2009-05-05, 21:13
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Muay Thai 1930 - 2100
Nybörjargruppen idag igen, vill verkligen läka så att jag kan börja köra på riktigt. Rätt ointressant pass generellt så jag tvingade (läs, frågade snällt) deras instruktör, Nicke, att köra med mig. I princip så var det bara gardering mot div. slag. Uppvärmning med sparkar mot kropp, jag körde med den tunge Per och det märktes att rutin verkligen spelar roll när man tränar. Per flåsade tungt och själv svettades jag lite lätt men var riktigt fräsch och redo för nästa utmaning.
En sak som var roligt ikväll åtminstone var att nybörjarna äntligen blev introducerade till mitts-sparring. Det blev lite frustration för min del eftersom de inte hade full koll på hur man håller mitts osv. Men det flöt på rätt bra. De såg tydligen väldigt trötta ut efter att ha fått köra på mina mittsar .
Passet avslutades med härlig KAT-stretching och allmänt surr om varierande saker. Gemytligt och trevligt alltså .
Måste få tag på en videokamera eller bara en kompakt dito som jag kan få lite bilder/film med från klubben.
|
|
|
2009-05-05, 21:37
|
|
|
Helyllekillen
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf
Morgonvikten stod på 71,5kg idag, man börjar bli lätt på riktigt nu  .
|
Ja där vore inte helt fel att ligga, hehe. Ska man satsa på det kanske?
|
|
|
2009-05-05, 21:43
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot
Ja där vore inte helt fel att ligga, hehe. Ska man satsa på det kanske? 
|
Det blir nog nästan så. Åtminstone till en början  . Det jobbiga är att om man ska gå en match så är det jobbigt ifall man är ~175cm och väger över 75kg. Motståndarna börjar bli rätt långa då  .
|
|
|
2009-05-05, 22:03
|
|
|
Helyllekillen
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Det blir nog nästan så. Åtminstone till en början  . Det jobbiga är att om man ska gå en match så är det jobbigt ifall man är ~175cm och väger över 75kg. Motståndarna börjar bli rätt långa då  .
|
Personligen inbillar jag mig att löpningen skulle gå mycket bättre om jag gick från 74kg morgonvikt till runt 71kg. Inte för att jag aktivt orkar göra något för att ta mig dit, men iaf.
Ja, hehe.. inte kul kan jag tänka mig. Lite sämre reach har man väl då :b
|
|
|
2009-05-06, 09:11
|
|
|
Registered User
|
Lite frukost nu, ~70g havregryn, 3dl mjölk och en liten drink med vassleprotein. Tråkig frukost, men det mättar.
I eftermiddag så blir det styrketräning. Danne från klubben kommer hålla någon form av boxningsträning senare också, så man kanske kör där ifall man orkar. Det tråkiga skulle vara att de flesta är tjejer utan intresse att bli bättre på boxning, så min egen träning kommer väl bli lidande då  .
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot
Personligen inbillar jag mig att löpningen skulle gå mycket bättre om jag gick från 74kg morgonvikt till runt 71kg. Inte för att jag aktivt orkar göra något för att ta mig dit, men iaf.
Ja, hehe.. inte kul kan jag tänka mig. Lite sämre reach har man väl då :b
|
Själv är jag värdelös på löpning  . Så förbenat lat och bekväm av mig när det gäller sånt.
|
|
|
2009-05-06, 19:59
|
|
|
Registered User
|
Styrketraening 1630 - 1900 (två timmars effektiv styrketräning och 30 minuters surrande och stretchande)
Knäböj:
6x60kg
6x80kg
2x100kg
1x110kg
1x110kg
1x110kg
Inte så mycket att säga faktiskt. Lätta böj idag för att förbereda mig inför toppning.
Marklyft:
6x60kg
4x90kg
2x120kg
1x130kg
2x140kg
2x140kg
2x140kg
Pronerat grepp upp till singeln på 130kg. På arbetsseten fick jag byta och köra mixat. Försökte få in lite viktvana, längesen man körde några tyngre marklyft så jag tar det ett pass i sänder. Tvåorna kändes bekväma och kom upp utan problem. Inte så pjåkigt att man numera kan reppa på närapå 2xKroppsvikt.
Militärpress:
8x40kg
8x40kg
6x40kg
Work in progress, måste jobba upp mig här. Tur att stötandet inte varit lidande .
Chins:
8st
8st
8st
Pisselätt igen, revbenet börjar kännas bra nu.
Baksida axlar i infernalisk maskin:
Vettefan hur mycket jag reppade, men mycket var det.
Vanliga hederliga sit-ups med lutning.
