2012-12-20, 18:49
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fet
Detta är vad jag kallar riktigt bra resultat:
http://imagecdn.bodybuilding.com/img...HkGNyigDCe.jpg
http://i.imgur.com/Rf8Iu.jpg
Det har tagit ca 2.5 år för honom att bygga sin fysik. han finns här på kolo och sin blogg.
Känns ju inte bra att det kommer dröja MINST yttligare 3 år innan jag är i närheten så stor.. Men denna kille greja det på 2.5 år och han anser att de flesta faktiskt kan uppnå liknande.
|
Men vad hade du tänkt göra åt saken? Sno hans gener?
För det första har den killen ingen aning om vad han snackar om, vad baserar han det på att "de flesta" kan se ut sådär efter 3 års träning? Tomte..
För det andra, inse att folk är olika och växer/utvecklas olika fort på gymmet, det kan du inte göra ett skit åt, så kan du inte bara acceptera dina förutsättningar och köra på? Skit i andra!
Förresten bra ful fysik på bilden, ingen symmetri och var är midjan?
Senast redigerad av Danne2k den 2012-12-20 klockan 18:51.
|
|
|
2012-12-20, 19:42
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Danne2k
Men vad hade du tänkt göra åt saken? Sno hans gener?
För det första har den killen ingen aning om vad han snackar om, vad baserar han det på att "de flesta" kan se ut sådär efter 3 års träning? Tomte..
För det andra, inse att folk är olika och växer/utvecklas olika fort på gymmet, det kan du inte göra ett skit åt, så kan du inte bara acceptera dina förutsättningar och köra på? Skit i andra!
Förresten bra ful fysik på bilden, ingen symmetri och var är midjan?
|
Men är det alltså gener som är orsaken till att andra får bättre resultat? Ska man nöja sig med det och säga att "Den där killen har växt bättre än mig för han har bättre genetik"
Men frågar man sen dem som nu har så bra genetik, så anser de sig själva inte ha speciellt bra, utan att det är deras hårda träning och dedikation till det som hör till som gett dem deras resultat.
Jag vet att alla har olika förutsättningar, att genetik spelar en stor roll, men kan det inte vara så att man bara inte hittat träningssättet som passar ens egna kropp optimalt, som dem "med bra genetik" har gjort?
Om det varit så få som kan uppnå en sån fysik på så kort tid borde det inte vara lite svårare att hitta dessa personer? Ge mig 5 minuter så kan jag hitta mängder på instagram med resultat liknande killen på bilden.
|
|
|
2012-12-20, 19:46
|
|
|
Ceviche
Reg.datum: Nov 2008
|
Citat:
Känns bra att du kommenterar! Har kikat då och då i din journal och följer dig på instagram, du är lite som en förebild!
Jag tycker du har rätt i det du skriver, men det känns som jag borde fått bättre resultat, även om jag egentligen inte jämför mig med någon annan.
3 år är ju faktiskt väldigt lång tid, och jag har aldrig med vilje skippat ett pass, har faktiskt prioriterat träningen framför skola och andra saker som egentligen är viktigare.
Hade jag ens varit i närheten av dina, chrille eller så många andra jag kan nämna hade jag inte skapat denna tråd!
|
Jag tror du är närmre våra resultat än du tror, de är nog du som ser dig själv i ett annat ljus än kanske människor i din närhet gör?
Är de sen verkligen så att du absolut inte känner du är i närheten och du strävar efter att ta dig dit, så skulle jag rekomendera dig att följa chrilles och ola(nanosekund's) journaler.. Även en användare som nickar Str här på forumet har tagit sig väldigt långt på naturlig väg!
Dom killarna tränar rent, hårt och med glädje! Dom är även väldigt hjälpsamma och trevliga så har du frågor så svarar dom mer än gärna..
Apa efter deras schema, försök hitta drivet att ta dig an nya nivåer i din träning så ska du se att du får resultat som kanske tom du tycker är bra nog  ..
