Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-09, 20:14   #9331
Poxeman
Collecting stars

Poxemans avatar

Reg.datum: May 2008
Haha!
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen Visa inlägg
en joggare på elitnivå
Poxeman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 22:22   #9332
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Kan konstatera 2 saker:

1) Sedan årsskiftet och speciellt efter att jag deffade bort 10kg, så har andelen komplimanger för mitt utseende ökat med det fyrdubbla. Är inte riktigt van vid detta, men det bekräftar vad jag redan tidigare visste, att kroppen/fysiken gör mkt för hur man framstår, särskilt om ens eget självförtroende lyfts på ett positivt sätt samtidigt som fysiken förbättras.

2) Min röv består av muskler. Gluteus. Använder tydligen skiten om man tränar ben. HELVETE vad ont jag har i röven!! Kan inte träningsvärken straffa mig någon annanstans, plz? Kommer sitta på morgondagens möten o se ut som om jag har buttplugg.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 22:32   #9333
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
1) Sedan årsskiftet och speciellt efter att jag deffade bort 10kg, så har andelen komplimanger för mitt utseende ökat med det fyrdubbla. Är inte riktigt van vid detta, men det bekräftar vad jag redan tidigare visste, att kroppen/fysiken gör mkt för hur man framstår, särskilt om ens eget självförtroende lyfts på ett positivt sätt samtidigt som fysiken förbättras.
Det är trevligt... och trist. Jag märkte samma sak när jag gick från lite större till lite mindre. Vore kul om man kunde duga utan att gå efter utseende. Å andra sidan får de ju veta vilken underbar människa du är när de börjar prata med dig ;-) Så utseendet är en bra inkörsport!

Citat:
2) Min röv består av muskler. Gluteus. Använder tydligen skiten om man tränar ben. HELVETE vad ont jag har i röven!! Kan inte träningsvärken straffa mig någon annanstans, plz? Kommer sitta på morgondagens möten o se ut som om jag har buttplugg.
Skön känsla, inte sant? När jag cyklade till Liseberg kändes sadeln som en betongkloss och låren kändes som timmerstockar.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-10, 21:32   #9334
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Vilodag.

Välbehövlig sådan.
Blev dock långpromenad i solen 1 tim o 45 minuter med mindre lyckat sällskap.
Nåja, fick skaka loss stelheten i låren o vaderna iaf och lite solsken o skogspromenad är aldrig fel.

Står ben på schemat imorgon igen. Begriper inte hur fan det ens ska kunna vara möjligt, är så in åt helvete slaktad från lördagens benpass. Återhämtning wtf?

Journalen
Gammal 2010-05-10, 21:34   #9335
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Mindre lyckat? Vågar man fråga varför?
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-10, 21:44   #9336
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Mindre lyckat? Vågar man fråga varför?
haha, ska inte outa folk för mkt då hon rentav skulle kunna läsa här... men en grundregel på en date är att man inte pratar oavbrutet/nonstop om sig själv och inte ens ger den andre en enda syl i vädret på 2 tim lol.

Journalen
Gammal 2010-05-10, 21:46   #9337
Anton Fräs
Stark

Anton Fräss avatar

Citat:
haha, ska inte outa folk för mkt då hon rentav skulle kunna läsa här... men en grundregel på en date är att man inte pratar oavbrutet/nonstop om sig själv och inte ens ger den andre en enda syl i vädret på 2 tim lol.
Ah I see. Jag har faktiskt stött på en flicka som jag kunde lyssna oavbrutet på i 2 timmar och inte hade något emot det. Men då fick jag självklart mer än en syl i vädret nästa date Annars blir det lite ledsamt i längden.
Anton Fräs är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-10, 21:54   #9338
Madame
Madamp!

Madames avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Vilodag.

Välbehövlig sådan.
Blev dock långpromenad i solen 1 tim o 45 minuter med mindre lyckat sällskap.
Nåja, fick skaka loss stelheten i låren o vaderna iaf och lite solsken o skogspromenad är aldrig fel.

Står ben på schemat imorgon igen. Begriper inte hur fan det ens ska kunna vara möjligt, är så in åt helvete slaktad från lördagens benpass. Återhämtning wtf?
Promenad och sol är iaf

Jag ska också köra ben imorgon, tuuungt. Wtf, har ju fortfarande störd träningsvärk från i lördags. Lolz.
Madame är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-10, 22:01   #9339
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Ah I see. Jag har faktiskt stött på en flicka som jag kunde lyssna oavbrutet på i 2 timmar och inte hade något emot det. Men då fick jag självklart mer än en syl i vädret nästa date Annars blir det lite ledsamt i längden.
ah, jo, jag kan dock inte nämna några detaljer.. men det hänger lite på vad man pratar om också och vilken attityd man har till personer man pratar om osv.. :P

