Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-02-06, 22:44   #916
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Värk i knäna just nu. Morgondagens löppass kommer bli lugnare än vanligt.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 10:13   #917
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Reg.datum: Jul 2013
1. hehe, Har du någonsin tänkt på att skriva en bok?

2. Trist med bruden, men move on. Lägg ej onödig energi. Det här kommer hända fler gånger, tyvärr. Det bara är så när man dejtar.

3. ... Förstår att det är mycket känslor, men vem fan ursäktar sig för någon tantjävel? Kom igen nu..!

4. *hugz* Lite macho-kritik.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 10:59   #918
Lennix
Greppmongo

Lennixs avatar

Reg.datum: Jan 2014
Otroligt välskrivet inlägg, förstår verkligen känslorna i kombination med lyftandet. Tack för du delar med dig av så personliga grejer, det är verkligen intressant att läsa och följa!

Nästa är bättre.

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 16:48   #919
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
1. hehe, Har du någonsin tänkt på att skriva en bok?

2. Trist med bruden, men move on. Lägg ej onödig energi. Det här kommer hända fler gånger, tyvärr. Det bara är så när man dejtar.

3. ... Förstår att det är mycket känslor, men vem fan ursäktar sig för någon tantjävel? Kom igen nu..!

4. *hugz* Lite macho-kritik.
Tack för komplimangen, bokskrivande känns rätt avlägset just nu

Jag kommer ta mig vidare i sinom tid, men det känns bra att visa sina nakna tankar i något medium. Det blir en form av långsam katarsis. Ett avslut på något jag investerade mina känslor i. Jag behöver ju inte vara direkt otrevlig under den perioden.

Ursäkten till henne är ju mer för hennes situation. Jag tjänar ingenting på att bli arg. Som mest kan besvikelse över hennes fega kommunikation duga, men att svepa ut en osynlig örfil tjänar ingen.

Jag är inte särskilt macho, och ger hellre den respekt man förtjänar. I hennes fall blir det:

- Tack och adjö, jag kanske är kvar när du kommit över ditt ex. Inga garantier. Jag väntar inte längre.

PS: velade inte du själv med en flickvän förra året?

Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Otroligt välskrivet inlägg, förstår verkligen känslorna i kombination med lyftandet. Tack för du delar med dig av så personliga grejer, det är verkligen intressant att läsa och följa!

Nästa är bättre.
Tack. Vi får se hur länge demonernas mörka knaster fortsätter, innan ljusets körsång bryter igenom.

Senast redigerad av Rahf den 2018-02-07 klockan 16:50.
Gammal 2018-02-07, 19:49   #920
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Vredeslöpning 07/02

Underlag: snö och is.

Tio kilometer springande.

Nio kilometer dreglande.

Sju kilometer frustande.

Åttahundra meter Narvavägen. Åttahundra meter uppåtlutande tortyr.

Tre kärlekspar som högljutt varnats att fly ur spår.

Två korsade broar.

En skrämd hund.

Jag kliver utanför dörren och börjar bara springa. Skiter i uppvärmning. Skiter i stretching. Jag vill springa.

Fort går det. Klockan surrar till ibland, men jag bara springer. Springer bort från jobb. Springer bort från vardagen. Kliver in i smärta.

Första kilometern flyger förbi. Skadade bäckenmuskler vill ha någonting att säga om saken. Jag ökar. Musklerna tystnar, domnar.

Andra kilometern och det enda som räddar mig från att öka tempot till kollaps är en röst som säger åt mig att tänka på löpsteget. Fall framåt, låt fötterna fånga upp och hindra näsans kontakt med farbror Vitpuder.

Tredje kilometern. Det rinner tårar. Det gör ont. Det gör ont i hjärtat. Det gör ont i benen.

Femte kilometern. Hjärnan vaknar till liv igen. Vart tog fyran vägen? Har jag somnat, springandes? Det är samma känsla som när man kör bil och undrar hur man helt plötsligt hamnat så långt från där man sist var, alltså för tre mil sen.

Sjunde kilometern. Jag saktar ned. Behöver återhämta mig. Benen vill stanna. Jag fortsätter.

