2010-05-09, 20:14
|
|
|
Collecting stars
Reg.datum: May 2008
|
Haha!
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen
en joggare på elitnivå
|
|
|
|
2010-05-09, 22:22
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
Kan konstatera 2 saker:
1) Sedan årsskiftet och speciellt efter att jag deffade bort 10kg, så har andelen komplimanger för mitt utseende ökat med det fyrdubbla. Är inte riktigt van vid detta, men det bekräftar vad jag redan tidigare visste, att kroppen/fysiken gör mkt för hur man framstår, särskilt om ens eget självförtroende lyfts på ett positivt sätt samtidigt som fysiken förbättras.
2) Min röv består av muskler. Gluteus. Använder tydligen skiten om man tränar ben. HELVETE vad ont jag har i röven!! Kan inte träningsvärken straffa mig någon annanstans, plz? Kommer sitta på morgondagens möten o se ut som om jag har buttplugg.
|
|
|
2010-05-09, 22:32
|
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
1) Sedan årsskiftet och speciellt efter att jag deffade bort 10kg, så har andelen komplimanger för mitt utseende ökat med det fyrdubbla. Är inte riktigt van vid detta, men det bekräftar vad jag redan tidigare visste, att kroppen/fysiken gör mkt för hur man framstår, särskilt om ens eget självförtroende lyfts på ett positivt sätt samtidigt som fysiken förbättras.
|
Det är trevligt... och trist. Jag märkte samma sak när jag gick från lite större till lite mindre. Vore kul om man kunde duga utan att gå efter utseende. Å andra sidan får de ju veta vilken underbar människa du är när de börjar prata med dig ;-) Så utseendet är en bra inkörsport!
Citat:
2) Min röv består av muskler. Gluteus. Använder tydligen skiten om man tränar ben. HELVETE vad ont jag har i röven!! Kan inte träningsvärken straffa mig någon annanstans, plz? Kommer sitta på morgondagens möten o se ut som om jag har buttplugg. 
|
Skön känsla, inte sant? När jag cyklade till Liseberg kändes sadeln som en betongkloss och låren kändes som timmerstockar.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2010-05-10, 21:32
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Vilodag.
Välbehövlig sådan.
Blev dock långpromenad i solen 1 tim o 45 minuter med mindre lyckat sällskap.
Nåja, fick skaka loss stelheten i låren o vaderna iaf och lite solsken o skogspromenad är aldrig fel.
Står ben på schemat imorgon igen. Begriper inte hur fan det ens ska kunna vara möjligt, är så in åt helvete slaktad från lördagens benpass. Återhämtning wtf?
|
|
|
2010-05-10, 21:34
|
|
|
Stark
|
Mindre lyckat?  Vågar man fråga varför?
|
|
|
2010-05-10, 21:44
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs
Mindre lyckat?  Vågar man fråga varför?
|
haha, ska inte outa folk för mkt då hon rentav skulle kunna läsa här... men en grundregel på en date är att man inte pratar oavbrutet/nonstop om sig själv och inte ens ger den andre en enda syl i vädret på 2 tim lol.
|
|
|
2010-05-10, 21:46
|
|
|
Stark
|
Citat:
haha, ska inte outa folk för mkt då hon rentav skulle kunna läsa här... men en grundregel på en date är att man inte pratar oavbrutet/nonstop om sig själv och inte ens ger den andre en enda syl i vädret på 2 tim lol. 
|
Ah I see. Jag har faktiskt stött på en flicka som jag kunde lyssna oavbrutet på i 2 timmar och inte hade något emot det. Men då fick jag självklart mer än en syl i vädret nästa date  Annars blir det lite ledsamt i längden.
|
|
|
2010-05-10, 21:54
|
|
|
Madamp!
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Vilodag.
Välbehövlig sådan.
Blev dock långpromenad i solen 1 tim o 45 minuter med mindre lyckat sällskap.
Nåja, fick skaka loss stelheten i låren o vaderna iaf och lite solsken o skogspromenad är aldrig fel.
Står ben på schemat imorgon igen. Begriper inte hur fan det ens ska kunna vara möjligt, är så in åt helvete slaktad från lördagens benpass. Återhämtning wtf?
|
Promenad och sol är iaf
Jag ska också köra ben imorgon, tuuungt. Wtf, har ju fortfarande störd träningsvärk från i lördags. Lolz.
|
|
|
|
2010-05-10, 22:01
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs
Ah I see. Jag har faktiskt stött på en flicka som jag kunde lyssna oavbrutet på i 2 timmar och inte hade något emot det. Men då fick jag självklart mer än en syl i vädret nästa date  Annars blir det lite ledsamt i längden.
|
ah, jo, jag kan dock inte nämna några detaljer.. men det hänger lite på vad man pratar om också och vilken attityd man har till personer man pratar om osv.. :P
Citat:
Ursprungligen postat av Madame
Promenad och sol är iaf
Jag ska också köra ben imorgon, tuuungt. Wtf, har ju fortfarande störd träningsvärk från i lördags. Lolz. 
|
Det är lite roligt att det måste till damsällskap för att jag ska ut å gå på promenader.. jag HATAR promenader! Går så jävla långsamt o man tar sig ingenstans och joggare passerar ju mig. INGEN passerar skuggan obehindrat!! hmmpf.. kunde dock inte lämna flickstackarn bakom mig bara för att rusa ner första, bäste hobbymotionär
Imorgon är det lätta benpasset för pump/mjölksyra... tjena, jag kommer ramla o dö i frontböjjarna... gnnnnnnnnn nnnnnnnn nnnnnnnNNNNNNNN!!!!
|
|
|
2010-05-10, 22:08
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2009
|
Citat:
INGEN passerar skuggan obehindrat!! hmmpf..
|
Du vet, det finns dagar då Fantomen vandrar på stadens gator som en vanlig man. Så när man är ute och rör sig som civil så är det bara att bita sig i tungan och låta dom passera.
|
|
|
2010-05-11, 06:45
|
|
|
Gubbe
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
men en grundregel på en date är att man inte pratar oavbrutet/nonstop om sig själv och inte ens ger den andre en enda syl i vädret på 2 tim lol. 
|
Du lär dig, nästa gång så behöver du inte gå igenom samtliga olika träningsscheman som finns under en promenad. Tekniskt sett så har du ju inte bara pratat om dig själv om du pratat om tränignsscheman som andra har hittat på, eller hur?!

Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
|
|
|
|
2010-05-11, 08:14
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2008
|
Citat:
|
Stackarn kanske var nervös, kan liksom bli att man pratar för mkt då...fast man kanske kan prata om ngt annat än bara om sig själv ändå *skratt*
Klart att joggarna springer om dig om du är ute o promenerar...sen kan man gå mer eller mindre fort också.. Själv har jag lyckats powerwalka förbi folk som joggar  Bör dock påpeka att detta varit personer vars rörelsemönster sagt att dom är ute o joggar....men deras tempo sagt ngt helt annat
|
|
|
2010-05-11, 11:27
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius72
Du lär dig, nästa gång så behöver du inte gå igenom samtliga olika träningsscheman som finns under en promenad. Tekniskt sett så har du ju inte bara pratat om dig själv om du pratat om tränignsscheman som andra har hittat på, eller hur?!

|
hahah, om det ändå hade varit så intressanta samtalsämnen, lol =)
Citat:
Ursprungligen postat av MissTiger
Stackarn kanske var nervös, kan liksom bli att man pratar för mkt då...fast man kanske kan prata om ngt annat än bara om sig själv ändå *skratt*
Klart att joggarna springer om dig om du är ute o promenerar...sen kan man gå mer eller mindre fort också.. Själv har jag lyckats powerwalka förbi folk som joggar  Bör dock påpeka att detta varit personer vars rörelsemönster sagt att dom är ute o joggar....men deras tempo sagt ngt helt annat 
|
Ja eller ja, asså, jag fick ta del av rätt mkt om exmakar och deras familjer och ja.. ehum... irrelevant information. Nervositet i all ära, men i två timmar? ... nåja, promenad osv var nyttigt o bra för mina ben.
Min erfarenhet precis som du säger är att folk säger att de joggar när de håller 12 min/km.. :P
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard
Du vet, det finns dagar då Fantomen vandrar på stadens gator som en vanlig man. Så när man är ute och rör sig som civil så är det bara att bita sig i tungan och låta dom passera. 
|
hahaha, fantomen är mesig i jämförelse mot skuggan! =)
|
|
|
2010-05-11, 11:37
|
|
|
Tänker råsa!
Reg.datum: May 2009
|
Citat:
2) Min röv består av muskler. Gluteus. Använder tydligen skiten om man tränar ben. HELVETE vad ont jag har i röven!! Kan inte träningsvärken straffa mig någon annanstans, plz?
|
Benträningsvärk är väl bara fantastiskt?!  För att citera Dravena efter första passet med knäböj: "påminn mig om att aldrig mer klaga över att jag inte får tillräckligt med träningsvärk i framsida ben, please!"
|
|
2010-05-11, 12:29
|
|
|
helt ok
Reg.datum: May 2006
|
Vilodag
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:18.
|

|