2011-05-18, 10:25
|
|
|
Ge mig en igloo
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
"Han tycker att han borde vilja ha ett standardförhållande med samboskap etc om han är kär" tolkade jag som att han vill ha något som inte du vill ha, dvs samboskap.
Ålrajt, då låter det som att ni vill ha ut samma sak ur ett förhållande. Kvarstår alltså om han likt Winnerbäck är mer förtjust i tanken på ett förhållande än i dig.
|
Borde är nyckelordet. Han gör ju inte det, och börjar känna sig allt mer tveksam till om han bara slentrianmässigt förutsatt det, istället för att fundera vad han de facto vill med/i sitt liv.
Nej, han är inte alls förtjust i tanken på ett förhållande - så det är ju inte det jag "tävlar" mot öht. Utan frågan är om relationen till mig är viktig, om jag är viktig för honom, el om det är viktigt för honom att få vara med mig.
Hm, kanske lite som du menade ändå då..
|
|
|
2011-05-18, 10:26
|
|
|
Kämpa! Kämpa! Kämpa!
Reg.datum: Aug 2001
|
Han myglar. Han vill inte heller vara ensam, mys är ju mysigt. Förmodligen är han mer kär i tvåsamhet. Du är däremot kär i just honom. Det är inte kul att vara olyckligt kär!
Att vara tillsammans med honom kommer att dra ut på det om du fortsätter på samma sätt, men det är ju som du säger härligt en kort tid. Om du inte kan stå emot så är mitt tips att du samtidigt jobbar på ditt självförtroende, du är bäst, det finns andra norrländska myglare. Om du får upp självförtroendet så kommer inte fallet vara alls lika hårt sen, för du vet att du är värd långt mycket mer än det du får.
Och det kommer att synas på hela dig, i allt du gör. En dag kommer du inte börja en C-uppsats varje gång norrland försöker vifta dit dig med lillfingret. Då kanske saker börja hända.
Så länge man är ärlig tycker jag inte det är fult från någons sida. Nu vet jag inte hur det är i er situation, men om det skulle vara så att han säger att han är kär för att han är ensam, så är det fult.
|
2011-05-18, 10:26
|
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Lellan
Nej, han är inte alls förtjust i tanken på ett förhållande - så det är ju inte det jag "tävlar" mot öht. Utan frågan är om relationen till mig är viktig, om jag är viktig för honom, el om det är viktigt för honom att få vara med mig.
Hm, kanske lite som du menade ändå då.. 
|
Japp.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2011-05-18, 10:28
|
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Och sen att han säger att han är trogen är en helt annan sak än att han är det  Ungefär som Ignatius sa tidigare, i helvete att han vill höra liksom. Så då kan frugan hans hålla tyst och allt är frid och fröjd o han tror inget annat än att hon är hans käraste
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
2011-05-18, 10:30
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Jag vill gifta mig med dig 
|
Haha, inte för att jag är jag isf - utan för hur relationen skulle se ut.. aaight?  Så det där håller jag bestämt för mig själv, man behöver inte berätta allt.
Citat:
Vad innebär det?
|
Att han månar om mig mer än han månar om att få vara med mig. Tex, om han tror att det är bättre för mig att vara själv om han inser att han inte känner det jag behöver att han känner, backar. Men om han vill göra mig lycklig, och tror sig kunna det, gör just det för att jag ska ha det bra.
Men det är väl rätt jäkla petigt kan jag tänka ibland, att den man gillar ska behöva ha samma defintioner av kärlek som jag. Men samtidigt så blir jag så oentusiastisk när jag ber om något, och får det, när jag bett om det. Det är såå mkt mer värt att få ngt sprunget ur personen själv i omtanke/kärlek - än vad man önskar sig. Hellre utmana sig själv, än partnern, typ.
|
|
|
2011-05-18, 10:32
|
|
|
Vrickad & älskvard
|
Mm, jag förstår vad du menar. Ja, om det är så att han inte är kär i dig utan mest i närheten ett förhållande ger så är ni helt enkelt väldigt bra vänner (från hans sida) och du är olyckligt kär.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2011-05-18, 10:37
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky
Han myglar. Han vill inte heller vara ensam, mys är ju mysigt. Förmodligen är han mer kär i tvåsamhet. Du är däremot kär i just honom. Det är inte kul att vara olyckligt kär!