Jag ser du skriver att du inte går till fail så ofta, de är nog de enda som varit konstant i min träning sen dag1.. Jag går alltid till fail, i alla set! Sen om de är bra eller dåligt är svårt o veta, men gillar man min fysik kan man iallafal börja där
|
|
|
2012-12-20, 20:03
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Squamata
Jag tror du är närmre våra resultat än du tror, de är nog du som ser dig själv i ett annat ljus än kanske människor i din närhet gör?
Är de sen verkligen så att du absolut inte känner du är i närheten och du strävar efter att ta dig dit, så skulle jag rekomendera dig att följa chrilles och ola(nanosekund's) journaler.. Även en användare som nickar Str här på forumet har tagit sig väldigt långt på naturlig väg!
Dom killarna tränar rent, hårt och med glädje! Dom är även väldigt hjälpsamma och trevliga så har du frågor så svarar dom mer än gärna..
Apa efter deras schema, försök hitta drivet att ta dig an nya nivåer i din träning så ska du se att du får resultat som kanske tom du tycker är bra nog  ..
Jag ser du skriver att du inte går till fail så ofta, de är nog de enda som varit konstant i min träning sen dag1.. Jag går alltid till fail, i alla set! Sen om de är bra eller dåligt är svårt o veta, men gillar man min fysik kan man iallafal börja där 
|
Jag kan lova att det är mycket långt kvar tills jag kan mäta mig med dig eller chrille! Jag följer chrille och vet hur han tränar ungefär! Men egentligen så gör dem ju inget speciellt som skiljer sig från mängden! De tränar tungt, vilar och äter och repeterar som de allra flesta.
Anledningen till att jag kör som jag gör, är dels för att det på sista tiden kommit fram till att mindre volym högre frekvens ska vara bäst, och de flesta här rekomenderar det. Att jag inte går till fail är för att jag ska kunna hinna återhämta mig och träna oftare, vilket ju leder till fler stimuleringar, som rimligtvis borde ge större muskelökningar!
Men visst, vem vet om det faktiskt inte sker något i musklerna som är bra när man når failiure.
Anser du själv att du har bra genetik? Du har ju lyckats få riktigt stor volym på dina armar, är det för att du har tränat dem bättre än andra eller tror du bara att du har genetik för dem? Mina mäter 41.5, och i denna takten jag växer i kommer det ju ta 50 år innan jag lyckas få så feta fina armar som dig haha
|
|
|
2012-12-20, 20:07
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kål
Du får bilda din egen uppfattning. Bara för att jag tycker något måste du inte tycka detsamma.
Inte min grej. Min förmåga att ifrågasätta i stort sett allt har tagit mig väldigt långt. Jag tycker inte om att svälja allt med hull och hår. Om vi resonerar på ditt sätt så kan vi lika gärna anta att Jay Cutler också är ren.
|
Nej faktiskt inte. Jay Cutler har inte samma dopingstatus som Stefan. Inte enligt den vetenskapliga metoden.
Det är förövrigt en väldigt sund inställning att ifrågasätta saker. Men någonstans måste man ändå dra en gräns och nöja sig med resultaten från observerade fakta. Enligt den vetenskapliga metoden så drar man gränsen där man kan mäta eller observera. Det som inte är observerat är okänt och därför ointressant. Jay Cutler har såvitt jag vet aldrig doping testats. De enda som bodybuilderna testas för är diverse vätskeutdrivande medel, så Jay Cutlers dopingstatus är helt okänd och är därför ointressant. Stefans dopingstatus har däremot mätts många gånger och samtliga resultat pekar på att han är ren.
Man skulle ju förstås kunna ifrågasätta resultaten. Men man skulle ju samtidigt kunna ifrågasätta vad som helst. Kokar vatten under standardtillståndet verkligen vid 100 grader? Litar jag på resultaten om det visar sig att vatten verkligen kokar vid 100 grader? Vart går gränsen där man till slut nöjer sig och godtar resultaten? Om ingen sådan gräns finns så jobbar man tyvärr inte enligt den vetenskapliga metoden.
