2012-03-10, 16:50
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Silencer
"– En tjej som lever ihop med en kille som tar anabola steroider blir slagen, förr eller senare. Det visar all statstik,"
HAHA
|
Det där är väl i underkant, experten Tommy Moberg som ofta lyfts fram i AAS-debatten säger ju:
"Tommy berättar många fall av våldsbrott som sker efter att personer börjat med anabola steroider. Ett av dem är om en kille på 18 år som då han börjat dopa sig, snabbt förändras. Han blir svartsjuk, aggressiv och knepig. Flickvännen på 16 år blir rädd och gör slut. Han förföljer henne. Han har hjärnkontroll på allt hon gör. Han hotar alla till livet som tittar på henne. En kväll vill han prata ut och hon följer med honom. Han avrättar henne.
– Detta är rakt ur regelboken på hur människor reagerar på anabola steroider, berättar Tommy.
Ang. hantelfrågan så är jag, tyvärr, inte ett dugg förvånad.
|
Senast redigerad av tp_88 den 2012-03-10 klockan 16:52.
|
|
|
2012-03-12, 12:32
|
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Zacke
Stora byggare som aldrig köper PT, går runt i linne, tar upp maskiner och kanske får små tanter att känna sig obekväma är direkt dåliga för de här stora gymmens affärer.
Det kan alltså bedömas som ett smart ekonomiskt beslut att se till att hantlar och maskiner är anpassade till den kundgrupp som man helst vill ha, de som betalar bäst.
|
Det där går inte ihop, stora byggare har inget att hämta i de maskiner som finns på kedjorna, de är för lätta.
|
|
2012-03-12, 15:19
|
|
|
Stötta mig i min kamp mot mitt missbruk av porr och amerikanska muskeltidningar!
Reg.datum: Sep 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av kalajset
|
Titta till höger.
[IMG]En butik i gallerian Arkaden har haft påhälsning av inbrottstjuvar. När personalen kom till jobbet i morse upptäckte de att kläder, kosttillskott och växelkassa saknades.[/IMG]
När man börjar dopar sig har man inte längre råd till eaa och gasp längre.
|
|
|
2012-03-12, 15:48
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2010
|
Sluta dopa er nu allihop så slipper ni ta så illa upp över alla artiklar
|
|
|
2012-03-12, 15:51
|
|
|
W för Vendetta
Reg.datum: Feb 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av isakt
|
Provocerande inlägg, är det korrekt att chansa på att du och resten av förskole-klassen fnissar för fullt nu?
|
Citat:
Ursprungligen postat av thunder
Fan vilka hjärtlösa kukskallar som skriver här.
|
|
|
|
2012-03-12, 15:53
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av isakt
|
Din kommentar kändes lite onödig, om du nu inte va oseriös! Måste man va dopad för att agera på sånt jävla skitsnack om gym? Och btw så tror jag att doping anklagelserna börjar med avundsjuka!
|
|
|
2012-03-12, 16:00
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av gQLLe
Inte särskilt stor? I så fall till typ shrugs, typ alla andra övningar måste du vara hyfsat stor för, för att orka 60kg (med bra form), eller fet och stark funkar ju också iof.
|
Jag är ju långt ifrån någon gigant och jag brukade köra på 56kg i hantelrodd.
Mitt nuvarande gym har tyvärr bara upp till 44kg så det får blir strikt och lite fler reps istället. Skulle de ta bort alla hantlar över 32 kilo så skulle jag hävda dolt fel och kräva pengarna tillbaka.
|
|
|
2012-03-12, 17:43
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Wennström
Din kommentar kändes lite onödig, om du nu inte va oseriös! Måste man va dopad för att agera på sånt jävla skitsnack om gym? Och btw så tror jag att doping anklagelserna börjar med avundsjuka! 
|
Haha det är väl klart att det inte var ett seriöst inlägg.
|
|
|
2012-03-12, 19:14
|
|
|
Fuck gymmet, Yeaaah TV spel
Reg.datum: Jun 2003
|
Hela artikeln;
Doping på gym ska kartläggas
Länsstyrelsen i Östergötland kartlägger just nu hur dopingsituationen ser ut på 19 gym i länet. Intresset för att delta är stort.
Kartläggningen innebär att kunderna på träningsanläggningarna får svara på en rad enkätfrågor.
I Norrköping deltar fem gym. Nästa steg är att utbilda personal på gymmen i hur man kan arbeta med de här frågorna.
- Vi har fått utöka antalet platser från tio till 19 för att intresset från gymmen är så stort, säger Helena Vaernéus, projektledare.
Det är första gången ett sådant här antidopingprojekt, som heter 100 procent ren hårdträning, genomförs i Östergötlands län. I Stockholm gjorde man det 2008. Uppföljningen två år senare visade en liten minskning i användandet av dopingpreparat och kosttillskott.
Problemet finns överallt
Bruket av anabola steroider är ett växande problem.
- Problemet finns på alla anläggningar, men de är mer eller mindre villiga att jobba med problemet. Seriösa anläggningar är inte intresserade av att ha kunder som dopar sig, säger Helena Vaernéus.
Medley i Norrköping är en av de anläggningar som är med i projektet.
- Vi tycker det är viktigt att värna om att verksamheten är så dopingfri som möjligt, säger platschef Per Thörnqvist.
Vad gör ni om ni misstänker att en av era kunder använder dopingpreparat?
- Det är svårt att svara på. Det beror på situationen. Vi har tidigare tagit bort fria vikter, som hantlar till exempel på över 32 kilo, för dem klarar man inte om man inte dopar sig. Det hade effekt. En del av våra gäster försvann efter det.