Det nöp till både en och två gånger i bröstkorgen, men sen släppte det och jag kunde bara fokusera på att ta ut så stort ROM jag klarade av. Har ingen aning om hur många det blev, 40+ och säkert mer därtill. Oviktade sit-ups är bra tråkiga, men jag måste krypa innan jag kan gå just nu.
Kommentar: Marklyften var det som hade lite fokus idag. Har legat av mig rejält där, så det fick bli lite tyngre idag åtminstone. Böjen var inga problem alls. Militärpressen tar sig säkert, bara jag får fokusera lite på det.
Revbenet är verkligen på bättringsvägen nu! Nästa vecka kan jag sparras igen! TJOHO!!
Träffade också Danne från klubben. Han håller i någon form av kickboxningspass för vem som helst på centret jag tränar i. Av någon anledning så övertygade han mig om att vara med nästa vecka, vi får se hur det går . Blev lite bastning och surr om hans kommande match också.
|
|
|
2009-05-06, 21:24
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
Bra pass och skönt att revbenen kändes lugnt  Respekt att köra 2xkv i mark jue
|
|
|
2009-05-06, 22:11
|
|
|
Registered User
|
Kvällspromenix på 40 minuter, skönt att rensa tankarna och sträcka på benen lite.
Citat:
Ursprungligen postat av rockafellah
Bra pass och skönt att revbenen kändes lugnt  Respekt att köra 2xkv i mark jue 
|
Tack ska du ha! Det är bara militärpressen som är i skamvrån just nu  . Marklyften var rätt lätta och målet blir väl en singel på 160kg inom en överskådlig framtid. På måndag är det sista toppningen i böj, 130kg är målet.
|
|
|
2009-05-06, 22:15
|
|
|
Registered User
|
*Försenad edit* Det verkar även som om en hel del tittar in utan att bemöda sig att skriva något  . Jag bits int! Får väl börja göra som de andra poppisjournalerna och lägga upp bilder/filmer.
Farväl anonymitet!
|
|
|
2009-05-07, 21:39
|
|
|
Registered User
|
Thaiboxning 1930 - 2100
Nybörjarpasset igen, jag vågar inte köra sparring riktigt ännu. På tisdag smäller det nog.
Danne var deras instruktör idag och gick igenom vanliga förflyttningar samt förflyttningar med slag. Eftersom det är någonting som i princip sitter i ryggmärgen för mig, så gjorde jag det lite svårare med att istället cirkulera, göra snabba vändningar och slå kombinationer samtidigt. Armbågen gnäller lite när jag slår cross i fria luften nuförtiden.
Fick köra ett par vändor med en nybörjare. Jabb, cross och olika förflyttningar på det. Han fick sig några små duttar för att påminna om guarden och sen lite poängteringar om hans förflyttning. Det kommer nog se bättre ut om någon vecka för honom.
Dessa pass är nyttiga på så sätt att jag helt kan fokusera på mig själv och bara nöta grunderna ännu mer. Är det för lätt så gör jag det svårare och mer komplicerat för mig själv, då är det fortfarande utmanande.
På söndag ska jag dit igen för att kolla in killarna som ska gå match. De behöver dra upp tempot en hel del nu. Just nu blir det pannkaka som en väldigt sen middag .
|
|
|
2009-05-08, 10:55
|
|
|
Registered User
|
Lugn dag idag. Jobbar extra mellan 1600 - 1900 och sen är planen att gå på bio. På måndag är det toppning i knäböj.
|
|
|
2009-05-10, 21:19
|
|
|
Registered User
|
Toppning i knäböj imorgon, siktar på 130kg. Problemet är att jag är taggad redan nu. Kommer nog gå runt som en krutdurk imorgon, redo att explodera. Har laddat rätt bra med käk i helgen och vätskat upp från 71,5kg till runt 72,5-73kg. Får se ifall det ger en liten extra kick.
|
|
|
2009-05-10, 21:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2008
|
Joooråå, det kommer att gå kanon!
|
|
|
2009-05-10, 21:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
Citat:
Toppning i knäböj imorgon, siktar på 130kg. Problemet är att jag är taggad redan nu. Kommer nog gå runt som en krutdurk imorgon, redo att explodera. Har laddat rätt bra med käk i helgen och vätskat upp från 71,5kg till runt 72,5-73kg. Får se ifall det ger en liten extra kick.
|
Kör hårt!
|
|
|
2009-05-10, 21:48
|
|
|
Fick höra en rolig historia
Reg.datum: May 2007
|
130kg flyger upp ska du se
|
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:03.
|

|