Stefan är enligt den vetenskapliga metoden ren från olagliga preparat, så är det. Det är iaf den enda möjliga teorin man kan dra då faktan visar att hans system varit fri från de preparat man sökt efter. Man tar dock inte för givet att han alltid kommer vara ren, och därför kommer han testas igen och igen så länge som han forsätter vara en framgångsrik styrkelyftare.
|
|
|
2012-12-20, 20:20
|
|
|
Ceviche
|
Citat:
Jag kan lova att det är mycket långt kvar tills jag kan mäta mig med dig eller chrille! Jag följer chrille och vet hur han tränar ungefär! Men egentligen så gör dem ju inget speciellt som skiljer sig från mängden! De tränar tungt, vilar och äter och repeterar som de allra flesta.
Anledningen till att jag kör som jag gör, är dels för att det på sista tiden kommit fram till att mindre volym högre frekvens ska vara bäst, och de flesta här rekomenderar det. Att jag inte går till fail är för att jag ska kunna hinna återhämta mig och träna oftare, vilket ju leder till fler stimuleringar, som rimligtvis borde ge större muskelökningar!
Men visst, vem vet om det faktiskt inte sker något i musklerna som är bra när man når failiure.
Anser du själv att du har bra genetik? Du har ju lyckats få riktigt stor volym på dina armar, är det för att du har tränat dem bättre än andra eller tror du bara att du har genetik för dem? Mina mäter 41.5, och i denna takten jag växer i kommer det ju ta 50 år innan jag lyckas få så feta fina armar som dig haha
|
Njae dom kanske inte har något speciellt schema som skiljer sig från andra, men dom verkligen kämpar för att hela tiden bli bättre.. Jag ser alldeles för många på gymmen ink mig själv från o till som bara står o trampar med samma vikter dag ut o dag in..
Jag anser nog inte mig själv ha spec bra genetik, jag har varit smal som alla andra.. Jag har även varit tjock med allt de medför.. Dock har jag tränat sport hela livet, de är nog det som gör att jag har en fördel rent mentalt och kanske fysisk jämfört med "medelsvensson".
Mina armar är stora för jag alltid tyckt de är kul o träna armar, jag har helt enkelt lagt mkt tid på de.. Sen ligger jag på rätt hög fett% om du jämför med många i dagsformstråden så mina mått speglar knappast hur de kommer se ut när deffen är klar, änsålänge så tappar jag ungefär 1 cm per 2kg nedgången vikt.
Jag har även nått vad jag tror är mitt genetiska max då mina vikter inte rört sig spec på snart 1 år..
Jag har som dig tidigare tränat högfrekvent med moderat volym för att just likt dig ha läst de i olika studier osv.. De jag kan säga är att de fungerar ett tag, de kan ta dig till en viss nivå.
Jag har på senare tid för att behålla styrkan under deff fått gå över till en 4 splitt jag kör en gång i veckan och den ger mig just nu bättre resultat än mitt gammla högfrekventa program gjort senaste året.
Studier speglar sällan de sättet en kroppsbyggare tränar på, de vi är ute efter är ju den sk "superkompensationen" och den kan ta bra mycket längre tid att uppnå än den annars rekomenderade 48-72h vilan som muskeln behöver för att bli återställd.
Dina 41,5cm kan förövrigt relativt snabbt åka upp till 45cm när du minst anar det.. Upplever ofta att mina resultat är lite som en ketchupflaska.. Man köttar som fan o inget händer, sen plötsligt ökar man som ett as(ett litet tag iaf, typ 2 månader )!