Citat:
Ursprungligen postat av Madame Visa inlägg
Promenad och sol är iaf

Jag ska också köra ben imorgon, tuuungt. Wtf, har ju fortfarande störd träningsvärk från i lördags. Lolz.
Det är lite roligt att det måste till damsällskap för att jag ska ut å gå på promenader.. jag HATAR promenader! Går så jävla långsamt o man tar sig ingenstans och joggare passerar ju mig. INGEN passerar skuggan obehindrat!! hmmpf.. kunde dock inte lämna flickstackarn bakom mig bara för att rusa ner första, bäste hobbymotionär

Imorgon är det lätta benpasset för pump/mjölksyra... tjena, jag kommer ramla o dö i frontböjjarna... gnnnnnnnnn nnnnnnnn nnnnnnnNNNNNNNN!!!!

Journalen
Gammal 2010-05-10, 22:08   #9340
Rickard
Registered User

Rickards avatar

Reg.datum: Feb 2009
Citat:
INGEN passerar skuggan obehindrat!! hmmpf..
Du vet, det finns dagar då Fantomen vandrar på stadens gator som en vanlig man. Så när man är ute och rör sig som civil så är det bara att bita sig i tungan och låta dom passera.
Rickard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-11, 06:45   #9341
Ignatius72
Gubbe

Ignatius72s avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
men en grundregel på en date är att man inte pratar oavbrutet/nonstop om sig själv och inte ens ger den andre en enda syl i vädret på 2 tim lol.
Du lär dig, nästa gång så behöver du inte gå igenom samtliga olika träningsscheman som finns under en promenad. Tekniskt sett så har du ju inte bara pratat om dig själv om du pratat om tränignsscheman som andra har hittat på, eller hur?!

Citat:
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
Ignatius72 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-11, 08:14   #9342
MissTiger
Registered User

Reg.datum: Jul 2008
Citat:
Stackarn kanske var nervös, kan liksom bli att man pratar för mkt då...fast man kanske kan prata om ngt annat än bara om sig själv ändå *skratt*

Klart att joggarna springer om dig om du är ute o promenerar...sen kan man gå mer eller mindre fort också.. Själv har jag lyckats powerwalka förbi folk som joggar Bör dock påpeka att detta varit personer vars rörelsemönster sagt att dom är ute o joggar....men deras tempo sagt ngt helt annat
Gammal 2010-05-11, 11:27   #9343
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72 Visa inlägg
Du lär dig, nästa gång så behöver du inte gå igenom samtliga olika träningsscheman som finns under en promenad. Tekniskt sett så har du ju inte bara pratat om dig själv om du pratat om tränignsscheman som andra har hittat på, eller hur?!
hahah, om det ändå hade varit så intressanta samtalsämnen, lol =)

Citat:
Ursprungligen postat av MissTiger Visa inlägg
Stackarn kanske var nervös, kan liksom bli att man pratar för mkt då...fast man kanske kan prata om ngt annat än bara om sig själv ändå *skratt*

Klart att joggarna springer om dig om du är ute o promenerar...sen kan man gå mer eller mindre fort också.. Själv har jag lyckats powerwalka förbi folk som joggar Bör dock påpeka att detta varit personer vars rörelsemönster sagt att dom är ute o joggar....men deras tempo sagt ngt helt annat
Ja eller ja, asså, jag fick ta del av rätt mkt om exmakar och deras familjer och ja.. ehum... irrelevant information. Nervositet i all ära, men i två timmar? ... nåja, promenad osv var nyttigt o bra för mina ben.

Min erfarenhet precis som du säger är att folk säger att de joggar när de håller 12 min/km.. :P

Citat:
Ursprungligen postat av Rickard Visa inlägg
Du vet, det finns dagar då Fantomen vandrar på stadens gator som en vanlig man. Så när man är ute och rör sig som civil så är det bara att bita sig i tungan och låta dom passera.
hahaha, fantomen är mesig i jämförelse mot skuggan! =)

Journalen
Gammal 2010-05-11, 11:37   #9344
O_Wao
Tänker råsa!

O_Waos avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:
2) Min röv består av muskler. Gluteus. Använder tydligen skiten om man tränar ben. HELVETE vad ont jag har i röven!! Kan inte träningsvärken straffa mig någon annanstans, plz?
Benträningsvärk är väl bara fantastiskt?! För att citera Dravena efter första passet med knäböj: "påminn mig om att aldrig mer klaga över att jag inte får tillräckligt med träningsvärk i framsida ben, please!"

O_Wao = oh wow!
O_Wao är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-11, 12:29   #9345
davvvan
helt ok

davvvans avatar

Reg.datum: May 2006
Vilodag

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:18.