2011-05-24, 20:48
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Cilia
Jag tror du har för lång lista tyvärr. Nu menar jag inte enbart det ovan. Jag tror nämligen att det finns mer saker på din lista.
Jag hoppas innerligt att jag har fel och att du snart hittar din drömtjej och hon sin drömkille och att ni sen lever lyckliga i alla era dagar. Det förtjänar du.
|
Någon "lista" existerar som sagt inte, men jag har flertalet relationer bakom mig och det är helt klart att varje relation adderar erfarenheter om vad man gillade och inte gillade. På ett sätt är jag avis på de som träffar en partner när de är 16 år och är ihop idag som +30... de har ju inget annat att relatera till eller jämföra med. Det är ju det som är det svåra när man haft flera partners.
Jag vet en tjej som hade egenskaper och sidor som var helt underbara, oj vad jag skulle önska att min nästa partner hade något åt det hållet iaf. Jag vet en annan tjej som hade helt andra egenskaper, men som också gav en go känsla. Problemet är just att det precis blev 1+1=2. Nästa partner vill jag åtminstone ska ha delar av båda de egenskaperna jag gillade, men kanske inte fullt lika bra som de två tidigare. Dock får jag svårt att vara helt utan det där ljuvliga när man väl upplevt det. Det är där det börjar köra ihop sig
Söker absolut ingen perfekt partner för det är inte det som det handlar om. Däremot är det ett antal pusselbitar som jag söker och jag vet att jag kan inleda en relation där pusselbitarna saknas.. men jag är väldigt säker på att jag efter 5 år i relationen kommer fundera på hur det hade varit om...... green grass syndrom [tm].
|
|
|
2011-05-24, 20:49
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Å dagens erfarenhet för min del & note to myself: begär alltid att få ett osminkat kort från tjejer på nätet. Jädrans vad lurad jag blir av alla studiobilder, gnnnnnnnnn.
|
|
|
2011-05-24, 20:52
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Å dagens erfarenhet för min del & note to myself: begär alltid att få ett osminkat kort från tjejer på nätet. Jädrans vad lurad jag blir av alla studiobilder, gnnnnnnnnn.
|
Hey, it's the personality that counts right?
|
|
|
2011-05-24, 20:55
|
|
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
Reg.datum: Aug 2001
|
problemet är att man är ytlig om man ber om foton.
jag är rätt less på att chatta, så jag tar hellre en glass om personen verkar reko och ser ok ut. men visst händer det att man träffar på en och annan som såg rätt så mycket finare ut på den där studiobilden där kontrasten drogs upp och med ljuset som föll perfekt.
själv har jag lagt upp någa snygga bilder och en osmickrande ful i slutet för att undvika förväntningar på det sättet.
|
2011-05-24, 20:58
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Bäst är väl egentligen att lägga upp sina fulaste bilder Fred
|
|
|
2011-05-24, 21:00
|
|
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
Reg.datum: Aug 2001
|
...då blir det inget dejta av!, då väljer damerna den där andra killen som såg bättre ut
"alla" visar upp sina bästa sidor, det är så det funkar i djurriket!
|
2011-05-24, 21:08
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Lägger man upp alla sina fulaste bilder kan ju ingen klaga sen?
|
|
|
2011-05-24, 21:10
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
|
Utsidan skapar gnistan.
Insidan skapar elden. Majbrasa, skogsbrand eller en mysig lägereld. Elden kan vara helt åt helvete fel eller alldeles underbar. Utan gnista ingen eld.
Sedan gäller det att förvalta elden. Dels vara eldvakt och passa den, dels hjälpas åt att lägga på ved och hålla elden vid liv. Blir det bara glöd är det hög tid att aktivera den igen. Är det helt fel relation så hamnar man antingen i otakt eller slänger på fel saker på brasan så den slocknar.
/filosofskuggo.
|
|
|
2011-05-24, 21:12
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
Utsidan skapar gnistan.
Insidan skapar elden. Majbrasa, skogsbrand eller en mysig lägereld. Elden kan vara helt åt helvete fel eller alldeles underbar. Utan gnista ingen eld.
