Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-22, 15:45   #76
Hetz
Registered User

Hetzs avatar

Reg.datum: Sep 2011
Det första jag tänkte idag när jag kom in på gymmet var: "shit är det där Loui? Näää.. fast eller? Jo fan det är det. Bra armar!"

Haha strikt cheat eller cheat ja du, oavsett teknik så är det ändå imponerande tycker jag, tveksamt om jag ö.h.t skulle kunna svinga upp en enda på 50kg
Gammal 2012-01-22, 18:20   #77
Loui26
Registered User

Loui26s avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Hetz Visa inlägg
Det första jag tänkte idag när jag kom in på gymmet var: "shit är det där Loui? Näää.. fast eller? Jo fan det är det. Bra armar!"

Haha strikt cheat eller cheat ja du, oavsett teknik så är det ändå imponerande tycker jag, tveksamt om jag ö.h.t skulle kunna svinga upp en enda på 50kg
Oj jäkligt kul att höra Det är ju dock rätt lätt att tycka ens armar är rätt små då man står bredvid Mearsault

Jag skulle inte heller göra särskilt många på 50 med din setvila, någon bra onsdag ska jag fasen försöka köra 20 sek vila för biceps och se hur det går. Lär ju dock inte bli mer än 12 set iaf :P

Light weight journal (literally)
Loui26 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-22, 18:51   #78
Curls
Yatesism

Curlss avatar

missat denna journal, är också från övik.

vilket år är du född?

ser riktigt bra ut för övrigt.
Gammal 2012-01-22, 20:01   #79
Loui26
Registered User

Loui26s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Curls Visa inlägg
missat denna journal, är också från övik.

vilket år är du född?

ser riktigt bra ut för övrigt.
Är förståligt då jag ganska nyligen konverterade till kolo och har väl inte hunnit göra så mycket väsen av mig

Jag är fött 90, vilken årsmodell är du själv?
Tänkte ö-vik är ju en inte allt för stor stad så man brukar ju kunna veta vilka många är så länge det inte skiljer allt för många år.

Jo det börjar gå framåt men finns ju alltid en del att jobba på

Gammal 2012-01-22, 20:16   #80
Hetz
Registered User

Hetzs avatar

Ja oja det är ytterst ovanligt att stöta på fler Ö-vikare här på kolo
Gammal 2012-01-22, 20:17   #81
Hetz
Registered User

Hetzs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Loui26 Visa inlägg
Oj jäkligt kul att höra Det är ju dock rätt lätt att tycka ens armar är rätt små då man står bredvid Mearsault
Haha inte många som känner sig stora bredvid Big M

Citat:
Jag skulle inte heller göra särskilt många på 50 med din setvila, någon bra onsdag ska jag fasen försöka köra 20 sek vila för biceps och se hur det går. Lär ju dock inte bli mer än 12 set iaf :P
Haha testa :P
Gammal 2012-01-22, 21:57   #82
Curls
Yatesism

Curlss avatar

Citat:
Är förståligt då jag ganska nyligen konverterade till kolo och har väl inte hunnit göra så mycket väsen av mig

Jag är fött 90, vilken årsmodell är du själv?
Tänkte ö-vik är ju en inte allt för stor stad så man brukar ju kunna veta vilka många är så länge det inte skiljer allt för många år.

Jo det börjar gå framåt men finns ju alltid en del att jobba på
Jag är 87:a, uppvuxen i bonäset och gick på alne, började lira i järved och har spelat i husum och ösk efter de.

Hehe true... kommer följas i fortsättningen dock
Gammal 2012-01-23, 14:17   #83
Loui26
Registered User

Loui26s avatar

Axlar/Triceps:
På doktorns order har jag bestämt mig för att slänga in lite influenser från Mearsaults träning gällande armar och axlar. Med det sagt kommer jag väl köra ~hälften av övningarna för de muskelgrupperna som jag brukar och hälften med lite mer power.

Sittande hantelpress:
10 * 25
8 * 27,5
8 * 25

Smalbänk: Fokus på explosiva reps med stopp i botten
10 * 60
10 * 70
10 * 60

Push-pressar:
5-6 * 70 (alldeles för tungt)
10 * 60 (mycket bättre)
10 * 65
6-7 * 65 drop
5 * 35 enligt min träningsfilosofi

Enarms push-downs SS Omvända flyes:
3 set vardera

Sidolyft:
9 * 15
10 * 12,5
10 * 10

Dips SS Hantelextentions:
15 / 6 * 10
13 / 5 * 10
12 / 5 * 10

Kommentar:
Helt okej pass och faktiskt lite roligt att mata på lite mer Ska lägga mig på 65 i pressarna några veckor innan jag ger mig på 70! Sprang på både Mearsault och Jessie. Mearsault som dock fortfarande inte kunde köra på
Jessie däremot gjorde av det jag såg och hörde ett grymt pass trots att hon var lite opepp när hon anlände!