Att vara tillsammans med honom kommer att dra ut på det om du fortsätter på samma sätt, men det är ju som du säger härligt en kort tid. Om du inte kan stå emot så är mitt tips att du samtidigt jobbar på ditt självförtroende, du är bäst, det finns andra norrländska myglare. Om du får upp självförtroendet så kommer inte fallet vara alls lika hårt sen, för du vet att du är värd långt mycket mer än det du får.
Och det kommer att synas på hela dig, i allt du gör. En dag kommer du inte börja en C-uppsats varje gång norrland försöker vifta dit dig med lillfingret. Då kanske saker börja hända.
Så länge man är ärlig tycker jag inte det är fult från någons sida. Nu vet jag inte hur det är i er situation, men om det skulle vara så att han säger att han är kär för att han är ensam, så är det fult.
|
Mitt självförtroende är väl inte sämre för att jag tycker om ngn?  Hur menar du där? Tvärt om så har jag svårare att tycka om, och lita på andra om jag inte trivs med mig själv.
Jag är skitbra, han har ingen anledning att mygla mot mig för han tycker också att jag är grym. Om det är vänskapligt el kärt, jag vacklar där.
Citat:
Japp.
|
Citat:
Ursprungligen postat av MrBoris
Och sen att han säger att han är trogen är en helt annan sak än att han är det  Ungefär som Ignatius sa tidigare, i helvete att han vill höra liksom. Så då kan frugan hans hålla tyst och allt är frid och fröjd o han tror inget annat än att hon är hans käraste
|
Jag har inte frågat, men alla tecken tyder på det. Han nappar inte när tjejer flörtar när vi varit ute ihop, hans mobil ligger alltid med ljud på nära, han svarar alltid att han är hos mig och säger nåt gulligt när någon ringer. Jag vet inte, känns som att jag varit med tillräckligt länge för att min magkänsla ska vara korrekt här.
Däremot så tror jag att han har ett sunt bekräftelsebehov, gillar att bli spanad på osv. Ser inget problem med det, vet ju hur han var när vi började träffas jmf med när vi lärde känna varandra. Yttre bekräftelse genererar inte lika mkt "wow" i olika former av umgänge som när man känner varandra.
Vem är frugan? Jag? Som Boris sa tidigare: jag vill höra för att det är schysst, att låta mig vara del i att ta ställning till hur förhållandet ska se ut/avslutas. Otrohet är för mig inte när man är med andra, det finns ju öppna förhållanden, utan när man är oärlig och myglar, inte vågar be om det om man behöver det, har man klargjort att det är exklusivitet som ska råda och bryter det så vet man ju om när man gör det. Den som är otrogen vet ju när den är otrogen, gör man något man vet den andre skulle bli sårad av, och ändå gör det = otrohet, kortfattat.
|
|
|
2011-05-18, 10:39
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Mm, jag förstår vad du menar. Ja, om det är så att han inte är kär i dig utan mest i närheten ett förhållande ger så är ni helt enkelt väldigt bra vänner (från hans sida) och du är olyckligt kär.
|
Jo. Men jag känner: är vi så bra vänner, vill han inte att jag ska vara ledsen och tar ansvar för att uppfylla sin del av vad som krävs där. Man använder inte en vän, liksom.
Fast nu är han ju så säker på sin kärlek, och jag är inte. Men jag tror inte han lurar mig, utan om han lurar ngn, så är det sig själv. Det bästa vore ju om det ÄR så. Hur får man reda på det, är frågan..
|
|
|
2011-05-18, 10:41
|
|
|
Vrickad & älskvard
|
Det gör du inte. Du chansar.
|
|
|
2011-05-18, 11:00
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Det gör du inte. Du chansar.
|
Ses vi och han insisterar på att det är kärlek (tm) så gör jag ju det. Vad gäller huruvida han hånglat/hånglar med andra eller inte så förutsätter jag att han inte har så låga tankar om mig att han skulle vilja påskina ett förhållningssätt och använda sig av ett annat.