Sedan gäller det att förvalta elden. Dels vara eldvakt och passa den, dels hjälpas åt att lägga på ved och hålla elden vid liv. Blir det bara glöd är det hög tid att aktivera den igen. Är det helt fel relation så hamnar man antingen i otakt eller slänger på fel saker på brasan så den slocknar.
/filosofskuggo.
|
Väl filosoferat skuggis!
|
|
2011-05-24, 21:13
|
|
<Walking Apocalypse>
|
Något många misslyckas med, att hålla elden vid liv.
Folk borde anstränga sig mer och vara eldvakt these days.
Var visst ingen glöd alls när du såg henne utan make eller? Var det så stor skillnad?
|
|
|
2011-05-24, 21:17
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
|
å för övrigt så absolut, vi ska ses igen.
Jag måste bara nollställa de yttre attributen och börja om. Det roliga är att hon fick göra samma sak, trots att hon rentav sett filmer på mig. Inte ens en filmsnutt (eller cam för den delen) kan ge besked om hur det känns o umgås öga mot öga.
Vad är det som inte syns på film och som man ändå upplever då man ses?
|
|
|
2011-05-24, 21:19
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Något många misslyckas med, att hålla elden vid liv.
Folk borde anstränga sig mer och vara eldvakt these days.
Var visst ingen glöd alls när du såg henne utan make eller? Var det så stor skillnad?
|
Exakt, i många fall så är det bara en person som är eldvakt.. o den andre bara glider. Det håller inte i längden.
Joro, det fanns gnista.. tog ett tag bara att starta om bilden jag hade framför mig och jag kände att hon gjorde det samma.
Börjar bli mer o mer anti att sitta och fika bara o köra klassiska "förhör" av varandra. Betydligt roligare att göra något. Idag blev det utflykt o utforska omgivningarna med bil. Helt klart avdramatiserat och bra.
|
|
|
2011-05-24, 21:44
|
|
Madamp!
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Ute i skogen utanför Götet är det trevligt och inte så singeltätt
Det som du beskriver är exakt det jag söker. För min del så har jag sett tre typer av relationer bland mina vänner o släkt.
Relation 1: Träffas ofta på en fest, passionerat, hånglar mkt, bra sex, men drar inte helt jämnt till personligheterna. En del bråk, tjafs, försoningssex bla bla.. lite "hett" sådär.
Relation 2: Ser ut som bästa vänner. Man ser dem aldrig hålla handen eller säga söta saker tillvarandra, ser dem aldrig pussas. De bara "är" ihop.
Relation 3: En liten blandning av de två första. Vänskapen finns där. Passionen också. Men det är något mer... de verkar harmonisera så bra, den ene fångar när den andre faller och relationen tycks vara länge. Personkemi [tm]?
Har haft relationer av de två första stuken och vantrivts. Jag ska ha 3'an. 
|
Har ett par i min klass som har relation nr.2. Det tog mig ett halvår innan jag fattade att de var tillsammans, ett par, såna som pussas å har sig.
De är alltid med varandra, kommer å går samtidigt osv, tar ev i varandra men på ett sånt sätt som man gör med sina bästa kompisar. Jag trodde att de var bästisar eller kanske tom syskon först när jag hoppade in i den klassen, men de är alltså ett par. Har så oooerhört svårt att tänka mig hur de två skulle vara intima eller ens hångla liksom. De kanske gör det när de är själva, vem vet (?). Känns som en väldigt o-het relation iaf, och jag är inte avis kan jag säga!
|
|
|
|
2011-05-24, 21:48
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Fast varför ska man döma. De kanske har massa passion mellan sig.
|
|
|
2011-05-24, 21:54
|
|
Madamp!
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Angel
Fast varför ska man döma. De kanske har massa passion mellan sig.
|
ja det kanske de har, vad vet jag. Oavsett vad så är huvudsaken att de är nöjda så är det ju bra! Jag dömer inte ut dem, dock menar jag att jag inte är avis pga det jag ser att de har, vad det verkar som att de har, det är inte vad jag själv skulle vilja ha
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:04.
|

|