2012-02-01, 15:47
|
|
You dont make friends with sallad
Reg.datum: Dec 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Damien Thorne
|
så som han lyfter i videon är det inte det man menar när man säger att man lyfter med studs ???
|
|
|
2012-02-01, 15:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Lyfter inte röfvén där?
|
|
|
2012-02-01, 16:10
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2011
|
Förlåt om frågan ställts tidigare i tråden.
Hur förbättrar man sin brygga?
|
|
|
2012-02-01, 17:36
|
|
chasing the dream
Reg.datum: Oct 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson
Nej, inte på onsdagar. Man skulle givetvis kunna göra det men inte i mitt schema då fredagspassen är exceptionellt ansträngande vid de veckor man har onsdagspass.
|
Okej, schysst tråd föresten
När du skriver 60%x8x6 menar du 8 set x6 reps då?
Funderar på att köra ditt schema och endast köra vanlig bänkpress + smalbänk som komplement må fre.
Vad tror du om det?
|
|
|
2012-02-01, 17:38
|
|
Coach
Reg.datum: Oct 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av iPad
Okej, schysst tråd föresten
När du skriver 60%x8x6 menar du 8 set x6 reps då?
Funderar på att köra ditt schema och endast köra vanlig bänkpress + smalbänk som komplement må fre.
Vad tror du om det? 
|
8 reps 6 set
Det kan man göra om man så önskar. Det kan dock bli lite obalans och inte så mycket träning för startstyrkan som man kanske önskar, men det kan nog isåfall korrigeras vid ett senare tillfälle!
|
2012-02-01, 18:03
|
|
chasing the dream
Reg.datum: Oct 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson
8 reps 6 set
Det kan man göra om man så önskar. Det kan dock bli lite obalans och inte så mycket träning för startstyrkan som man kanske önskar, men det kan nog isåfall korrigeras vid ett senare tillfälle!
|
Skippar specifika axelövningar helt då jag kör bänk 2, 3 ggr/v
Kan man klämma in böj och mark någonstans? Tack för den utförliga hjälpen
|
|
|
2012-02-01, 19:44
|
|
Coach
|
Citat:
Ursprungligen postat av iPad
Skippar specifika axelövningar helt då jag kör bänk 2, 3 ggr/v
Kan man klämma in böj och mark någonstans? Tack för den utförliga hjälpen 
|
Pinpress är väl ingen specifik axelövning så mycket som en bröstövning
Tisdag och lördag är lämpligast för dessa andra bestyr!
|
2012-02-03, 18:05
|
|
GLC must live on
Reg.datum: Feb 2005
|
Fick svart på vitt idag varför jag tyckte det kändes så sjukt brett att hålla pekfingrarna på ringarna - stången på gymmet hade 91cm mellan ringarna. Håller nu pekfingrarna vid 81 cm och det känns bra. Ungefär så som jag hållt tidigare, lite bredare bara.
|
Citat:
Ursprungligen postat av shady144
är 16 år , väger 76, 172 cm. betraktas som biff
|
Knocking people out for a living
|
|
|
2012-02-04, 16:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2005
|
På mitt gym har vi 91cm mellan ringarna. Jag provade att placera pekfngrarna på ringarna några set. Jag har långa armar. Jäklar vilken skilldnad i lyftväg det blev. Ska man köra med detta breda greppet fortsättningsvis fastän det inte är godkänt på tävling? Nu tävlar jag inte. Men det är ju kul att träna med tävlingsregler. Eller riskerar man axelproblem med detta breda grepp?
|
|
|
2012-02-04, 16:54
|
|
Nallemoderator
Reg.datum: Feb 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Johan86
På mitt gym har vi 91cm mellan ringarna. Jag provade att placera pekfngrarna på ringarna några set. Jag har långa armar. Jäklar vilken skilldnad i lyftväg det blev. Ska man köra med detta breda greppet fortsättningsvis fastän det inte är godkänt på tävling? Nu tävlar jag inte. Men det är ju kul att träna med tävlingsregler. Eller riskerar man axelproblem med detta breda grepp?
|
Kör där som det funkar bäst. Man måste inte heller ha samma greppbredd på alla bänkarna man kör, det är t o m ganska vanligt att folk varierar mellan tävlingsgrepp (för tävlande), lite bredare samt lite smalare för stressa kroppen lite annorlunda.
|
|
2012-02-12, 15:03
|
|
Coach
|
Citat:
Ursprungligen postat av z_bumbi
Kör där som det funkar bäst. Man måste inte heller ha samma greppbredd på alla bänkarna man kör, det är t o m ganska vanligt att folk varierar mellan tävlingsgrepp (för tävlande), lite bredare samt lite smalare för stressa kroppen lite annorlunda.
|
Det är detta jag ställer mig emot, anser att det är kontraproduktivt om det tar upp en större del än, säg, 25% av bänkträningen. Och sen bör man som sagt bara göra sådant som man vet kommer ge mer till tävlingsbänken, och då gäller det att variera greppet för att man behöver en viss styrkeaspekt, men då är det ju inte varierande i vanliga termer. Man gör det ju inte för att låta bli att nöta i samma gamla banor, då det är det som är prio#1 utan kanske t.ex. få bättre styrka vid utväxlingen som sker 10 cm ovanför bröstet. Men detta sägs som sagt med stor ödmjukhet från mitt håll!
|
2012-02-15, 22:31
|
|
Coach
|
|
2012-02-21, 20:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2010
|
tjo tjooo
Har ökat typ 15kg sedan jag börjat hålla bredare samt lagt lite mer fokus på bänken
Jag har dock ett problem, får ont i högra tummen när ja håller brett.. Känns som de blir lite mer belastning på tumleden med brett grepp. Vad kan jag göra för o lindra/motverka/förebygga detta? Finns de ngt skydd som stöder tumleden?
Provade hålla tummarna på samma sida som de andra fingrarna och då minskade smärtan i tummen lite.. men ja vill knappast riskera tappa stången i huvudet :P
|
|
|
2012-02-21, 20:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2011
|
Tjena!
Passar på o sno tråden lite.
Jag har hamnat på en platå vid 60kg. Jag kunde utan problem lyfta 50kg 5x5 för nån vecka sedan. Men sen när jag kommer till att försöka få upp 60kg så ballar hela systemet ur, det på någon konstig sätt äckligt tungt. Hur bryter jag platån? Senast pallade jag bara 3 reps själv på 60 och sedan 5/10 med assistans.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:08.
|

|