Nu blev de lite rörigt här, hoppas du får ut något av o läsa mitt svammel
Senast redigerad av Squamata den 2012-12-20 klockan 20:26.
|
|
|
2012-12-20, 20:30
|
|
|
Fick höra en rolig historia
Reg.datum: May 2007
|
Fet, om du fortfarande vill, så finns allt om det träningsprogram jag kör nu att läsa på denna sidan:
http://stronglifts.com/madcow/5x5_Pr...odized_5x5.htm
Bara att ladda ner excelarket, fylla i vad du maxar och sen har du 9 veckors träning planerad. Funkar toppenbra för mig.
|
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
|
|
|
2012-12-20, 20:38
|
|
|
Blibloblooobli
Reg.datum: Apr 2002
|
Tramsa i tråden - bli varnade!
|
|
|
|
2012-12-20, 20:45
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2012
|
Citat:
|
Men suck, att du pallar, självklart bänkar man 200kg med magrutor och armar knappt över 40 som ren, vilken jävla värld lever du i hycklarn?
Ja har inget imot doping tvärtom men ska banne mig inte hyckla, man behövee inte varken neka eller erkänna, men aldrig uttala sig som ren när man trycker 2g testo, tren och dboll, då är man så jävla vidrigt rutten så det är perverst, genetiska freak? Haha ett väl använt ord att hela kolo måste bestå av dessa.
Är något för bra för att vara sant är det också det.
|
|
|
2012-12-20, 20:51
|
|
|
Ceviche
|
Citat:
Ursprungligen postat av tuthpicker
Men suck, att du pallar, självklart bänkar man 200kg med magrutor och armar knappt över 40 som ren, vilken jävla värld lever du i hycklarn?
Ja har inget imot doping tvärtom men ska banne mig inte hyckla, man behövee inte varken neka eller erkänna, men aldrig uttala sig som ren när man trycker 2g testo, tren och dboll, då är man så jävla vidrigt rutten så det är perverst, genetiska freak? Haha ett väl använt ord att hela kolo måste bestå av dessa.
Är något för bra för att vara sant är det också det.
|
Ursäkta? Ingen jag hänvisat till eller mig själv är något genetiskt freak..
Ingen av dom dopar sig heller, vad jag vet.. Kan dock bara svara för mig själv!
Doping är förbjudet på mitt gym och tester sker från o till på misstänkta..
Sluta nu va bitter.. De klär dig inte =P
|
|
|
2012-12-20, 20:51
|
|
|
Surgubbe
Reg.datum: Feb 2010
|
STR har väl tränat i 20år? Det går inte riktigt att jämföra med att vilja bli ett monster på 2-3år.
|
|
|
2012-12-20, 20:52
|
|
|
Surgubbe
|
Citat:
|
Lägger mig inte i er diskussion, men det fetmarkerade i ditt inlägg gör inlägget tramsigt. Och du kan ju inte veta vem som dopar sig? Därför är det lika dumt att anklaga som att säga att folk med makalösa resultat är rena.
Senast redigerad av Gober den 2012-12-20 klockan 20:53.
|
|
|
2012-12-20, 20:54
|
|
|
Ceviche
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gober
Lägger mig inte i er diskussion, men det fetmarkerade i ditt inlägg gör inlägget tramsigt.
|
Vad är de som är tramsigt?
|
|
|
2012-12-20, 20:57
|
|
|
Surgubbe
|
Citat:
Vad är de som är tramsigt?
|
Det jag menar är att det är förbjudet med doping på alla gym och regler om att man "testar vid misstanke" gäller för alla stora kedjor. Likaså kryllar det av dopade personer på dessa gym, det säger alltså ingeting.
|
|
|
2012-12-20, 21:00
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jul 2012
|
Citat:
|
Ne självklart man inte ett skit, man vet ju knappt själv vad man tryvjer i sig blaha blaha osv.
Ja det testas på mitt gym med, 70% är ändå dopade upo över öronen, inga problem.
Jag är inte bitter, tycker bara folk ska knipa och trycka sitt gear i hemlighet utan att uttala sig.
Du är väl för övrigt en av de största på kolo med armar på 48cm osv?
Anser du att du är ett genestiskt freak? För väldigt få av mina polare som trycker har så stora armar
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:36.
|

|