2012-07-17, 08:13
|
|
Two Three
Reg.datum: Dec 2008
|
Märklig morgon på gymmet. Två personer snicksnackade ljudligt - med sig själva. En annan tränade - precis som igår - i jeans. Hm.
Pass 3 | Vecka 3
OL
Power clean, squat clean, clean & jerk, snatch.
Shit vad trixigt det är. Jag har svårt att lära mig själv bara genom att glo på Youtube-klipp.
100 burpees for time
Tid: 7.48
Bara två minipauser, men varje burpee tar lång tid. Rörelsen går i tre steg istället för ett. Målet var under åtta och det gick ju.
|
|
|
2012-07-17, 08:38
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Gott om marginal till 8min
|
|
|
2012-07-17, 18:17
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Jeklar, med mitt senaste burpee-tempo hade det endast blivit någonstans i trakterna 92-93 reps för egen del under samma tid.
Håller i övrigt med om att OL/OL-lika lyft är riktigt svåra att få till ens någorlunda på egen hand. En självklarhet kan tyckas, men det tål verkligen att poängteras. (Eller då snarare beklaga sig över).
Vad klarar du att squat cleana (gillar svengelska deluxe) i dagsläget?
|
|
|
2012-07-17, 19:07
|
|
Two Three
|
Citat:
Ursprungligen postat av kalajset
Jeklar, med mitt senaste burpee-tempo hade det endast blivit någonstans i trakterna 92-93 reps för egen del under samma tid.
Håller i övrigt med om att OL/OL-lika lyft är riktigt svåra att få till ens någorlunda på egen hand. En självklarhet kan tyckas, men det tål verkligen att poängteras. (Eller då snarare beklaga sig över).
Vad klarar du att squat cleana (gillar svengelska deluxe) i dagsläget?
|
Medveten om min tid slår du den garanterat.
Ja, ska ta hjälp av någon om/när jag byter till crossfitgym. Det kommer aldrig bli något vettigt av det om jag fortsätter försöka helt på egen hand.
Jag har egentligen inte uttalat maxat någon av de OL:isha övningarna. Men jag har squat cleanat 80 och skulle nog kunna göra ytterligare tio kilo innan den bristande tekniken sätter stopp. Power clean har jag gjort 100 och det går kanske, men antagligen inte faktiskt, mer än så. Overhead squat och ryck har jag verkligen bara tekniktränat (till 65 respektive 50 kg), men det är svårt även då.
|
|
|
2012-07-18, 08:31
|
|
Two Three
|
Vilar idag och imorgon, men sprang förbi gymmet för att skaffa mig en tid på 500 meter rodd. Samlar personliga rekord i massa moment som jag inte har något "1RM" i.
500 meter rodd
Tid: 1.25.3
Nöjd med tiden, mindre nöjd med att ha tappat lite gnista sista 15-20 sekunderna. Man skulle ha en elak jävel som stod och skrek en i örat medan man rodde.
|
|
|
2012-07-18, 09:09
|
|
Musklig
|
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheOne
Vilar idag och imorgon, men sprang förbi gymmet för att skaffa mig en tid på 500 meter rodd. Samlar personliga rekord i massa moment som jag inte har något "1RM" i.
500 meter rodd
Nöjd med tiden, mindre nöjd med att ha tappat lite gnista sista 15-20 sekunderna. Man skulle ha en elak jävel som stod och skrek en i örat medan man rodde.
|
Jag har inte testat den sträckan men det är är väl en ganska bra tid?! Måste bero på dina långa armar
|
|
|
2012-07-18, 09:22
|
|
Two Three
|
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS
Jag har inte testat den sträckan men det är är väl en ganska bra tid?! Måste bero på dina långa armar 
|
Det är en skaplig tid, tror jag. Men förbättringspotential finns helt klart. Och visst är chimpansarmar att föredra i rodd. Naturlig fallenhet för det och marklyft är kompensationen för kilometerlång bana i pressövningar.
|
|
|
2012-07-18, 11:09
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2007
|
Citat:
500 meter rodd
|
Riktigt bra tid!! Allt under 1:30 är grymt!
|
|
|
2012-07-18, 12:28
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2011
|
Citat:
500 meter rodd
|
En väldigt anständig tid! Men något säger mig att det finns ett antal sekunder att hämta på den tiden! Sett från hur du sinnessjukt du presterar i vissa andra saker!
|
2012-07-18, 12:45
|
|
Two Three
|
Citat:
Ursprungligen postat av tompee
Riktigt bra tid!! Allt under 1:30 är grymt!
|
Tack, jag såg på Athlete Tracker, där jag registrerar mina stats, att tiden står sig riktigt hyfsat. I samma trakter som Regionals-tävlande crossfittares.
Citat:
Ursprungligen postat av Jonithan
En väldigt anständig tid! Men något säger mig att det finns ett antal sekunder att hämta på den tiden! Sett från hur du sinnessjukt du presterar i vissa andra saker!
|
Tackar. Jag tror jag har potential att göra riktigt bra resultat i alla moment där långa armar är till nytta. Men ska man bli duktig på crossfit handlar det ju i första hand om att förbättra sina svaga sidor.
|
|
|
2012-07-18, 13:49
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2007
|
Helt klart en mycket bra tid. Den står sig garanterat ruskigt bra. Pressar du ner dig Under 1.20 så har du passerat en magisk gräns som få lyckats med.
Grymt!
|
|
|
2012-07-18, 14:08
|
|
aka TinyTim
Reg.datum: Jan 2009
|
Jag är mäkta imponerad av rodden, tror jag skulle hamna på 2:30 - 3:00.
Får testa när ryggen är fräsch igen
|
|
|
2012-07-18, 14:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
500 meter rodd
|

Jag vill också ha långa armar! (Ibland  )
|
|
|
2012-07-18, 15:20
|
|
Musklig
|
Jag har nu testat att ro fort. Det är inte en fördel att vara kort & tjock...
Lyckades inte ens få upp hastigheten till mer än 1:30tempo så din tid är jag låååångt ifrån att klara!
|
|
|
2012-07-18, 15:29
|
|
Two Three
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nano-Sekund
Helt klart en mycket bra tid. Den står sig garanterat ruskigt bra. Pressar du ner dig Under 1.20 så har du passerat en magisk gräns som få lyckats med.
|
Steget från 1.25.3 ner till under 1.20 är ganska långt. Men visst, ge mig ett par år så.
Citat:
Ursprungligen postat av stockinger
Jag är mäkta imponerad av rodden, tror jag skulle hamna på 2:30 - 3:00.
Får testa när ryggen är fräsch igen 
|
Tack, men nu är du alltför hård mot dig själv. Jag är helt säker på att din tid skulle bli betydligt bättre än så.
Citat:
Ursprungligen postat av espeto
Jag vill också ha långa armar! (Ibland  )
|
Teleskoparmar vore något!
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS
Jag har nu testat att ro fort. Det är inte en fördel att vara kort & tjock...
Lyckades inte ens få upp hastigheten till mer än 1:30tempo så din tid är jag låååångt ifrån att klara!
|
Kort och tjock... Nåja.
Vilken s/m låg du kring?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:13.
|

|