Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-11-09, 23:33   #901
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Reg.datum: Sep 2007
Hej grabbar och tjejer idag va den stora filmardagen och fick hjälp av min käre norske vän och boxningstränare Reidar som åxå står för kommentarerna vilket han gjorde mycket bra förutom på 110 lyften i mark då han säger 100 men vad gör väl det.
tekniktips mottages gärna, samt vad jag gör bra och vad jag gör mindre bra? Kan ju skriva kortfattat om dagens pass åxå. men ska även säga att målet för dagen var att få lyft på film så har inte gått in för att köra jättetungt utan vill mer filma och kolla tekniken. dock kunde jag inte hålla mig utan testade 102,5 i bänken och det va sånär det gick upp, lite mer än halvvägs upp stannade det till och då va det kört, det tar jag snart:

Boxningsträning ca1h, lite ringrostig så inget hårdkör direkt.

Knäböj 60/8 + 60/5 + 80/5 + 100/4 + 100/4FILM

Marklyft 60/8 + 90/5 + 110/5FILM + 120/1 + 130/1FILM

Bänkpress 50/10 + 70/5 + 80/3 + 85/3FILM + 90/1 + 97,5/1FILM + 102,5/0

Bicepscurl 10/15 + 10/15 + 17/10 + 17/10

ChrisDEFC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-09, 23:50   #902
Mapa
Herrmapa

Mapas avatar

Reg.datum: Oct 2006
böj
den tycker jag ser riktigt bra ut

bänk
bak/ihop med axlarna. försök spänn upp bröstkorgen mer

marken
inte alls lik min teknik. men jag tror de är så där dem flesta på detta forumet vill att marklyft ska se ut. så mina tips vill du nog inte ha
Gammal 2008-11-09, 23:53   #903
Spader
Registered User

Spaders avatar

Reg.datum: Aug 2007
nu är jag ingen expert, men jag tycker att din teknik på alla klippen såg mycket bra ut! Du löper ingen stor risk att skada dig eller så. du kan nog få till en bättre "tävlings/sl" teknik i bänk och ta mer.
Gammal 2008-11-10, 11:08   #904
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Mapa Visa inlägg
böj
den tycker jag ser riktigt bra ut

bänk
bak/ihop med axlarna. försök spänn upp bröstkorgen mer

marken
inte alls lik min teknik. men jag tror de är så där dem flesta på detta forumet vill att marklyft ska se ut. så mina tips vill du nog inte ha
jo våra marktekniker skiljer sig en aning men det är ju bra att du inte ser nått direkt fel iaf. ang bänken så ska jag testa att dra ihop axlarna ytterligar. filma lite fler lyft och på 80kg tyckte jag att jag fick upp bröstet lite mer så det går nog dra ihop skulderbladen och axlarna lite mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Spader Visa inlägg
nu är jag ingen expert, men jag tycker att din teknik på alla klippen såg mycket bra ut! Du löper ingen stor risk att skada dig eller så. du kan nog få till en bättre "tävlings/sl" teknik i bänk och ta mer.
thanks själv positivt överraskad att jag hade så rak rygg i både mark och böj så är nöjd med tekniken i dom, sen kan jag nog fila lite mer på bänktekniken, det va det ingen sån stång med "ringar" på heller så höll nog lite smalare i klippen än vad jag brukar göra, har ju rätt lång lyftväg iaf =)
Gammal 2008-11-10, 11:27   #905
Pzorz
Registered User

Pzorzs avatar

Reg.datum: May 2008
Alla lyft ser fina, kontrollerade och lätta ut. Bra jobbat! Man kan se att du är bra mkt smidigare än vad jag är - Böjen blir så djävla mkt snyggare om man inte behöver anstränga sig för att komma ned.

Anyways - Ser rent och fint ut. Kör på!
Pzorz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-10, 12:27   #906
Floddan
Banned User

Reg.datum: Jun 2008
Inte heller någon expert men:

Marklyftet ser nästan överdrivet kontrollerad ut.

