
Han/hon fick mig att skratta
|

|
0 |
0% |
|
han/hon utmanade mig och sa att jag var dålig i sängen och jag ville bevisa motsatsen
|

|
2 |
1.39% |
|
Vi kysstes inte, så det var inte så farligt
|

|
1 |
0.69% |
|
Du tittar ju på porr, då kan jag med gott samvete vara otrogen ibland
|

|
2 |
1.39% |
|
Albatross
|

|
85 |
59.03% |
2012-12-06, 23:12
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllot
Har du erfarenhet från liknande förhållanden? Tanken att min flickvän hade 3 andra snubbar hon gav kärlek, tid, skratt, ligg får mig att må 
|
Nu handlade detta inte om skratt, tid och framförallt inte kärlek utan ett fylleknull.
Och din tjej har ju rimligtvis haft sex med andra innan ni började träffas, jag ser inte den extremt stora skillnaden just när det kommer till sexbiten.
Ja det har jag, åt båda hållen så att säga.
|
|
|
2012-12-06, 23:15
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Amfksp
Nu handlade detta inte om skratt, tid och framförallt inte kärlek utan ett fylleknull.
Och det har ju rimligtvis haft sex med andra innan ni började träffas, jag ser inte den extremt stora skillnaden just när det kommer till sexbiten.
|
Vad är kärlek/förhållande utan sex? vänskap?
Senast redigerad av Bengtan den 2012-12-06 klockan 23:16.
|
|
|
2012-12-06, 23:16
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtan
Vad är kärlek/förhållande utan sex? vänskap?
|
Vad menar du nu? VIlken bit i mitt inlägg syftar du på?
|
|
|
2012-12-06, 23:19
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Vad menar du nu? VIlken bit i mitt inlägg syftar du på?
|
Rent allmänt bara. Det är till viss del vad som definierar ett förhållande att vara fysiska, kärlek utan det fysiska kallas vänskap, blir sex så litet då? Skriver utan att tänka
|
|
|
2012-12-06, 23:23
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Rent allmänt bara. Det är till viss del vad som definierar ett förhållande att vara fysiska, kärlek utan det fysiska kallas vänskap, blir sex så litet då? Skriver utan att tänka 
|
Nej sex är viktigt i ett förhållande, men jag tycker inte att otrohet genom endast sex måste förstöra ett förhållande. Jag har haft sex så många gånger utan att ha några som helst känslor för personen jag har sex med så jag ser helt enkelt inte hur det måste avsluta ett förhållande pga det. Även om det är ett svek, så är det bara lite penetration, inget djupt(pun intended)
Senast redigerad av Amfksp den 2012-12-06 klockan 23:25.
|
|
|
2012-12-06, 23:28
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2012
|
Citat:
Och din tjej har ju rimligtvis haft sex med andra innan ni började träffas, jag ser inte den extremt stora skillnaden just när det kommer till sexbiten.
|
Intressant men samtidigt glad över att vi tänker olika. Vad har du kommit fram till med all erfarenhet?
|
|
|
2012-12-06, 23:31
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllot
Intressant men samtidigt glad över att vi tänker olika. Vad har du kommit fram till med all erfarenhet?
|
Att otrohet inte måste betyda slutet för ett förhållande och att personer kan ändra sig, bara man verkligen vill.
|
|
|
2012-12-06, 23:32
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Det gör man väl som man själv vill. Jag hade inte tillåtit det. Hade aldrig litat på personen på samma sätt igen.
|
|
|
2012-12-06, 23:34
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Nej sex är viktigt i ett förhållande, men jag tycker inte att otrohet genom endast sex måste förstöra ett förhållande. Jag har haft sex så många gånger utan att ha några som helst känslor för personen jag har sex med så jag ser helt enkelt inte hur det måste avsluta ett förhållande pga det. Även om det är ett svek, så är det bara lite penetration, inget djupt(pun intended)
|
Ja det är ditt förhållande till sex men det varierar väldigt mycket mellan olika personer.
|
|
|
2012-12-06, 23:35
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS
Ja det är ditt förhållande till sex men det varierar väldigt mycket mellan olika personer.
|
Givetvis är det så. I vissa kulturer blir man ju stenad till döds för sex med fel person, så vissa tar det extremt allvarligt uppenbarligen.
|
|
|
2012-12-06, 23:38
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2012
|
Citat:
Att otrohet inte måste betyda slutet för ett förhållande och att personer kan ändra sig, bara man verkligen vill.
|
Problemet är att just otrohet är bakom ryggen på sin partner vilket påverkar tilliten = grunden i ett förhållande. Jag kan köpa om man fick tillåtelse att dra ett frikort eller liknande men det är minst lika
Är man inte kär eller saknar starka känslor för sin partner så kanske det är en självklarhet men då har man egentligen inget att göra i en relation.
|
|
|
2012-12-07, 00:16
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Jag är tvärtom mot många andra i tråden. På något sätt hade det vart annorlunda om min fru haft en kärleksaffär/förhållande vid sidan av, det hade gjort mig ledsen och helt förstörd, men kanske såsmåningom hade jag kunnat förlåta det.
Hade hon bara haft en rent sexuell affär hade min manlighet fått sig en törn på köpet med, dessutom hade det sabbat min bild av henne, så det hade nästan vart värre på sitt sätt.
På tal om att manligheten får sig en törn, en bekants bekanta har nån slags helstörd svartsjuke-fetisch som handlar om att frun skall vara otrogen och håna maken under tiden. Som Swingers nästan - fast maken får inte vara med, han får däremot serva sin fru och hennes älskare med olika saker, glas med vatten, torka upp svett och annat, bli örfilad och skälld på av båda, bli förnedrad för sin lille penis och sviktande sexuella förmåga. Så gråter han och mår dåligt och känner sig värdelös medans frun har sex med en annan - det skall tydligen vara nån slags speciell njutning i psykisk tortyr och förstört självförtroende. Nog inte min grej.
|
|
|
2012-12-07, 00:56
|
|
|
Starke Adolfs son
Reg.datum: Oct 2006
|
Om man då går andra hållet? Man är singel och ligger med någon upptagen? Singelpersonen kan väl knappast handla fel, egentligen? Bortse från om det är någon väns respektive utan mer handlar om att singelpersonen inte känner den upptagnes respektive.
|
|
|
2012-12-07, 01:31
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Jag håller med, många verkar lite för säkra på hur de skulle reagera...
|
|
|
2012-12-07, 05:00
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Det är exakt samma som med en kille, förklara?
|
Jag vet inte om jag kan förklara, tyvärr. Känner bara att skulle hon ligga med en annan kille så hade jag blivit helt krossad men när jag tänker mig med en annan tjej känner jag ingenting. :S
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:30.
|

|