2010-08-08, 12:06
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Reflektioner över söndagskaffet
Ett skön reflektion är att jag de senaste 3-4 månaderna har ökat mer i styrka än vad jag gjort hela förra året procentuellt sett.
Senaste månaderna har:
- Knäböj har ökat ca 15-20 kg i max.
- Bänkpress har ökat 12-15 kg i max.
- Lutande hantelpressar har ökat 10kg i max.
Sådana ökningar har jag inte haft på så kort period sedan mitt första halvår/år på gym. Givetvis är jag helt ren osv, har inte gjort något speciellt mer än haft jävligt skoj. Ändå slarvat med kost o annat.
Ska bli kul o se vad som händer om jag kan hålla i detta och surfa vidare, höja intensiteten i träningen en aning samt växla in ett mycket bättre kostschema nu. Jag ser ljust på framtiden!
|
|
|
2010-08-08, 12:08
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2010
|
Bra höjningar, speciellt i hantelpressarna. Kommer ta tid för mig att komma ikapp nu =)
|
2010-08-08, 13:25
|
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Här är det mycket Öka, Pöka och mindre med Kröka!
|
|
|
2010-08-08, 14:26
|
|
|
Two Three
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Tack, kul o höra! En liten fläkt av inspiriation. Kanske något för dig o ta en titt på nästa år om du ändå ska köra F5. Flertalet av de tävlande var samma folk, fast detta var lite mer "på skoj" sådär... men det ger ju samtidigt tävlingsvana, formkoll + att man bjuder på sig själv och marknadsför fitness i sig.
|
Hur var klassen på de som var med? Och vem vann? Det låter som ett roligt arrangemang, absolut en tävling man skulle kunna tänka sig testa något år. Om inte redan nästa sommar så nästnästa.
|
|
|
2010-08-08, 15:14
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Dagens första träning blev att rensa ur mitt lägenhetsförråd i källaren. Bland annat hade min tidigare hyresgäst lämnat kvar gamla vitvaror, typ överskåp till kyl o frys mm.
Ute spöregnar det, perfekt för städning och röjning. Sagt som gjort, av med alla kläder förutom shorts o bara börja slita. Överskåpen skulle bäras bort till grovsopstationen 200m bort. Kan ju säga att marklyft i all ära, men att statiskt hålla upp ett jävla överskåp till en kyl i 200m var då fan inte o leka med. Skakade, flåsade, darrade men bet ihop och kände mig lite som strongman, typ farmers walk sådär (såg ungefär så ut, fast 300kg lättare vikt då).
Grannarna fick lite roligt o titta på iaf. På tre balkonger öppnade dörrarna sig och kärringar i +50 satte sig o rökte, "läste tidning" och tittade glatt på när jag sprang mellan med bar överkropp i regnet och med full muskelanspänning lol.
Nu blir det proteindryck och Ahlgrens Bilar.
|
|
|
2010-08-08, 15:25
|
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Citat:
Reflektioner över söndagskaffet
- Bänkpress har ökat 12-15 kg i max.
|
Om mina pass är mastodontpass så står du uppenbarligen för mastodonthöjningarna!
|
|
|
2010-08-08, 18:21
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Numse
Bra höjningar, speciellt i hantelpressarna. Kommer ta tid för mig att komma ikapp nu =)
|
du är kapp på nolltid bara du kommer tillbaka snart =)
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS
Här är det mycket Öka, Pöka och mindre med Kröka! 
|
ohyes och ännu seriösare lär det bli, åtminstone med öka!
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne
Hur var klassen på de som var med? Och vem vann? Det låter som ett roligt arrangemang, absolut en tävling man skulle kunna tänka sig testa något år. Om inte redan nästa sommar så nästnästa.
|
Ett par kändes som likvärdiga mig, dvs du hade spöat dem lätt. Sedan var det ett jättehopp upp till Sverigeeliten inom fitnessgrenarna typ. Jiggen mfl tävlar ju inom CBB annars osv och Ako Rahim var ju inte speciellt liten han heller. Så utav de som vann så hade man blivit tilltvålad rejält. Annars som sagt, kul mest för "lattjotävling" sådär. Ivering var domare, men tyckte han dömde rätt snällt överlag.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz
Om mina pass är mastodontpass så står du uppenbarligen för mastodonthöjningarna! 
|
haha! det man inte har i snoppen får man ha i kroppen eller vad man nu säger?!
|
|
|
2010-08-08, 18:23
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Självaste fan vad några år på kolo har fått mig skadad. Inte en enda jävla bild på mig utan att jag gör byggartumme på korten. Suck!!!
