2013-04-01, 21:30
|
|
|
It's a curl world.
Reg.datum: Sep 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce
Jag gillar fantasy och tidsepoken.
|
Ah, är väl tidsepoken jag tycker är sådär..
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh
Grymma karaktärer, grymma miljöer och välregisserade intriger. Kryddat med blod och naket.
|
Aight!
Citat:
Ursprungligen postat av HMS Laestander
Tyckte det var lite segt i första avsnitten. När man kom in i det sträcktittade jag på hela säsonger.
|
Åhfan...
Citat:
Ursprungligen postat av hahavaffan
Det tog sex avsnitt innan jag o sambon började tycka om det på riktigt.
|
All right, då ger jag det några chanser till!
|
|
|
2013-04-01, 21:34
|
|
|
Världens Största Kyk®
Reg.datum: Jan 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Måsse
Ah, är väl tidsepoken jag tycker är sådär..
Aight!
Åhfan...
All right, då ger jag det några chanser till!
|
Tyckte desamma. Efter några avsnitt så sträckläste jag 5000 sidor av orginalböckerna...Det är bland det bästa jag läst.
|
|
|
2013-04-01, 21:40
|
|
|
Lagom
Reg.datum: Sep 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief
Tyckte desamma. Efter några avsnitt så sträckläste jag 5000 sidor av orginalböckerna...Det är bland det bästa jag läst.
|
Gjorde samma sak, sommaren första säsongen tog slut. Sedan gick det upp för en att nästa bok kommer om typ 3år.
|
|
|
2013-04-01, 23:40
|
|
|
Proteinbarskonnässör
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Jag gillar fantasy och tidsepoken.
|
Tidsepoken, hur menar du då? Det är ju en fiktiv värld.
Jag är en sucker för fantasy men även om jag inte vore det så skulle jag nog se Game of Thrones. Välgjord serie med mestadels bra skådespelarinsatser. Även om man inte gillar fantasy så kan man ju inte påstå att det är dåligt, utan då handlar det ju mer om att det inte passar ens personliga smak.
Det är ungefär som att säga att Mozart är värdelös bara för att man inte gillar klassisk musik.
|
|
|
|
2013-04-02, 00:19
|
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious
Tidsepoken, hur menar du då? Det är ju en fiktiv värld.
Jag är en sucker för fantasy men även om jag inte vore det så skulle jag nog se Game of Thrones. Välgjord serie med mestadels bra skådespelarinsatser. Även om man inte gillar fantasy så kan man ju inte påstå att det är dåligt, utan då handlar det ju mer om att det inte passar ens personliga smak.
Det är ungefär som att säga att Mozart är värdelös bara för att man inte gillar klassisk musik.
|
Jamen det är ju inte direkt lasersvärd eller pistoler. Det jag menar är just, kalla slott, svärd och rustningar. You follow?
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2013-04-02, 00:21
|
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Citat:
Jamen det är ju inte direkt lasersvärd eller pistoler. Det jag menar är just, kalla slott, svärd och rustningar. You follow? 
|
Jag förstår hur du menar men begreppet "tid" saknar ju helt betydelse i en fiktiv värld.
Det görs få fantasy-serier så när det väl görs en, och när den görs väl som i GoT är det ju oundvikligt att det hypas lite.
|
|
|
|
2013-04-02, 07:42
|
|
|
Töligt
Reg.datum: Mar 2009
|
Citat:
Jag förstår hur du menar men begreppet "tid" saknar ju helt betydelse i en fiktiv värld.
Det görs få fantasy-serier så när det väl görs en, och när den görs väl som i GoT är det ju oundvikligt att det hypas lite.
|
Men sen så är ju faktist allt en fiktiv värld i film/serier.
|
|
|
2013-04-02, 07:45
|
|
|
Töligt
Reg.datum: Mar 2009
|
Citat:
Kollat två säsonger Parks & Recreation nu på lite över en vecka, och jag gillar't! Det har kanske en aning mycket The Office US-feeling, men Nick Offermans rollfigur är sinnessjukt skön.
|
Instämmer! Rob Swanson for prez.
|
|
|
2013-04-02, 13:35
|
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av Åsberg
Men sen så är ju faktist allt en fiktiv värld i film/serier.
|
Ja, men tidslinjen som används kan ju vara densamma som den vi har i riktiga livet. Tar man Downtown Abbey t ex. Utspelar sig under 1900-talet. Då kan man säga "jag gillar tidsepoken" = jag gillar 1900-talet och det som hände då.
Går inte riktigt säga samma sak om en fantasy-serie eftersom det inte finns någon referensram för den "tidsepoken" som de använder sig där (eftersom den är påhittad).
Men vi förstod vad Tricce menade
|
|
|
|
2013-04-02, 13:59
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2012
|
Citat:
Ja, men tidslinjen som används kan ju vara densamma som den vi har i riktiga livet. Tar man Downtown Abbey t ex. Utspelar sig under 1900-talet. Då kan man säga "jag gillar tidsepoken" = jag gillar 1900-talet och det som hände då.
Går inte riktigt säga samma sak om en fantasy-serie eftersom det inte finns någon referensram för den "tidsepoken" som de använder sig där (eftersom den är påhittad).
Men vi förstod vad Tricce menade 
|
Alla förstod från början, utom du som var tvungen att försöka framstå som klarsynt.
|
|
|
2013-04-02, 14:15
|
|
|
tuff shit
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av dluddeckens
Alla förstod från början, utom du som var tvungen att försöka framstå som klarsynt.

|
Game of Thrones S03E01 gick av stapeln här igår. Shiiieeet. Kan dom inte bara släppa hela säsongen på bluray direkt?
|
2013-04-02, 14:19
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2012
|
Citat:
Game of Thrones S03E01 gick av stapeln här igår. Shiiieeet. Kan dom inte bara släppa hela säsongen på bluray direkt? 
|
Håller med. Så fort avsnittet var slut började man räkna minutrarna tills nästa släpps... Satan så beroendeframkallande skiten är.
Brutal scen med krigarna förresten... "He doesn't need that anyway". LOL.
|
|
|
2013-04-02, 14:42
|
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Citat:
Ursprungligen postat av dluddeckens

|
Citat:
Ursprungligen postat av HMS Laestander
Håller med. Så fort avsnittet var slut började man räkna minutrarna tills nästa släpps... Satan så beroendeframkallande skiten är.
Brutal scen med krigarna förresten... "He doesn't need that anyway". LOL.
|
Ja, men nu är det ju bara en vecka mellan varje avsnitt. Vänta tills säsongen är slut, då dröjer det 6-9 månader innan det kommer nåt igen
|
|
|
|
2013-04-02, 14:50
|
|
|
Proteinbarskonnässör
|
Någon som kikat på The Americans?
|
|
|
|
2013-04-02, 14:54
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2009
|
house of cards och modern familly är två sköna serier att växla mellan.
The Wire, är ett måste, likaså Sopranos men det har väl framförts minst 1 gång innan mig i tråden :P
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:18.
|

|