Åttonde kilometern. Narvavägen. Uppförsbacke. Bara uppförsbacke. Jag sätter fart, ger allt. Pulsen slår i 180bpm och mjölksyran är så redo att börja pumpa på riktigt.

Jävla Monopol-gata... vem fan vill köpa Narvavägen egentligen? Orange och värdelös, och inte får man till något bra hotell på den, precis som i verkligheten. Det enda som egentligen finns är ett veganhak som tror de är så förbannat finlirs-hipster också.

Ilska!

Nionde kilometern. Sista biten. Jag har saktat ned med femton sekunder och benen förmår inte öka längre. Nu saktar jag ned till nedvarvning och lunk.

Effektiv distans: 9km
Effektiv tid: 41:48
Totaldistans: 10km
Totaltid: 48:18

Lustigt att man under ett pass med varierat tempo springer snabbare än under Hässelbyloppet. Och på sämre underlag dessutom.
Gammal 2018-02-07, 19:52   #921
Stoltz
Jag ber om det.

Stoltzs avatar

Reg.datum: Sep 2004
Läste igenom hela din journal igår. Dude...

Jättebra skrivet, följer denna nu!
Stoltz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-07, 20:23   #922
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Läste igenom hela din journal igår. Dude...

Jättebra skrivet, följer denna nu!
Gammal 2018-02-07, 21:24   #923
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Nuuu känns det i benen. Jävlar i mig. Oaj oaj!
Gammal 2018-02-07, 22:28   #924
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Fick en uppdaterad VO2Max från klockan. Inte illa pinkat ändå.

Gammal 2018-02-07, 22:33   #925
Ozziking
Registered User

Ozzikings avatar

Reg.datum: Jul 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Tack för komplimangen, bokskrivande känns rätt avlägset just nu

Jag kommer ta mig vidare i sinom tid, men det känns bra att visa sina nakna tankar i något medium. Det blir en form av långsam katarsis. Ett avslut på något jag investerade mina känslor i. Jag behöver ju inte vara direkt otrevlig under den perioden.

Ursäkten till henne är ju mer för hennes situation. Jag tjänar ingenting på att bli arg. Som mest kan besvikelse över hennes fega kommunikation duga, men att svepa ut en osynlig örfil tjänar ingen.

Jag är inte särskilt macho, och ger hellre den respekt man förtjänar. I hennes fall blir det:

- Tack och adjö, jag kanske är kvar när du kommit över ditt ex. Inga garantier. Jag väntar inte längre.

PS: velade inte du själv med en flickvän förra året?
Alltså jag skämtar inte, du skriver iallafall så pass bra att jag gärna läser om inläggen en och tre gånger.

Förstår hur du känner, blev mest så förvånad Skulle aldrig ens ge en tanke till min omgivning om jag var i liknande situation. Å andra sidan är jag en ungskit och riktigt ego många gånger. Tror det släpper med tiden. Nej, jag kallar inte dig gammal. Bara väldigt vuxen. Mogen.

Är inte heller macho, långt ifrån, men mina inlägg kan lätt tolkas så, tycker jag. heh.

Jo! Shit alltså, och året innan dess också. Har inte förmågan att ge/prioritera andra tillräckligt (min) tid, då blir jag bara.. Inte human. Mina intressen / min egen framtid / min egentid är viktigare än något (någon?) annan just nu. Ungskit och egoistisk var det va? japp.

Bra sprunget. Kämpa!
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/

Senast redigerad av Ozziking den 2018-02-07 klockan 22:35.
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-08, 09:27   #926
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Benen pulserar och brinner. Någon vätte dunkar min högra baksida med ett hemsvarvat brännbollsträ. Snabb jävel också, för han är borta varje gång jag vänder mig. Kvar står mina intelligensbefriade kollegor.

Hej åhå.

Demonerna är tystare i alla fall. Smärtan av naggande tankar har gått från glaskross under fötter till sandpapper på hud.

Senast redigerad av Rahf den 2018-02-08 klockan 09:28.
Gammal 2018-02-08, 21:27   #927
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Den bästa torsdagen 08/02

Uppvärmning 750m roddmaskin.