Här en go o glad gubbe som laddar för fjällvandringen för 2v sedan. Byggartumme!
|
|
|
2010-08-08, 19:13
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Biffen, släpp kylskåpet
|
|
|
2010-08-08, 19:50
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av wesaft
Biffen, släpp kylskåpet 
|
Du vet hur det är, byggare bär på kylskåp. På samma sätt att CF:are inte äger några tröjor.
|
|
|
2010-08-08, 21:36
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Haha!
Ännu bättre "crossfit" är om man tar av sig tröjan en bit in i passet
|
|
|
2010-08-08, 22:46
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Biffen, släpp kylskåpet 
|
önskar jag hade det, men jag har en förmåga att flexa trapezius mera.. lätt den mysigaste muskeln o flexa :P
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard
Du vet hur det är, byggare bär på kylskåp. På samma sätt att CF:are inte äger några tröjor. 
|
hahah, cf'are äger cykelbyxor endast + trikå med trycket "we who never did military service" på
Citat:
Haha!
Ännu bättre "crossfit" är om man tar av sig tröjan en bit in i passet 
|
hahaha, jag vågade iaf visa hur fet jag var på cf-gymet
|
|
|
2010-08-08, 22:51
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Söndagen.
Blev inget pass på gymet idag, jag slet ut mig fullständigt med rensningen av förrådet i källaren och ett antal "farmers walk" med skrot och vitvaror till sopcontainern. Slet som ett djur i 3 timmar med all grovstädning, flyttade massa däck o annat skoj. Fick en enorm pump i underarmarna framför allt. Är verkligen inte van vid statisk träning, vilket kändes när jag hade kommit 50 meter med en torktumlare i famnen. De är ju så jävla lätta att få grepp om dessutom, särskilt när regnet öser ner och man själv dryper av svett.
Har ägnat kvällen åt att ta fram kostscheman mm igen. Har de senaste dagarna börjat lägga om min kost successivt och när jag nu går tillbaka till jobbet så blir det matlådor som gäller istället för lunchrestaurangen. Här finns gott om potential att ta min fysik ett par steg längre.
Att komma upp på kcalplus om man har en kost hög på kolhydrater eller hög på fett (animaliskt) är ju fan ingen konst, det går blixterfort utan att det känns som om man ska äta sig till döds. Däremot då man lägger fokus på protein och att ligga högt på protein endast, då blir det svårare. Åtminstone jag tycks hitta rätt så kcalsnåla proteinkällor. Är uppe på 250g protein nu idag och jag ligger fortfarande på 500 kcal MINUS min viloförbrukning!! Då har jag fan inte gjort annat än att ha ätit kesella, ägg, wokad kyckling, hamburgare, bröd, kaffe osv idag. Just nu sitter jag med en påse Ahlgrens bilar. Jag SKA komma på kcalplus idag.
Inte konstigt så många inkl mig själv är så dåliga på att utvecklas. Kosten är ack så viktig.
Nu blir det vägning och mätning av mat igen, tillbaka till min gamla excelmall och tillbaka till "4 recept i veckan, äta sig dötsless på samma jävla mat, men växa o blir stor".
Senast redigerad av shadowfire den 2010-08-08 klockan 22:53.
|
|
|
2010-08-08, 23:01
|
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
Mjo kosten är fan viktigast. Cigaretter och alkohol i all ära men missköter man kosten går det helt enkelt inte att öka på gymmet
|
|
|
2010-08-08, 23:03
|
|
|
Madamp!
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
"4 recept i veckan, äta sig dötsless på samma jävla mat, men växa o blir stor". 
|
Ett vinnande koncept! 
Förresten, tips! Ost är good stuff vad gäller protte och många kcalorier
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:59.
|

|