2005-02-23, 16:14
|
|
|
Banned
Reg.datum: Nov 2004
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Herkulez
Det tragiska var att många på ett amerikanskt forum skickade mejl till han där dom hånade han rätt grovt, postade det på forumet och var svinstolta tills dom fick reda på att han var förståndshandikappad
|
jag vet, var rent ut sagt förjävligt hela grejen. det var med tanke på den händelsen jag skrev att folk sa tänka efter innan de postar sådant här vilket du uppenbarligen har gjort
|
|
|
2005-02-23, 17:21
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
|
En liten tävling i USA, och igen, det var inte åt deras bedrift jag skrattade åt utan bara att några FÅ poser såg lite roliga ut, Men Palumbo då, han är ju Bodybuilder precis som dom och han är det rätt att skratta åt för att han ser grotesk ut eller?
Sen är jag inte så jävla dum att jag skulle posta bilder på nån som jag vet skulle titta in.
|
du får ju räkna med poserna i "bedriften", domarna bryr sig ju 
Sen vart vi ska placera palumbo som vanlig eller offentlig person är en annan sak, sen har jag inte sett dig driva så mycket med honom heller, så det är ett annat fall vi får ta upp jom det händer
Även om folket i fråga förmodligen aldrig kommer se tråden osv så är det itne direkt värmande att veta om man ställer upp på något tävling, någon tar några fula kort så blir man utskrattad för det.
|
|
|
2005-02-23, 17:37
|
|
|
Banned
Reg.datum: Apr 2003
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Baan
du får ju räkna med poserna i "bedriften", domarna bryr sig ju 
Sen vart vi ska placera palumbo som vanlig eller offentlig person är en annan sak, sen har jag inte sett dig driva så mycket med honom heller, så det är ett annat fall vi får ta upp jom det händer
Även om folket i fråga förmodligen aldrig kommer se tråden osv så är det itne direkt värmande att veta om man ställer upp på något tävling, någon tar några fula kort så blir man utskrattad för det.
|
jag har inte drivit så mycket med han, men många andra har, kan leta upp länkarna där så du kan leka bror duktig där med om du vill =)
orkar inte driva vidare diskussionen med dig. Men ska i fortsättningen rådfråga dig först så jag vet ifall personen jag ska driva med räknas som offentlig eller inte ok?!
Buss och kran
( ps,, nej dommarna bryr sig inte, Fria poseringen ger inga poäng utan är mer för publiken och för att dom ska få visa upp sig)
Senast redigerad av Herkulez den 2005-02-23 klockan 17:40.
|
|
|
2005-02-23, 17:40
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
jag har inte drivit så mycket med han, men många andra har, kan leta upp länkarna där så du kan leka bror duktig där med om du vill =) nu tycker jag du är rätt fjantig faktiskt, orkar inte driva vidare diskussionen med dig
Buss och kran
( ps,, nej dommarna bryr sig inte, Fria poseringen ger inga poäng utan är mer för publiken och för att dom ska få visa upp sig)
|
som jag sa innan, djävlas du med en privatperson så är det trakasserier, om det är en offentlig person är det mer accepterat. Sen vad palumbo klassas som är ju en svårare fråga, men offentlig person skulle jag vilja säga. Angående poseringen menade inte just under det fria men skitsamma
|
|
|
2005-02-23, 17:42
|
|
|
Banned
|
roliga var att det var enbart 3personen som blev förargad av tråden och resten förstod att den var rätt harmlös
|
|
|
2005-02-23, 17:44
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2003
|
Citat:
|
roliga var att det var enbart 3personen som blev förargad av tråden och resten förstod att den var rätt harmlös 
|
Ja, då är allt ok. Ursäkta.
|
|
|
2005-02-23, 17:49
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
som jag sa innan, djävlas du med en privatperson så är det trakasserier, om det är en offentlig person är det mer accepterat. Sen vad palumbo klassas som är ju en svårare fråga, men offentlig person skulle jag vilja säga. Angående poseringen menade inte just under det fria men skitsamma
|
Ställer man sig i kalsonger på en scen där även kameror blixtrar så är man väl offentlig för guds skull, man är väl medveten om att det finns mer folk som tycker att det är FÖR jävla töntigt också, än dom här inne som bara skojade lite om poserna.
Och vad tjatar alla om att det vore mer fel att säga att deras kroppar e fula för? Jag tyckte inte att nån av dom hade bra fysik (utan att för den delen tycka att min egen är bra på nått sätt, innan nån tönt använder det som argument) Byggning är väl en bedömningssport?
|
2005-02-23, 17:56
|
|
|
Banned
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Yankeee
Ja, då är allt ok. Ursäkta.
