Erfarenheterna från er medlemmar i tråden har fått mig väldigt intresserad i ämnet!
Jag är i sluttampen av min deff som pågått sen årsskiftet. Att tilläggas bör så tryter motivationen, därav mitt inlägg i denna eminenta tråd. Målet med deffen är att bli riktigt osmakligt rippad.
Häromveckan gjorde jag en kalipermätning som enligt Parillo9 placerar mig på 8,5% kroppsfett. Samma mätvärden i Durnim/Womersley-formeln ger siffran 12,97%. Så jag antar att jag ligger nånstans kring 10%. Det som drar upp siffran är mage och sida mage som ligger på 10mm fortfarande. Resten av mätpunkterna visar låga siffror.
Kroppsvikt är ~71kg och jag borde såldes sitta inne med (i runda slängar, give or take nåt kilo) 7 kg kroppsfett för tillfället.
Planen är att köra 6 dagar med rejäl refeed enligt konstens alla regler på dag 7. Sen på't igen, två eller i värsta fall 3 cykler.
Min balans ligger kring 2500 kcal/dag och jag skissar på ett intag om 644 kcal/dag fördelat på 40g EAA & 130g casein. Ett teoretiskt underskott på 1856 kcal/dag.
Om antagandet att "VLCD á la Ola W"<tm> är muskelbesparande och högeffektivt för just fettförlust, ser ni några risker med att jag lägger in en överväxel för att elda dom berömda sista kilona?
Ifall jag tuffar på i vanlig takt har jag ca 6-8veckor kvar till mållinjen. Med VLCD hoppas jag nå dit inom 2v.
Förutom att det lockar mig att öka takten en aning så intresserar mig konceptet som sådant väldigt mycket. Det vore för mig rätt så intressant att se hur min kropp beter sig under ett så pass lågt intag.
Jag är öppen för all slags input, även Du som kanske tycker jag är helt

när jag bara har ett par månader med vanlig deff.
Och en sista fråga, hur pass flytande brukar proffsen blanda sitt casein? Hitills består min casein-erfarenhet av goda chokladpuddingar. Jag antar att jag kommer att omvärdera min syn på casein efter den här resan...