sedan rehab
3 set tryndrag me gummiband
cc pushdowns 5x10x70
cc tric ext över huvudet 5x6x70
Vad ska man riktigt säga om en sån här dag? Jag är nöjd, ett långsiktigt mål är nästan uppfyllt.
Vägde lite över idag, ca 112.5 kg och målet är att göra om denna prestation i klass 110 med markerat stopp, så
det är ju en del kvar, men jag svävar nog på små moln idag..
Kopierar in från filmdelen:
Vad skall man säga elo, gråtandsvärt, underbart, mamma, bravissimo! Så jäkla fint lyft!
Skall ju altid var negativ, så nästa gång håll stången 1 sekund på raka armar och släng inte tillbaka det. Du vet ju att jag är noga!
Grattis än en gång underbart mannen! 20kg kvar!
Föresten skule du inte satsa på allvar med tröja då 180 va i hamn? Det har du sagt åt mej...
Kopierar in från filmdelen:
Vad skall man säga elo, gråtandsvärt, underbart, mamma, bravissimo! Så jäkla fint lyft!
Skall ju altid var negativ, så nästa gång håll stången 1 sekund på raka armar och släng inte tillbaka det. Du vet ju att jag är noga!
Grattis än en gång underbart mannen! 20kg kvar!
Föresten skule du inte satsa på allvar med tröja då 180 va i hamn? Det har du sagt åt mej...
man tackar ödmjukast, orden betyder mycket när det kommer från finlands främste bänkvirtuos! det var väl mest chocktillstånd som gjorde att jag slängde bort stången, jag lovar bättre utförande nästa gång! fast det var ett fult lyft på 180 så är jag nog verkligt glad att jag fick stänkt upp det, lyfte inte iaf på röven eller började med andra akrobatkonster.
jag börjar småningom vara öppen för förslag angående bänktröjan! men det blir nog någon DE bänkvariant på lördagen, kanske ni håller igång i pighouse då?
16.07.2007 vikt 107.0 kg, 1RM i bänkpress 140 kg
22.10.2008 vikt 112.5 kg, 1RM i bänkpress 180 kg
Dvs på 15 månader med en ökning av den egna vikten med 5.5 kg så har bänken ökat 40 kg (dvs 7,3 kg ökning i bänken per 1 kg kroppsvikt). Den här ökningen skulle ha inte ha varit möjlig utan alla goda råd av folk som har engagerat sig i min tränning och bidragit med väldigt värdefulla råd och förmaningar, visat mig hur slipsten skall dras och vilka övningar man skall betona. Jag tränar helt på ett annat sätt nu än för ett år sedan, och det här sättet jag tränar på verkar ge en sjudjävla utväxling i styrka..