Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-02-11, 11:06   #76
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Reg.datum: Apr 2006
Tack

Visst vore det häftigt? De har cut off tider men de är så oerhört generösa att jag inte kan tänka mig att just det skulle vara huvudproblemet med något av de loppen.
Gammal 2014-02-11, 23:35   #77
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Styrketräning ~60min

Provtränade på Puls och Träning, tänkte att det kunde vara ett bra drag att byta till ett gym som inte luktar mögel som Fitness 24/7 i Sumpan och som ligger inom gångavstånd. Körde lite oplanerat, och eftersom jag inte hade blocket med mig så har jag förstås glömt hälften säkert. Men jag körde böj, marklyft och stångrodd på ganska lätta vikter. Lekte i benpressen på ~100kg nånting och körde både som "man ska" och enbart med vaderna. Jag vet att jag körde mage och rygg i den där besynnerliga stolen också, och utfallsgång med medicinboll i famnen. Jag passade på att testa en övning Runners World rekommenderade också, man ska ligga på mage och klämma fast en medicinboll mellan fötterna och sedan lyfta den sakta upp mot rumpan och sänka den mot golvet igen. Ingen höjdare direkt, antingen är övningen för lätt eller så får jag ta en tyngre boll.

Jag bestämde mig för att träna där i alla fall, det är ett litet gym men jag kan köra alla övningar jag behöver och vill kunna köra. Det viktigaste är att jag kan köra det jag vill, att det är fräscht och att det ligger nära hemma. Nästa gång jag kör där kommer jag att ha med mig block och penna så jag vet vad jag håller på med
Gammal 2014-02-12, 16:29   #78
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

10km 1:06:32

Träningsvärk sen igår gjorde milen tyngre än förväntat. Men nu är jag igång med schemat och träningen inför 100km den 9 augusti!!!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg tempo.JPG (52.5 KB, 5 visningar)
Gammal 2014-02-13, 18:04   #79
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Styrketräning ~60min

Har man träningsvärk i benen så får man väl köra överkropp då. Idag var det dags för det första överkroppspasset på nya gymmet och jag bestämde mig för att ta det väldigt lugnt, det var länge sedan jag körde alls. Så skratta inte åt flugvikterna, jag vet att flickscouterna förmodligen lyfter tyngre med en hand

Bänk
3x8 15kg
3x8 17,5kg
3x8 20kg

latsdrag
3x8 30kg
3x8 32,5kg
3x8 35kg

Bicepscurl
3x8 5kg
3x8 8kg (tror inte de var så snygga direkt, det vart för tungt)

Tricepsextensions
3x8 4kg (sen vart jag trött och gav upp den övningen)

Stångrodd
3x10 15kg (räknefel, så jag körde på 10 ett tag)
3x8 25kg (för stor ökning, för trötta armar)

Kettle bell press
3x8 4kg (sen tog armarna bokstavligen slut)

Körde en kvart på löpbandet för att känna på hur det kändes, och det kändes som att det skulle kunna gå att springa backe eller nått på om andan skulle falla på. Stretchade ut ordentligen en si så där 15 minuter, men jag känner mig lika stel som ett kassaskåp ändå.

Jag har definitivt utvecklingspotential i alla fall
Gammal 2014-02-14, 17:25   #80
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

20,3km 2:15:51

Nu är jag sjukt nöjd faktiskt!! Träningsvärk så jag knappt kan sätta mig eller gå som folk, men jävlar vad jag kan springa! Perfekt pass, jobbigt att slappna av och vissa saker guppade lite mer än vad som var skönt men det är petitesser i sammanhanget! Sjukt bra pass efter omständigheterna! Jag som först inte trodde jag skulle komma iväg ens!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg tempo2.JPG (38.5 KB, 10 visningar)
Gammal 2014-02-14, 17:47   #81
Catstyle
Registered User

Catstyles avatar

Reg.datum: Jan 2005
Woho!
Catstyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-14, 20:55   #82
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Bra sprunget!

