Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-05-30, 10:51   #10291
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Almond Visa inlägg
Ja, exakt så. Och som någon skrev att det är att inskränka sig, suckar jag högt åt. För vi måste ju ALLA vara fördomsfria och tycka om ALLA av det motsatta könet, aja baja annars!

Låt folk ha sina preferenser utan att nagga på dem. En köttätare av rang kanske inte vill dejta en vegan för att de alltid kommer att ha problem vid matbordet. Och jag träffar hellre äldre snubbar för jag tycker de har mer att tillföra i mitt liv än en pojkspoling. Vad är så kontroversiellt med det?
Just i det fallet var det dock en snubbe som hade problem med vegan-attityden. Tänk dig samma typ som skulle kunna säga "för varje djur du inte äter så äter jag tre" och verkligen mena det på riktigt. Det är ju en del yngre grabbar som skriver så på Kolo ibland, men de skojar ju bara.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel Visa inlägg
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade

Senast redigerad av stevebc den 2011-05-30 klockan 10:56.
stevebc är inte uppkopplad  
Gammal 2011-05-30, 10:55   #10292
Spartansk
Banned User

Reg.datum: Mar 2011
I går visade jag min tjej/dejt/semiflickvän/KK alla mina spännisbilder på mobilen. Hon tyckte det var lite läskigt.
Spartansk är inte uppkopplad  
Gammal 2011-05-30, 12:23   #10293
Almond
Banned User

Almonds avatar

Reg.datum: Apr 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Epson Visa inlägg
Det var nog sättet du uttryckte dig på. Säg att du skulle råka träffa en kille som det stämmer grymt bra med på alla sätt och vis och det känns rätt, skulle du strunta i det för att han var 1-2 år yngre då?
Nej det skulle jag inte, men det skulle tillhöra undantaget om det hände. Yngre killar är inte på min preferenslista på samma sätt som kanske veganer inte är det på någon annans lista.
Almond är inte uppkopplad  
Gammal 2011-05-30, 12:30   #10294
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk Visa inlägg
I går visade jag min tjej/dejt/semiflickvän/KK alla mina spännisbilder på mobilen. Hon tyckte det var lite läskigt.
Känner att det är ett stort DONT på den :P Jag tror inte icke-tränande, icke-koloz förstår sig på det.

Jag har också såna bilder, men det är ju bara att för att man för bildjournal över sin utveckling
prOtotype är inte uppkopplad  
Gammal 2011-05-30, 12:32   #10295
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
Jag tror att om man inte fattar kolo-mentaliteten så är det nog lite weird.

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad  
Gammal 2011-05-30, 12:38   #10296
von huff
Banned User

Reg.datum: Aug 2006
Jag har 3 helger efter än passande mängd alkohol gett mig ut på dansgolvet.Saldo har blivit 2 brudar som varit intresserad av lite mer närkontakt 2 st som direkt avvisat och några klappar på röven.Jag har aldrig gillat att dansa och gör det inte nu heller men det känns som om det är lättare att ta kontakt där än om man inte dansade.Vad tycker ni?
von huff är inte uppkopplad  
Gammal 2011-05-30, 12:39   #10297
Spartansk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av prOtotype Visa inlägg
Känner att det är ett stort DONT på den :P Jag tror inte icke-tränande, icke-koloz förstår sig på det.

Jag har också såna bilder, men det är ju bara att för att man för bildjournal över sin utveckling
Citat:
Ursprungligen postat av O_Wao Visa inlägg
Jag tror att om man inte fattar kolo-mentaliteten så är det nog lite weird.
Det började med att hon kollade på mina bilder, sedan när hon skulle bläddra vidare så ryckte jag ifrån henne den, för att hon inte skulle se spännisbilderna. Men sen tänkte jag "nu kanske hon blev misstänksam och trodde att jag hade massa porrbilder med andra tjejer", så då visade henne dem.

Hon tyckte mest det var knäppt att jag hade så många av dem. Men det tyckte inte jag. Man tar ju kanske 5-10 stycken per tillfälle ju!

Jag hoppas hon tyckte att jag var öppen och modig som visade bilderna. Det är i alla fall det positiva som jag hoppas att jag fick ut av det.
Gammal 2011-05-30, 12:43   #10298
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Almond Visa inlägg
Nej det skulle jag inte, men det skulle tillhöra undantaget om det hände. Yngre killar är inte på min preferenslista på samma sätt som kanske veganer inte är det på någon annans lista.
Jaha. Jag förstod det som att det aldrig, under några omständigheter, skulle fungera med någon som hade en annan (i detta fall lägre) siffra på ett papper. Om det bara är preferenser du talar om förstår jag helt och hållet.

För så var det inte med köttätarkillen som aldrig skulle kunna tänka sig att vara ihop med en vegan. Det är ju enorm skillnad på det, och preferenser.

