Bänkpress
90*6
110*3
120*2
130*1
150*1
PB och JA!
130*1
120*6
100*12
60*15 drop set ej max
Lättnad över att ha nåt drömgränsen 150kg. Det har varit på lur ett tag nu men har inte skrivit något om det för att inte jinxa det. Det började med att jag lade på 145kg för några pass sedan för att se hur styrkan låg till. Lyftet var jättelätt och jag kände då att jag säkert hade klarat 150kg.
Passet efter körde jag på 147,5kg som även det var lätt. Sedan förra passet så försökte jag på 150kg men bommade till min förvåning. Jag var nästan helt säker på att klara det, så kanske var jag för loj och tog inte i tillräckligt helt enkelt. Skrev dock inte upp det lyftet i journalen, lämnade en lucka!
Idag så var jag såklart inte lika säker på min sak, och då gick det vägen. Det var tungt men gick ändå relativt smidigt får jag lov att säga. Men när jag sänkte ner stången fick jag en dålig känsla och kände nästan att jag inte skulle orka. Tänkte sänka stången ganska snabbt och explodera maximalt i botten, men istället blev det en långsam sänkning med en dålig känsla. lol
Laddade innan passet med en 200g chokladkaka, efter att ha hört att hurril brukar köra på det.

Det var mest en mental grej, då att sitta och löka på en bänk innan en maxning kanske inte riktigt kräver det upplägget. Vet inte riktigt vad jag ska göra med bänken nu faktiskt. Kanske fortsätter freestyle:a ett tag.
Nog om det nu!
Bröstpress i maskin
120*15
120*12
80*15
120*10
Hantellyft åt sidan
16*12
16*12
11*12
Pushdown
*12
*12
*12
*12
*12
Efter bänken så blev det mest fjantträning. Men bröstpressen känns ordentligt i rattarna må jag säga!