Avtal mot doping
Den kund som tecknar avtal har också skrivit under på att han eller hon inte får använda dopingmedel som inte är föreskrivet av läkare. Han eller hon ska också samtycka till ett eventuellt dopingtest. I praktiken innebär det att Medley kan riva avtalet om man kan bevisa att kunden dopar sig.
- Det ger en trygghet både för oss och kunderna, säger Per Thörnqvist och förtydligar att Medley inte gör några dopingtester, men att man däremot har samarbete med polisen.
Nästa år ska Länsstyrelsen kunna presentera resultatet av kartläggningen.
De fem gym i Norrköping som deltar är förutom Medley, Friskis och Svettis, Actic, World Class och Fitness 24seven.
2012-03-13, 09:39
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2011
|
Trött man blir, urk! Att de ids att hålla på och jaga folk som tränar... Vad är nästa steg? Ta bort alla fria vikter som motsvarar 2 x 32 kilos hantlar, dvs. max 64 kg som får finnas. Samt enbart maskiner på gymmen, det passar dock alla som discotränar och snackar i sin mobil eller messar hela tiden. Vi som kör hårt och vill utvecklas? är det tillbaka till "källargymmen" som förr innan alla kedjegym kom där det är bara maskiner och ett litet hörn med "fria" eller fasta vikter.... Som dopingpolisen håller på, jaga istället knarkare och annat löst pack och inte vanligt folk som tar hand om sin hälsa med träning. Fast det är lättare med "strafföreläggande", då det finns pengar och hämta in i böter. Var och en tar hand om sin hälsa och ansvar! Snart kommer dem att stoppa varje som har lite acne i ansiktet och måste lämna "pissprov" Skrev av mig lite.. Ha en bra dag och kör hårt:-))
|
|
|
2012-03-13, 10:26
|
|
|
stridis- avatartextmästare
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av hkkv
Som dopingpolisen håller på, jaga istället knarkare och annat löst pack och inte vanligt folk som tar hand om sin hälsa med träning. Fast det är lättare med "strafföreläggande", då det finns pengar och hämta in i böter. Var och en tar hand om sin hälsa och ansvar! Snart kommer dem att stoppa varje som har lite acne i ansiktet och måste lämna "pissprov" Skrev av mig lite.. Ha en bra dag och kör hårt:-))
|
Varför skall man jaga knarkare då, om de sköter sitt?
Förhoppningsvis så gör de åtminstone en samlad bedömning, akne är bara en del och kan ha andra orsaker, men om alla faktorer strålar samman så är det ju onekligen misstänkt.
|
|
2012-03-13, 10:29
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Lär bli eget gym man bygger hemma till slut. Finns inga gym i stan som uppfyller alla grundläggande krav.
* Att man får släppa ut luft under ansträngning
* Att lokalen är mögelfri
* Att luften är dräglig
* Att där finns ordentligt med vikter till exempelvis benpress (eller iaf finns plats för) och hantlar.
* Att man får träna sina kompisar utan att bli anklagad för att utnyttja deras lokaler för PT-verksamhet
* Att där finns en skivstångsställning (gärna powerrack) och gott om fria vikter
Trenderna går längre och längre ifrån vad jag tycker man ska ha ett gym till :/
|
C4L
|
|
|
2012-03-13, 10:33
|
|
|
Pissening, no homo.
Reg.datum: Dec 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Lär bli eget gym man bygger hemma till slut. Finns inga gym i stan som uppfyller alla grundläggande krav.
* Att luften är dräglig
* Att där finns ordentligt med vikter till exempelvis benpress (eller iaf finns plats för) och hantlar.
* Att man får träna sina kompisar utan att bli anklagad för att utnyttja deras lokaler för PT-verksamhet
* Att där finns en skivstångsställning (gärna powerrack) och gott om fria vikter
|
Du har ingen atletklubb i närheten då?
Skulle kännas som en liten seger.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Langster
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
|
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
|
|
|
|
2012-03-13, 11:28
|
|
|
Nallemoderator
Reg.datum: Feb 2002
|
Helena Vaernéus var på tv i morse och att sa de skulle kartlägga missbruket, sen så sa hon att de inte fick kontakt med hardcore- och källargymmen och hävdade sedan med bestämdhet att det är där missbruket är vanligast men UTAN KARTLÄGGNING så kan man inte veta sådant utan bara gissa. Jag förstår också motviljan från många mindre fristående "hardcore- och källargym" att ansluta sig med tanke på uttalandena som görs från organisationen.
Jag kände det dessutom som ännu mer i uppförsbacke att rekrytera folk till en verksamhet som ligger i ett slitet hardcore- och källargym. Fast så länge av majoriteten av alla tjejerna som tränar där bollar med vikter långt över vad en 32-kilos hantel motsvarar så kanske man får trösta sig med att vanligt folk antagligen vet bättre.
Citat:
|
Jag tycker snarare det har vänt. Fler och fler gym satsar på fria vikter (om än för fel ändamål) och det går att skrika och kasta med dem i den vanliga gymlokalen för det gör redan grupperna som tränar där. Kollar du runt på gym idag så har många kompletta uppsättningar av Eleikogrejer för tyngdlyftning vilket för 10 år sedan var extremt ovanligt utanför lyftarvärlden.
|
|
2012-03-13, 11:31
|
|
|
Hissen går inte alls
Reg.datum: Mar 2005
|
Citat:
* Att luften är dräglig
|
Flytta till Blekinge, du beskrev precis mitt gym.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:07.
|

|