Mina preferenser har t ex varit tjejer i min egen ålder, knappast äldre. Men så har det blivit ändå, eftersom det är så pass oviktigt relativt andra mycket mer intressanta egenskaper som personlighet och utseende.

Alla har ju preferenser och de flesta målar väl lätt upp en bild av sin drömpartner. Att dock säga saker som "jag skulle aldrig kunna bli ihop med en smal/fet/gammal/ung/svart/vit/köttätande/vegan person" anser jag likväl vara inskränkt beteende. För man överskattar nog sin förmåga att förutsäga beteenden utifrån sådana ytliga stämplar.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade

Senast redigerad av stevebc den 2011-05-30 klockan 12:45.
Gammal 2011-05-30, 12:52   #10299
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Beware Visa inlägg
Jag skulle gärna bangat på direkt, men jag kände mig inte bekväm ännu och vill gärna veta lite mer om personen.

Hon har aldrig sagt att hon vill ha sex, bara visat det väldigt tydligt när vi myste med varann.

Men just nu känner jag för att gå hela vägen med henne då jag har fått lite mer insikt om hur hon är.. frågan är bara om hon fortfarande vill? Vågar man fråga rakt ut? Nä men vi får ses och se vart det vi hamnar.
Nejnej. Det är otroligt osexigt. Om ni hånglar och du går igång så är det ju bara att börja klä av henne så märker du vad som händer.
Eller så petar du henne med ett finger i mjälten. Om hon poppar till som en lekglad iller så är hon sugen.

Citat:
Ursprungligen postat av dobarj3 Visa inlägg
haha tänkte inte på just de
Ett tips för framtiden: Var ärlig. Speciellt om småsaker. Annars kanske du pajar ett förhållande för att en tjej känner att hon inte kan lita på dig, när det enda du ljugit om är småsaker.

Senast redigerad av prOtotype den 2011-05-30 klockan 12:54.
Gammal 2011-05-30, 13:13   #10300
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Citat:
Det började med att hon kollade på mina bilder, sedan när hon skulle bläddra vidare så ryckte jag ifrån henne den, för att hon inte skulle se spännisbilderna. Men sen tänkte jag "nu kanske hon blev misstänksam och trodde att jag hade massa porrbilder med andra tjejer", så då visade henne dem.

Hon tyckte mest det var knäppt att jag hade så många av dem. Men det tyckte inte jag. Man tar ju kanske 5-10 stycken per tillfälle ju!

Jag hoppas hon tyckte att jag var öppen och modig som visade bilderna. Det är i alla fall det positiva som jag hoppas att jag fick ut av det.
Jag skulle säga ifrån direkt någon jag precis börjat träffa börjar bläddra bland bilderna eller smsen i min mobil. Den är privat. Om nån tjej skulle reagera på det så är det simpla svaret: Du har inte behörighet till det där.
Jag ska vara VÄLDIGT seriös i ett förhållande innan jag känner att det är ok.

Senast redigerad av prOtotype den 2011-05-30 klockan 13:14.
Gammal 2011-05-30, 13:14   #10301
stevebc
Registered User

stevebcs avatar

Citat:

Det är väl inte konstigare än när många tjejer har 1000 bilder av sig själva med exakt samma ansiktsuttryck.

Vilket iofs är konstigt. Men väldigt vanligt. Så då kanske det är jag som är konstig, som tycker att ett sådant normalt beteende är just konstigt.

Slutsats: det är din flickvän som är konstig, inte du
Citat:
Gammal 2011-05-30, 13:15   #10302
Spartansk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av prOtotype Visa inlägg
Jag skulle säga ifrån om någon jag precis börjat träffa börjar bläddra bland bilderna i min mobil. Den är privat. Jag ska vara VÄLDIGT seriös i ett förhållande innan jag känner att det är ok.
Intressant. Jag tänkte att det kunde vara attraktivt om jag "verkade chill". Så pass chill att hon får bläddra igenom bilderna.
Gammal 2011-05-30, 13:19   #10303
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Intressant. Jag tänkte att det kunde vara attraktivt om jag "verkade chill". Så pass chill att hon får bläddra igenom bilderna.
Funkar bara om du är helt öppen. Nu ryckte du ifrån henne telefonen.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad  
Gammal 2011-05-30, 13:19   #10304
Asdf
Registered User

Asdfs avatar

Reg.datum: Apr 2009
Citat:
Frågade hon dig innan hon började titta i din mobil?

Asdf är inte uppkopplad  
Gammal 2011-05-30, 13:29   #10305
Spartansk
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Funkar bara om du är helt öppen. Nu ryckte du ifrån henne telefonen.
Men jag ångrade ju mig...

Citat:
Ursprungligen postat av Asdf Visa inlägg
Frågade hon dig innan hon började titta i din mobil?
Nja, det började med att jag skulle visa henne en bild, sen började hon bläddra vidare.

Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:30.