Men jag är lite nyfiken på om ngra dagar, el varför just en vecka, är Angels rekommendation att vänta.
|
|
|
2011-05-18, 11:04
|
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Ses vi och han insisterar på att det är kärlek (tm) så gör jag ju det. Vad gäller huruvida han hånglat/hånglar med andra eller inte så förutsätter jag att han inte har så låga tankar om mig att han skulle vilja påskina ett förhållningssätt och använda sig av ett annat. 
|
Precis. Du kan aldrig veta säkert, bara utgå från att han inte ljuger för dig. Visst skulle du vilja veta vad som försiggår i hans huvud?
|
|
|
2011-05-18, 11:07
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Precis. Du kan aldrig veta säkert, bara utgå från att han inte ljuger för dig. Visst skulle du vilja veta vad som försiggår i hans huvud?
|
Yes.
Men jag skulle ännu hellre vilja att han vet, och visar det. Känns mer sympatiskt. Oavsett vad det är.
(ok, inte om han vill rånmörda mig. Det känns osympatiskt. Då får han gärna vara väldigt oconnectad med sina känslor..  )
|
|
|
2011-05-18, 11:17
|
|
|
Vrickad & älskvard
|
Citat:
Yes.
Men jag skulle ännu hellre vilja att han vet, och visar det. Känns mer sympatiskt. Oavsett vad det är.
(ok, inte om han vill rånmörda mig. Det känns osympatiskt. Då får han gärna vara väldigt oconnectad med sina känslor..  )
|
Han visar det genom att säga det. Du vill istället att han visar det på ett sätt som du acceperar. Antingen får du berätta för honom hur du vill ha det, eller så får du godta det han säger.
Alternativt låta bli.
|
|
|
2011-05-18, 11:26
|
|
|
Ge mig en igloo
|
Citat:
Han visar det genom att säga det. Du vill istället att han visar det på ett sätt som du acceperar. Antingen får du berätta för honom hur du vill ha det, eller så får du godta det han säger.
Alternativt låta bli.
|
Jag vet.. väldigt frustrerande!
Lutar iaf åt att han får en chans, att vi spenderar lite tid och magarna får känna efter och tala om hur det känns. Känns dock lite dumt rent strategiskt att jag outade, sen sa hejdå, det ökar ju risken att det bara är ett uttryck för ngt annat. Men strategi och relationer känns ännu värre, så får väl köpa att förutsättningarna blev lite kassa, våga lite.
Tänker iaf lägga förväntningarna lågt, inte göra mig special extra deluxe fin el nåt sånt el göra fancy grejer när vi ses.
|
|
|
2011-05-18, 17:42
|
|
|
Workaholic
Reg.datum: Jul 2004
|
Citat:
Jag vet.. väldigt frustrerande!
Lutar iaf åt att han får en chans, att vi spenderar lite tid och magarna får känna efter och tala om hur det känns. Känns dock lite dumt rent strategiskt att jag outade, sen sa hejdå, det ökar ju risken att det bara är ett uttryck för ngt annat. Men strategi och relationer känns ännu värre, så får väl köpa att förutsättningarna blev lite kassa, våga lite.
Tänker iaf lägga förväntningarna lågt, inte göra mig special extra deluxe fin el nåt sånt el göra fancy grejer när vi ses.
|
kör och bli sårad, jag ser faktiskt fram emot det dags att en tjej blir det också
Jag har lämnat kolozzeum p.g.a. kolo admins mörkning av statistik rörande brott, integration och asylsökande. När vi får en fri debatt endast då har Sverige en chans att komma på fötter igen. Jag lämnar efter mig en raggningsguide för dig som gillar att ragga tjejer på nattklubben
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...ostcount=13997
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:53.
|

|