Som "mapa" skriver bak/ihop med axlarna. försök spänn upp bröstkorgen mer, de ser ut som du håller väldigt smalt (du har ju långa armar), själv gillar jag att hålla maxbrett (pekfinger vid ringarna) men de finns ju de som bänkar mycket bättre än míg som håller smalare (du kan ju prova lite olika.

Böjen ser bra ut, bra djup och lite fällning. (men de ser för lätt ut )
Floddan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-10, 12:49   #907
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Pzorz Visa inlägg
Alla lyft ser fina, kontrollerade och lätta ut. Bra jobbat! Man kan se att du är bra mkt smidigare än vad jag är - Böjen blir så djävla mkt snyggare om man inte behöver anstränga sig för att komma ned.

Anyways - Ser rent och fint ut. Kör på!
tackar, alltid bra att få åsikter även om du/ni tycker det ser bra ut så är det ju bra att höra det.

Citat:
Ursprungligen postat av Floddan Visa inlägg
Inte heller någon expert men:

Marklyftet ser nästan överdrivet kontrollerad ut.

Som "mapa" skriver bak/ihop med axlarna. försök spänn upp bröstkorgen mer, de ser ut som du håller väldigt smalt (du har ju långa armar), själv gillar jag att hålla maxbrett (pekfinger vid ringarna) men de finns ju de som bänkar mycket bättre än míg som håller smalare (du kan ju prova lite olika.

Böjen ser bra ut, bra djup och lite fällning. (men de ser för lätt ut )
kan ett marklyft bli överdrivet kontrollerat? kan åxå säga att det är inte så kontrollerat när jag maxar men hade inte den energin igår efter 1h boxning plus att jag skulle köra alla dom 3stor övningarna efter varandra.
ang bredden så håller jag åxå pekfingrarna på ringarna nu men detta va en annan stång så fanns ingen markering så tog ett grepp på känn bara men det är nog snäppet smalare än jag är van, ändå överraskad över hur lätt 97,5 var även om det blir en liten studs.

det enda som jag sett själv förutom att jag ska brösta upp mig mer i bänken är att jag har stången (enligt mig själv) för högt upp på ryggen/nacken i böjen, kanske borde rulla ner den lite, syns tydligt i slutet av filmen. vad tror ni om det?
Gammal 2008-11-10, 12:58   #908
Smml
Kylskåp

Smmls avatar

Böjen och marken ser riktigt bra ut!
Smml är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-10, 15:00   #909
akerstrom
Registered User

akerstroms avatar

Reg.datum: Jun 2007
Härligt att få se lite filmer man får ju liksom en bild på killen bakom journalen!
syns ju att du är 2meter iaf! tycker fan du såg stor(bred) ut på filmen.

Bänkarna såg ju jävligt lätta ut!

Marken var det ju skit najs teknik i, men som mapa säger du kör ju mer en ''standard'' teknik inte en ''egen'' men om det funkar är det ju bara att köra så

böjjen såg ju najs ut och lätta.. lika djup som jag går.. lägger stången på precis samma ställe, man vågar ju inte lägga den längre ned känns ju som man tappar den då..

Fina filmer!
akerstrom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-10, 19:02   #910
ChrisDEFC
Registered User

ChrisDEFCs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Smml Visa inlägg
Böjen och marken ser riktigt bra ut!
tackar

Citat:
Ursprungligen postat av akerstrom Visa inlägg
Härligt att få se lite filmer man får ju liksom en bild på killen bakom journalen!
syns ju att du är 2meter iaf! tycker fan du såg stor(bred) ut på filmen.

Bänkarna såg ju jävligt lätta ut!

Marken var det ju skit najs teknik i, men som mapa säger du kör ju mer en ''standard'' teknik inte en ''egen'' men om det funkar är det ju bara att köra så

böjjen såg ju najs ut och lätta.. lika djup som jag går.. lägger stången på precis samma ställe, man vågar ju inte lägga den längre ned känns ju som man tappar den då..