Uppvärmning: 5 minuter snack med gymbekant jag inte sett på länge. Under konversationens gång lyckas jag pricka fel på var han gjorde sin praktik, när hans praktik slutade, och hur längesen det var vi sågs. 0 av 3 är imponerande värdelöst.

Skammen mottas med stolthet, och min livsuppgift är nu att påminna honom om hur totalt fetrudis jag kan vara.

Ryck

2x40kg
2x40kg
2x40kg

Så pisslätt, men benen är fortfarande riktigt stela och värkande. Det blir lite gummisnodd av mitt bottensitt, och inte helt sträck i toppläge.

Botemedel tarvas, ditt as.

Tall snatch - hängryck från topposition.

5x30kg
5x30kg
5x30kg
5x30kg

Vissa reps sitter jättebra, andra lite sämre.

Verkligen givande att jobba på gummisnodd nr.2. Hjärnan, denna interna byfåne, ropar pjong!! vid rätt utförande.

Behöver sänka dessa från 5 till 3 reps och öka antalet set istället.

Kabelrodd m. V-handtag

15x50kg
15x50kg
15x50kg

Jajamen, nu kör vi!

Lutande hantelpress

12x26kg
12x26kg
12x26kg

Jamen pumpen, serru, den är närvarande som fan. Blev nästan lite attraherad av min egen spegelbild idag... Just den där lustiga positionen när man har hantlarna på låren och armbågarna sticker nästan rakt ut i sidorna, som en gammal medelklassgubbe vid ett trångt matbord.

Av någon anledning ser mina axlar extra bulliga ut idag, och under ett magiskt ögonblick är jag grymt nöjd med vad spegelbilden visar. Jag är ju attraktiv! Jag är ett fysiskt exemplar som folk vill ha! Ja, nog fan är jag det, era jävlar!

Dips

8st
8st
8st

Lite mindre kaxig här. Men det är skönt att kunna trycka ur sig tre set utan några besvär med axlar.

Väggplanka

2 set till utmattning. Bra för både axlar och bål.

Bicepscurl

12x30kg
12x30kg
12x30kg

Står som en Arnold och ser att stora bicepsådrorna nu börjat grena sig lite grann. Kul! Full björkblomning till nästa år?

Triceps-pushdown

12x40kg
12x50kg
12x50kg

50kg är lite för tungt. Jag klämmer och sliter lite mycket med armarna. Trötta bröstmuskler kräver att få hjälpa rörelsen, men verkar ha ätit för nära inpå badet och krampar till nästan direkt.

Summering: jag är så förvånad över hur bra passet flyter, och att huvudet orkar med hela vägen. Normalt sett är ju torsdagen enormt motig och tung att ta sig igenom. Som att hjärnan vandrar genom vristhög lera.

Demonerna är tystare idag. Skönt. Även skönt att kroppen hänger på, trots två dagars hård träning.

Kanske dubletter på 65kg finns i rycket under helgen?
Gammal 2018-02-08, 21:59   #928
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Dags att söka nytt jobb. Verkar som att säljare är det som lägger lite större vikt på personlig kompetens än utbildning och CV.
Gammal 2018-02-10, 11:19   #929
micke81
något kärvare

Reg.datum: Sep 2007
Lutande hantelpress är en fantastisk egoboost ihop med spegelbilden,Kolla även hur latsen kan vräka ut sig i spegelbilden under repetitionerna!
Förövrigt bra köttat!
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-02-10, 23:31   #930
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Ett övergivet Djurgården. Morgonlöpning 10/02

Totaltid: 58:26
Totaldistans: 11km
Tempo: 5:18/km

Jag skrev ett häckarns långt inlägg om upplevelsen idag, men allt försvann när sessionen tajmade ut. Så vi får köra på någon slags frimeterspoesi på nolaskogsmål istället.

Ut i mulet vä'r
kallt å ruggigt,
folk som staka' längd
n'dann fradga tuggi't

Tro'nt fan man e ensam
sånär som på nå' ryttarn,
Jo, turister mä
åt dom näven, vettu, hytta'n

Tongette beina
Slitet tä knäna,
Men he' bli bätter
he' bli nanting
fast ibland fårne gärna slut opp å gör ont.

Senast redigerad av Rahf den 2018-02-10 klockan 23:32.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:19.