|
utsäkten är godtagen
|
|
|
2005-02-23, 19:16
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
|
knappast förargad, men tyckte det var lite för offentlig uthängning av personerna på bilderna... sen funderade jag på om det var folk från någon svensk tävling, då känndes det inte så schysst heller skratta åt dom. Sen som sagt, skratta åt dom säjlv, sen ställa upp på tävling och se ännu sämre ut och kanske posera ännu sämre känns lite som en risk, kanske inte för dig men för mig iaf  Men skitsamma, folk får ju ha olika humor
metal_boy, en offentlig person är ändå en offentlig person, tar jag kort på dig och lägger det på min hemsida (och för övrigt är det copyright på ett sånt foto) så har du inte blivit en offentlig person för det. Se men inte röra kanske man ska säga. Någon exakt definition för en offentlig person skulle jag väl inte kunna återge, men tror att en person som syns mycket/ofta i media kan vara en bra definition. Det jag också menar att det är mer accepterat att hänga ut offentliga personer än t ex någon okänd person så menar jag självklart inte vad jag själv tycker utan vad folk verkar anse i övrig, kanske samhället i övrigt är ännu bättre att säga. Det är med andra lugnt göra en skojig parodi på en känd person och det är väl en rätt gammal tradition egentligen att driva med dom rika/starka/mäktiga/kända/osv
|
|
|
2005-02-23, 19:53
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
knappast förargad, men tyckte det var lite för offentlig uthängning av personerna på bilderna... sen funderade jag på om det var folk från någon svensk tävling, då känndes det inte så schysst heller skratta åt dom. Sen som sagt, skratta åt dom säjlv, sen ställa upp på tävling och se ännu sämre ut och kanske posera ännu sämre känns lite som en risk, kanske inte för dig men för mig iaf  Men skitsamma, folk får ju ha olika humor
metal_boy, en offentlig person är ändå en offentlig person, tar jag kort på dig och lägger det på min hemsida (och för övrigt är det copyright på ett sånt foto) så har du inte blivit en offentlig person för det. Se men inte röra kanske man ska säga. Någon exakt definition för en offentlig person skulle jag väl inte kunna återge, men tror att en person som syns mycket/ofta i media kan vara en bra definition. Det jag också menar att det är mer accepterat att hänga ut offentliga personer än t ex någon okänd person så menar jag självklart inte vad jag själv tycker utan vad folk verkar anse i övrig, kanske samhället i övrigt är ännu bättre att säga. Det är med andra lugnt göra en skojig parodi på en känd person och det är väl en rätt gammal tradition egentligen att driva med dom rika/starka/mäktiga/kända/osv
|
vem bryr sig om copyright i sverige? upphovsrätten kanske du menar, men det är inte samma sak
|
2005-02-23, 19:57
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Metal_boy_
vem bryr sig om copyright i sverige? upphovsrätten kanske du menar, men det är inte samma sak 
|
Jaha, och skillnaden är?
Svenskt uppslagsord
upphovs|rätt -rätten subst.
rätt för skaparen av ett verk att bestämma över det (gäller böcker, musik o dyl)
Engelsk översättning
copyright
Svenskt uppslagsord
copyright copyrighten subst.
upphovsrätt (engelska)
|
|
|
2005-02-23, 20:09
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
|
rent teoretisk är ju copyrighten/upphovsrätten rätt stark, men i praktiken är det svårt få igenom stämningar ifall någon använder dina bilder osv...
kan dra ett exempel, det var en anställd på p4 som tog en del kort på värnpliktiga och utbildningen och så, sen gav han cd:n med korten till regementschefen (om jag inte minns fel) som senare utan tillåtelse använde korten i någon sorts tidning, i alal fall blev bilderna publicerade utan upphovsmannens tillåtelse. Den berörde var ju självklart inte alltför glad så när han hörde sig för lite om hur det låg till egentligen så visade det sig självkalrt att han bestämmer över sin egna kort, dock, eftersom det nu gäller FM och staten så hade han väldigt liten chans att vinna ett sånt mål i Sverige... eller knappast någon chans så det gick inte vidare.
|
|
|
2005-02-23, 20:18
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av Yankeee
Jaha, och skillnaden är?
Svenskt uppslagsord
upphovs|rätt -rätten subst.
rätt för skaparen av ett verk att bestämma över det (gäller böcker, musik o dyl)
Engelsk översättning
copyright
Svenskt uppslagsord
copyright copyrighten subst.
upphovsrätt (engelska)
|
som jag skrev i en tråd där svi diskuterade piratkopiering: det inte finns några copyrightlagar i sverige... (C)-symbolen gäller inte i sverige.. vi har lagen om upphovsrätt och det är INTE samma lag som Copyrightlagen. Upphovsmannen har de fullständiga rättigheterna. upphovsrätten har dock inga förbehåll som reglerar att enskilda personer kan och får ladda ner ett verk.
sen kan ju du gå efter hur si och så betyder ordagrant i ditt uppslagsverk eller vad som igentligen gäller, jag bryr mig inte.
|
2005-02-23, 20:18
|
|
|
Banned
|
Baan: hur ställer du dig till det här då? Triumph the insult dog http://www.shagoto.com/triumph.htm
han driver och häcklar personer som knappast är offentliga, det visas tom i tv.
|
|
|
2005-02-23, 20:24
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
som jag skrev i en tråd där svi diskuterade piratkopiering: det inte finns några copyrightlagar i sverige... (C)-symbolen gäller inte i sverige.. vi har lagen om upphovsrätt och det är INTE samma lag som Copyrightlagen. Upphovsmannen har de fullständiga rättigheterna. upphovsrätten har dock inga förbehåll som reglerar att enskilda personer kan och får ladda ner ett verk.
|
Vilken betydelse har ©?
Copyrightsymbolen har ingen rättslig verkan i Sverige men kan tjäna som påminnelse om att verket är skyddat av upphovsrätt.
http://www.prv.se/om_prv/upphovsratt/start.html
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:30.
|

|