Fina filmer!
tackar, ja det va jävla kul med filmer, har säkert sett varje klipp en 15-20ggr för att kolla på fotvinklar, rygg, höften, armarna, axlar osv och tycker det ser bra ut jag med. däremot får jag tacka för att du skrev att jag ser bred ut för det är det jag tycker va jobbigast med filmerna att jag ser så lång och smal ut så kul att åtminstonde en tyckte jag såg stor ut. hehe sen har vi ju lika lång lyftväg i bänken och den är inte å leka med =)

drog ett pass idag igen, med fokus på axlar:

Kabeldrag för framsida axlar 4set á 8reps känndes mycket bättre än hantellyft rakt fram så ska nog köra denna övning ett tag.

Axelpress 17,5/8 + 25/8 + 30/4(+2 m. hj.) + 30/4(+2) + 27,5/3(+3) tog bra som faan och vet inte om en 4a med 30kg hantlarna är pb?!

Hantellyft i sidled 10/10 + 12,5/8 + 12,5/6(+2) + 12,5/5(+3) sög ur musten bra!

Facepulls 30/10 + 40/8 + 45/8 kännde mig riktigt slut så skippa sista settet, sen blir det antagligen rygg imorgon så kan va bra att inte ta ut baksidan max

Rotatorcuffa innåt och utåt 3 + 3set á 10-15reps, riktigt skönt brukar bara köra rotator som uppvärmning så att träna med lite belastning va riktigt nice, får se hur det känns imorgon.

Riktigt djupa knäböjar i smithen 50/10 + 60/8 + 80/5

Benspark
50/8 + 65/8 kännes sådär så skippa sista setten, körde ändå böj och mark igår så...

Liggande triceps extentions 20/15 + 30/10 + 30/10

Tid (inkl uppvärmning): 1½h

Nöjd med dagens pass, och pga lite ömmande framsida axel för några veckor sen så har jag inte kört så hårt på axlarna så va skönt att panga på ordentligt idag.
Gammal 2008-11-10, 19:34   #911
akerstrom
Registered User

akerstroms avatar

Reg.datum: Jun 2007
Najs pass..

jag tycker inte att du ska vara rädd för att du ska se smal ut..

då du har inte sett hur en normal stor 190cm kille ser ut i min ålder dom kallar mig hus och jag har ca 140cm runt axlarna.. jag tycker att jag är smal över axlarna.
akerstrom är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-10, 19:54   #912
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen

ceejays avatar

Reg.datum: Oct 2007
Yeah FILMS!!!!
Gammal 2008-11-10, 20:10   #913
Floddan
Banned User

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg

det enda som jag sett själv förutom att jag ska brösta upp mig mer i bänken är att jag har stången (enligt mig själv) för högt upp på ryggen/nacken i böjen, kanske borde rulla ner den lite, syns tydligt i slutet av filmen. vad tror ni om det?

De är ju lite olika böjstilar. Jag böjer mycket sämre (mindre vikt) med stången sådär högt upp. Jag Tror att det är bra träning att köra med den högt upp men om man vill hantera mer vikt tror jag att de är bättre att ha den lite längre ner.
Floddan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-10, 20:20   #914
Neco
Registered User

Necos avatar

Reg.datum: Apr 2007
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisDEFC Visa inlägg
däremot får jag tacka för att du skrev att jag ser bred ut för det är det jag tycker va jobbigast med filmerna att jag ser så lång och smal
Jag får instämma med den talaren om att du ser bred ut över rygg och axlar Det är helt klart atletiska två meter... och som tidigare var ju ju imponerad över låren men upplever du dig som smal är det nog benen du ska lägga kraft på för att "dölja längden" (hmm? män ska vara långa....)
Neco är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-11-10, 21:26   #915
Ollas
ollande medlem

Ollass avatar

Reg.datum: Nov 2006
Filmen funkar inte för mig? :S
BLOGG

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:21.