|
Visa resultat för omröstning: Vad röstade du på i riksdagsvalet.
|
|
S
|

|
54 |
9.63% |
|
V
|

|
14 |
2.50% |
|
MP
|

|
38 |
6.77% |
|
M
|

|
170 |
30.30% |
|
KD
|

|
19 |
3.39% |
|
C
|

|
30 |
5.35% |
|
FP
|

|
64 |
11.41% |
|
FI
|

|
2 |
0.36% |
|
PP
|

|
16 |
2.85% |
|
SD
|

|
104 |
18.54% |
|
Röstade Blankt
|

|
15 |
2.67% |
|
Röstade på något annat parti (skriv gärna i tråden)
|

|
2 |
0.36% |
|
Röstar inte
|

|
33 |
5.88% |
2010-09-19, 14:53
|
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av tobbo
Det räcker med leg på valdagen. Så det är bara gå tillbaka och ändra skulle ja tro
|
Hur letar dom fram dom tidigare kuverten som glidit ner i lådan eller hur funkar det?
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2010-09-19, 14:53
|
|
|
130 kg finsk fotomodell
Reg.datum: Apr 2006
|
Får ju inte av förklarliga skäl rösta, men följer valdagen med stor spänning!
|
|
|
2010-09-19, 14:54
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Lär ju knappast funka att ändra sin röst. Hur skulle det gå till? "O hai! Jag råkade rösta på V av misstag, vill ändra det till M!"?
|
|
|
2010-09-19, 14:56
|
|
|
made a huge mistake
Reg.datum: Sep 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Lär ju knappast funka att ändra sin röst. Hur skulle det gå till? "O hai! Jag råkade rösta på V av misstag, vill ändra det till M!"?
|
Efter lite googlande verkar de vara precis så, Sverige är unikt med det
|
|
|
2010-09-19, 14:57
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av trance
har du undersökt siffror och eventuellt påverkan av långsiktig politik eller baserar du det på känsloargument och enskilda fall i din vardag?
|
+1
|
|
|
2010-09-19, 14:58
|
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce
|
Nej, du söker inte min förståelse, du vill bitcha.. Jag tycker inte Alliansens politik överensstämmer med det Sverige jag vill ha helt enkelt. Orka bemöta en så onyanserad artikel dessutom.
Jag vet inte, men jag tror starkt att vi som jobbar inom vård och omsorg är överrepresenterade när det gäller att rösta rött. Det beror inte på som hon skriver "Att vårdbiträden har fått en hel månadslön extra i årslön är ointressant; det viktiga är att höginkomsttagare har fått mer i kronor räknat.". Tvärtom - jag är riktigt glad för folk som lyckas ekonomiskt - men hallå, JAG som arbetar inom vården, klarar mig. Det är dem jag jobbar FÖR som jag ser försämringarna drabbar, och nej, det kan jag inte ha samvete till helt enkelt. Vill vara stolt över vår välfärd. Trygghet behövs mest för dem som är otrygga, surprise..
Nu lägger jag ner snacket, vet vart jag står. Ett tips för dem som fortfarande tvekar är att göra olika test som finns online, där får man ofta med både sakfrågor och ideologi och kan i vissa test välja hur viktiga man anser olika frågor är.
|
|
|
2010-09-19, 14:58
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Dec 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lychgate
Gick med rumskamraten och rev offentligt sönder mitt röstkort. Gillar inte den nuvarande blockpolitiken. Har aldrig sett så många förbannade pensionärer innan. 
|
Häftigt som fan!
|
|
|
2010-09-19, 15:05
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av tobbo
Efter lite googlande verkar de vara precis så, Sverige är unikt med det
|
Det gäller visst förtidsröster. Jag hoppas de håller koll på räkningen på något vis, även om jag inte ser hur det skulle funka om det ska hållas anonymt.
|
|
|
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Kolozzeum, ett tillhåll för pengatörstiga och främlingsfientliga?
|
|
|
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
|
Det går att ändra, men det verkar enbart förtidsröstare som kan ändra sig.
EDIT: långsam.
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.
|
|
|
|
2010-09-19, 15:06
|
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gute
Kolozzeum, ett tillhåll för pengatörstiga och främlingsfientliga?
|
Varför frågetecknet är väl bara kolla pollarna för svar. Sen vad svaren representerar är upp till dig.
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2010-09-19, 15:06
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gute
Kolozzeum, ett tillhåll för bra och dåliga?
|
Ja.
|
|
|
2010-09-19, 15:07
|
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
Har du undersökt siffror och eventuellt påverkan av långsiktig politik eller baserar du det på känsloargument och enskilda fall i din vardag?
|
Hur många enskilda fall kan man samla ihop innan det syns statistiskt? Och dem som inte syns? Jag har tystnadsplikt, dem jag jobbar med inte förmågan att yttra sig..
Attityden är solklar. Den som inte gör sig hörd får inget, Alliansen tycks mest bry sig om just sånt som ser snyggt ut i grafer, inte att ha en ok människosyn där man kan gå med på ett långsammare men tryggare tempo. Jag är absolut övertygad om att Alliansen kan mycket, även att vinkla statistik tyvärr, för det jag ser i min vardag kan ingen retorisk politiker snacka bort.
ALLA kan få det bättre, simultant, med sunt förnuft. Det är för mkt publikfriande svängningar i Alliansen, det kan nog ingen neka till. Hellre genomgående kvalitét än illa dolt fokus på att mycket vill ha mer.
Som sagt, min röst låg fint, tackar som frågar.
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
+1
|
-1
|
|
|
2010-09-19, 15:14
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Lellan, exakt vad är det som är så förfärligt i din vardag idag som inte fanns innan alliansen vann förra valet? Och som du med säkerhet kan säga inte beror på sossarnas styre innan (eftersom flertalet av deras beslut trillade in och gav effekt under alliansens mandatperiod)? och som du kan utesluta inte har något att göra med finanskris eller annat?
Bara nyfiken, för du verkar så sjukt övertygad, men du ger inget exempel eller något - utan ger mer intrycket av att rösta för att du ser sjuka människor?...
|
|
|
2010-09-19, 15:20
|
|
|
TränaSäljaLiggaSpela
Reg.datum: Jan 2004
|
Jag ska rösta nu, men har fortfarande inte bestämt mig till 100% - det står mellan en ideologisk röst och en samhällsnyttigare röst.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:24.
|

|