2008-06-01, 16:29
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Det finns massor av klänningar att välja på...jag har hittat ett par jag tycker ser snygga ut. Fast de är kanske för mycket på ett bröllop där det är "valfri klädsel"!?
Typ som den här:
http://www.brudicentrum.se/data/gallery/284.jpg
(Letar självklart efter något Schalkeblått  )
|
2008-06-01, 17:17
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf
[.IMG]http://imgs2.far-fetch.com/10005448_10960_300.jpg[/IMG]
Nånting sånt? De är väldigt låga bör jag tillägga.
|
Hmm... de ser okej ut men... jag vet inte, kanske är det bara en vanesak. Min klädstil brukar allmänt växla lite mellan mer "uppklätt" och mer "ledigt". I den här värmen lutar det åt mer "ledigt" än jag är van vid, vilket även betyder att man inte direkt kan köra med finskor. Så, eh, jag är väl lite kluven kan man säga.
|
|
|
2008-06-01, 17:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Med tanke på att jag har dem på mig till vardags så kan jag inte kalla dem finskor, om det är vad du syftar på. Tro mig, de ser inte ut som finskor.
|
|
|
2008-06-01, 17:31
|
|
Hottie!
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av babbett
Det finns massor av klänningar att välja på...jag har hittat ett par jag tycker ser snygga ut. Fast de är kanske för mycket på ett bröllop där det är "valfri klädsel"!?
Typ som den här:
http://www.brudicentrum.se/data/gallery/284.jpg
(Letar självklart efter något Schalkeblått )
|
Den där är definitivt för myc,et det där är en balklänning. Satsa på nåt som slutar strax ovanför eller under knät, det är dels snyggast och lite mindre vråluppklätt. Vill du se mer uppklädd ut så ta nåt som ser ut som klänningen du postade bild på i övrigt, alltså sidenaktigt tyg, axelbandslöst och pärlor och skit, annars satsa på en vanlig fin sommarklänning.
Här är ett par bra gå-på-bröllops-klänningar tycker jag:
(Alla från asos)
Dessa kanske inte är din stil, men jag menar typ den finhetsgraden. Helst nåt lite roligare än bomullstyg, eller liksom inte en vanlig strandklänning. Sen kan man ju välja hur mycket blingbling och smink och klackskor och sånt man smäller till med, ju mer ju mer uppklätt generellt.
|
|
|
2008-06-01, 17:33
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Den blåa och den röda var båda hur snygga som helst!
|
|
2008-06-01, 17:34
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf
Med tanke på att jag har dem på mig till vardags så kan jag inte kalla dem finskor, om det är vad du syftar på. Tro mig, de ser inte ut som finskor.
|
Sorry, jag formulerade mig dumt. Jag menade att jag normalt trivs bättre i "finskor", och att jag därför spontant är lite obekväm med stilen på de där skorna(som ju definitivt inte är några "finskor").
Eh, går ju fan inte att tänka och formulera sig korrekt i den här värmen.
|
|
|
2008-06-01, 17:37
|
|
Heinoist
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Sorry, jag formulerade mig dumt. Jag menade att jag normalt trivs bättre i "finskor", och att jag därför spontant är lite obekväm med stilen på de där skorna(som ju definitivt inte är några "finskor").
Eh, går ju fan inte att tänka och formulera sig korrekt i den här värmen. 
|
Bucks
(ingen aning vad det kan heta på svenska, bildsök "white bucks")
|
2008-06-01, 17:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fed up
Bla bla bla
|
Tack för tipset.
Har du beställt från Asos själv? Hur funkar det med storlekar?
Leveranstid?
Är inne och kollar där nu...
|
2008-06-01, 17:55
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av backflash
Bucks
(ingen aning vad det kan heta på svenska, bildsök "white bucks")
|
Funkar det med kortbyxor? Isåfall kan det kanske vara något att kika närmare på.
Någon dag ska jag i varje fall skaffa mig en vit kostym, ett par vita bucks och lära mig spela tennis. Samt, förstås, dricka mycket té och lära mig tala med en klingande ren brittisk accent.
|
|
|
2008-06-01, 18:05
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2002
|
Yes: Du får nog välja lite antingen eller, det finns INGA finskor som passar till shorts.
Babett:
Asos brukar vara rätt snabba vad gäller leveranser, däremot kan frakten gå på nån hundring så det är ofta bättre att beställa lite mer på en gång. Senn håller jag med Fed-up i att den klänning som du länkade till på förra sidan är alldeles för uppklädd för sammanhanget.
Edit: viktigt vid bröllop att man inte "överglänser" bruden.
Senast redigerad av jesse den 2008-06-01 klockan 18:08.
|
|
|
2008-06-01, 18:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Tack för tipset.
Leveranstid?
|
De kan vara lite sega med leveransen om man har otur. När jag beställde var de dock väldigt snabba tyckte jag.
Storlekarna är nog lite upp till vad du handlar för märke. Jag tyckte storlekarna var normala. En 12a är väl en 38/40 och 10a 36/38.
|
|
|
2008-06-01, 18:23
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2006
|
Beställde ett par nya skor igår. Där rök 23st dagsersättningar.

Guld är fint.
|
|
|
2008-06-01, 18:31
|
|
Heinoist
|
Citat:
Ursprungligen postat av Yes
Funkar det med kortbyxor? Isåfall kan det kanske vara något att kika närmare på.
Någon dag ska jag i varje fall skaffa mig en vit kostym, ett par vita bucks och lära mig spela tennis. Samt, förstås, dricka mycket té och lära mig tala med en klingande ren brittisk accent.

|
Tycker faktiskt att det funkar. Otroligt nog - mest med tanke på att jag inte direkt gillar shorts öht.
Som någon nämner 'passar' inga finskor till shorts. Bucks är ju långt ifrån finskor, men en del människor kan nog tro att de är mer formella än vad de egentligen är vilket skapar en kontrast (vilket i sig får dem att tro att du vågar leka med klassiska regler, och för att göra en lång historia kort leder till att de vill ha sex med dig, på en björnfäll).
Spectators är btw högst upp på min lista, har en creme/beigefärgad kostym i silke som brun/vita specs hade passat finfint till.
|
2008-06-01, 22:48
|
|
Hottie!
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Tack för tipset.
Leveranstid?
|
Har aldrig vågat beställa därifrån, har inte hittat nåt som varit SÅ fint och prisvärt att jag vågat. Är så svårt med utländska storlekar och krångligt om det inte passar. Men en vacker dag så.
Vilka gillar du bäst? Posta så vi får tycka!
|
|
|
2008-06-01, 22:50
|
|
Registered User
|
Citat:
Tack för tipset.
Leveranstid?
|
Lev. tiden brukar vara den som står på hemsidan, dvs ung. 5 arbetsdagar.
Inga problem att skicka tillbaks grejerna heller, tjejen har gjort det flertalet gånger. Det hela blir ju lite enklare då de inte är utanför EU heller.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:21.
|

|