Går det något framåt med gripperserna? Känns de lättare?
Jodå, det tycker jag allt. 70lbs börjar kännas relativt lätt så ett nytt inköp ligger nära i tiden så man får lite nya utmaningar. Vet inte om man ska gå på 100 eller 130 lbs. Något tips där kanske? Ska iaf gå till butiken och klämma lite på båda tänkte jag.
Man kanske skulle börja köra lite pinch lift oxå...
3 x 12
+ ett par stänga och hålla emot
Skönt fredagspass. Energin tog slut lite vid bensparken pga att det blev sen lunch och inget mellanmål.
Skulle köpa mig en 130lbs gripper idag men då var dom självklart slut.
12kg 3 x 15
Rodd med KB
2x12kg 15, 15, 10
Snatch med KB
8kg 3 x 15
12kg 2 x 5 PB
Utfall med bålrotation med KB
8kg 2 x 10
Hantelpress i sidoplanka
6kg 15, 12
Crunch med hantel
6kg 15, 15, 10
Planka på boll med benlyft
20, 20
Planka med sidovridning
12, 12
Avslappnat pass som flöt på bra. Snatcharna kändes en del i handflatorna kan jag säga men det är bara att "man up" och för dom att vänja sig. Var tvungen att prova 12kg lite snabbt men ska nöta vidare med tekniken på 8kg lite till.
Hurkändes de i handflatorna? Vanligt fel som nöter sönder handflator rätt ofta är att man håller ett fast grepp runt bellen på vägen ner.. om man kör hardstyle drop vill säga.. mindre relevant i GS-stil. Tricket är att släppa taget runt den på vägen ner och fånga den i en krok man gör med fingrarna
Hurkändes de i handflatorna? Vanligt fel som nöter sönder handflator rätt ofta är att man håller ett fast grepp runt bellen på vägen ner.. om man kör hardstyle drop vill säga.. mindre relevant i GS-stil. Tricket är att släppa taget runt den på vägen ner och fånga den i en krok man gör med fingrarna
Jo, det var nog mest på vägen ner. När bellen "roterar" i handen ska skavde det en del. Ska försöka släppa på vägen ner som du säger.
Du sitter inte på en youtube video på lite snatchar med bra teknik men kan ha som referens?
Du sitter inte på en youtube video på lite snatchar med bra teknik men kan ha som referens?
njaaaa.. inte precis någon jag kommer på. Snabbsökning gav den här
Har du fejsbook så kolla in Mark Chengs kettlebellvideos
Lite svaga känningar i knät på 4km turen. Skynda långsamt gäller verkligen. Korta rundor runt 3km och kanske inte två dagar i följd.
Känner dock inget dagen efter i knäna.
2011-04-17 - Gripper
70lbs
H: 18, 18, 10
V: 18, 15, 10
Inget gym i helgen men lite annat smått och gott.
Ska snart glufsa i mig 3 laxbitar, lite boveteris och ett gäng ärtor för att senare runda av med en avocado och en smoothie med fil, bananer och lite jordnötssmör. omnomnom
Väntar fortfarande på min 130 gripper…
15kg 10
16kg 10 PB
17kg 10 PB
19kg 7 PB
Grepp och underarmar (speciellt vänstern) började bli ansträngda annars kunde man slängt på ett par kilo till utan problem.
Bra pass. Bättre energi idag än igår. Ska nog slänga in lite chins i detta passet också, det är något kortare än övriga pass. Go ökning i hantelrodden , hunnit känna in mig rätt bra på nya spliten nu så man kan börja öka en del.
8kg 1 x 15
12an var upptagen, så jag började med 8an och glömde helt enkelt av att köra färdigt seten =P.
Rodd med KB
2x12kg 15, 15, 15
Snatch med KB
8kg 2 x 15
Utfall med bålrotation med KB
8kg 2 x 10
Hantelpress i sidoplanka
6kg 15, 15
Crunch med hantel
6kg 15, 15
Planka på boll med benlyft
20, 20
Planka med sidovridning
12, 12
Pistols
kv 3 x 4
Gripper 70lbs
H 20, 15, 14
V 19, 10, 8
Inget vettigt att tillägga tror jag…halvdåligt pass.
I helgen blir det lite cykling hoppas jag