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-16, 18:27   #83
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

20km 2:13:30

Tack

Jag tog min träningsvärk och guppade runt idag med, sista 4 blev jobbigare än jag räknat med eftersom jag tog en annan väg hem. Våt grusväg är verkligen oskönt att springa på. Men jag är minst lika nöjd med det här passet som det i fredags, eftersom jag numera dessutom har en oförtjänt mängd träningsvärk i bröstmusklerna efter att ha kört bänkpress. Ingen BH i världen hjälper mot träningsvärk i bröstet, det guppar helt enkelt för mycket för att vara skönt hur man än bär sig åt. Det är bara att bita ihop och lida
Bifogade bilder
Filtyp: jpg tempo3.JPG (38.2 KB, 4 visningar)
Gammal 2014-02-16, 19:02   #84
944RS
Musklig

944RSs avatar

Reg.datum: Feb 2009
Bra sprunget igen! Kör några varv med silvertejp runt tuttarna nästa gång så kanske det guppar mindre

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-16, 19:19   #85
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Bra sprunget igen! Kör några varv med silvertejp runt tuttarna nästa gång så kanske det guppar mindre
LOL

Tack för tipset, men... Hur får man bort det sen utan att skala av skinnet?
Gammal 2014-02-18, 12:13   #86
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

12km 1:15:28

Sol, plusgrader och riktigt vårlikt ute! Då blir det fart på fötterna. Underbart väder att springa i! Dubbelt skönt att inte ha så mycket träningsvärk dessutom, bara lite

Egentligen skulle jag väl ha hållit pulsen lite lägre, men det var skönt att springa och kul att sprätta på lite! Det gör inget att det blev lite fartleksbetonat idag, det kan faktiskt till och med vara nyttigt att bryta monotonin ibland.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg tempo4.JPG (55.4 KB, 2 visningar)
Gammal 2014-02-18, 13:33   #87
Catstyle
Registered User

Catstyles avatar

Reg.datum: Jan 2005
Snyggt pass!
Känns det bra motivationsmässigt?
Catstyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-02-18, 14:04   #88
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Catstyle Visa inlägg
Snyggt pass!
Känns det bra motivationsmässigt?
Tack!! Oja, jag vet i och för sig att jag har ganska mycket grovjobb framför mig, men jag tänker mig att ju mer jobb jag plöjer ner i löpningen nu ju roligare kommer jag att ha på tävlingen. Och rent krasst, ju fortare det går ju roligare är det, jag siktar ju dessutom ganska högt jämfört med förra gången

Nöta distans är jag bra på, det jag egentligen behöver jobba på (men det kommer senare i schemat) är fart. Det kommer både femhundringar och intervallstegar av olika slag. Ett av de mer skräckinjagande passen jag sett i schemat är 20x1k i milfart med 60s vila. Det gruvar jag mig för lite faktiskt, för jag minns hur jobbigt det var när jag körde passet i somras.
Gammal 2014-02-18, 19:17   #89
LadyG
Fudoshin

LadyGs avatar

Styrketräning ~90min

Ben, rygg, mage. Det här kan jag nog få sota för trots att jag valde låga (flugvikter) ingångsvikter och inte allt för många repetitioner. Ovana, antar jag. Lite dystert att titta bakåt och se vikterna jag tränade på tidigare, men jag får försöka låta bli att göra det. Då var då, nu är nu. Om jag sköter mig är jag säkert tillbaka där snart.

Böj
3x8 15kg
3x8 20kg
3x8 25kg

Mark
3x8 28kg
3x8 30,5kg
3x8 33kg

utfall 4kg 3x18 per ben

Ryggresningar 8kg 3x8

Russian twist med medicinboll
3x8 2kg per sida
3x8 3kg per sida
Gammal 2014-02-18, 19:43   #90
sigill
Banned User

Reg.datum: Oct 2013
Jag blir onekligen intresserad av att springa något ultralopp av att läsa en sån här blogg. Kanske 100 km eller någon mil kortare. Sprang 58 km idag och det gick oförskämt bra (aldrig sprungit mycket längre än marathon förut). Långt ifrån ett vrak när jag gick i mål. Är väl så pass mängdtränad att kroppen pallar med det på något sätt.

Känns som att jag har relativt bra löpekonomi på längre distanser (springer ganska mycket på hälen och rullar med fotbladet lite).
sigill är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:56.