Gammal 2012-01-23, 17:39   #84
Hetz
Registered User

Hetzs avatar

Tycker det låter klokt Loui att variera ett tag och testa sig fram! Man måste ju hitta den där förbannade känslan som jag tjatar om hela tiden
Gammal 2012-01-24, 10:18   #85
Loui26
Registered User

Loui26s avatar

Citat:
Tycker det låter klokt Loui att variera ett tag och testa sig fram! Man måste ju hitta den där förbannade känslan som jag tjatar om hela tiden
Jo Mearsault har ju lyckats satans bra med sina axlar och armar så jag känner att jag kan köra lite mma-stil och "mix it up a little bit"

Gammal 2012-01-25, 08:09   #86
Curls
Yatesism

Curlss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av hetz Visa inlägg
tycker det låter klokt loui att variera ett tag och testa sig fram! Man måste ju hitta den där förbannade känslan som jag tjatar om hela tiden
+ 1

Gammal 2012-01-25, 14:56   #87
Loui26
Registered User

Loui26s avatar

Rygg/Biceps + kompl mage:

Skivstångsrodd:
9 * 30
7 * 30
8 * 25
bredare grepp
6 * 25
6 * 20
6 * 15
OBS jag skulle på inget sätt köra 6'or utan 10'or men det gick bara så jäkla trögt idag...

Chins: Körde här samtidigt som Hetz som krämade på riktigt bra. Jag är sjukt dålig på räkna men han gjorde x antal fler än mig!
9, 5, 4 (maxbredd), 2-3

Kabelrodd:
1 set = 6 reps v-handtag drop 6 reps rak stång
3 sådana set

Latsdrag:
10 * 14 plattor
8 * 14 plattor
7 * 10 plattor

Hantelcurls:
7 * 20 (kasst gjorde ont i bicepsfästet också...)
8 * 17,5
10 * 15

Skivstångscurl:
10 * 40
10 * 45
10 * 40
Fick ihop bra med reps men det gick mycket trögare än vanligt så blev en hel del sving.

Rope-curls:
10 * 25
10 * 30
10 * 25 drop några negativa på mellan 30-37,5

Kommentar:
Inbillade mig att formen var katastrof idag, bara en jädra massa vätska så man såg klumpig ut... Dock mot slutet av passet då jag drog av mig överdragströjan kändes det ändå rätt bra trots ett pass med dåliga resultat

Gammal 2012-01-25, 14:57   #88
Sundqvist
Winners Never Quit

Sundqvists avatar

Reg.datum: Jan 2010
Jävligt köttigt pass alltså!
men förstår inte att du "bara" kör 6er på 25/30 i stångrodd, men latsdrag med 14 plattor och skivstångcurl med 40
Kroppen kan ta upp ca 20gram fria aminosyror under ett tillfälle!
Jag käkar 12ggr varje dag med 30g protein vid varje tillfälle
Sundqvist är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-25, 15:11   #89
Hetz
Registered User

Hetzs avatar

Citat:
Kommentar:
Inbillade mig att formen var katastrof idag, bara en jädra massa vätska så man såg klumpig ut... Dock mot slutet av passet då jag drog av mig överdragströjan kändes det ändå rätt bra trots ett pass med dåliga resultat
aahhh så det var därför du sprang runt och flexade
Gammal 2012-01-25, 18:05   #90
Loui26
Registered User

Loui26s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Sundqvist Visa inlägg
Jävligt köttigt pass alltså!
men förstår inte att du "bara" kör 6er på 25/30 i stångrodd, men latsdrag med 14 plattor och skivstångcurl med 40
Tackar kändes rätt bra idag trots lite trögt i vissa övningar!
Du får mer än gärna skriva bara utan snuffar för jag tycker själv det är skitvikten Men ja till att börja med så har jag börjat fuskar lite mer i latsdragen, lär nog ska ligga på max 10 plattor om jag ska köra lika strikt som i roddarna!
Hur som helst då jag tränar rygg eftersöker jag ffa kontakt vilket jag tycker jag fått till bättre och bättre de senaste åren och då orkar jag helt enkelt inte mer... Jag tycker dock jag borde kunna ligga runt 35 kg när det gäller 10'or men det har gått jäkligt trögt nu i början av hypertrofi perioden, så jag hoppas det tar sig

Citat:
aahhh så det var därför du sprang runt och flexade
Hahaha det gör jag antagligen vartenda pass xD Brukar försöka göra det lite i smyg så inte folk ska tycka man är någon slags idiot :P

-------------------------

Tänkte iaf nämna min PWO-mix idag och jag är kass på att utvärdera men gör en kortare variant!

Smak:
De olika komponenterna var för sig hade smakerna apple/pear, apple, fresh fruits och malto då som inte ha någon smak. Detta blev i slutänden något som smakade väldigt mycket av vip-x'ens apple/pear smak men med en jäkligt skum eftersmak...
Det var hur som helst helt klart drickbart även om det såg ut att komma från ett avlopp i något ghetto (ska ta bild nästa gång).

Effekt:
Sulade i mig den medan jag satt på föreläsningen vilket i slutändan blev lite för tidigt. Jag kände inte av särskilt mycket av beta-alaninet (har jag iofs nästan överhuvudtaget slutat göra) men jag tyckte mig iaf få en jäkla skön blandning av det där lugna fokuset som jacked xx erbjuder och den lite mer speedade varianten som vip-x'en tenderar att ge!

Något som jag förut gillade med jacked xx var att jag fick ett bättre tryck i kroppen utan att få den där sjuka pumpen som gör att man nästan inte kan ta ut sig helt varje set. Medan vip-x'en är kul just för den lite tyngre pumpen.
I och med blandningen tyckte jag även där hitta något slags fint mellanting mellan outhärdlig pump och det mer karaktiserande trycker jacked xx ger!

Slutsats:
Kommer definitivt provas igen, sparar dock antagligen på den imorn när det är ben som gäller

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:23.