Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-01-03, 17:48   #1
Loui26
Registered User
 
Loui26s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 589
Loui's väg mot formtoppen

Tjena alla inbitna gymmare!

Nu har det blivit dags för "Loui26" (OBS är inte 26 år utan är mitt gamla hockeynummer) att äntra kolo's portar på allvar. Jag har länge haft en användare (mest för att få inspiration av människor med bra fysiker) men nu är det på tiden att inläggsmätaren börjar ticka!

Bakgrund:

Vem är då denna spilivink?
Jo jag är en 21-årig kille (född 90) från Örnsköldsvik med en stor passion för styrketräning där jag ffa har som mål att bygga mig en shysst fysik.
Jag har någon gång sen sommaren 2010 skrivit journal på hälso (länk till min gamla journal: http://www.halso.info/forum/thread-36630-page-1.html) och har väl tränat på gym sen någon gång i högstadiet (vilket i början var en satsning på hockeykarriären som senare gick över till att bli min stora hobby).

Även om jag alltid tränat på utan större uppehåll så har man väl inte alltid vetat exakt vad man gjort vilket resulterade i några år där jag stod helt stilla.
Var även så att jag var en sån där som inte körde särskilt mycket ben de första åren och har därför sen lite mer än ett år tillbaka kört 2 benpass i veckan.

Jag tänker inte skriva något om hur mitt schema ser ut eller dyligt utan det får folk fråga om de vill veta annars ser folk ju hur det är uppbyggt allt eftersom jag redovisar passen.
Hur som avslutade jag vid årskiftet en tung period där jag jagade 6'reppare och där även en ofrivillig diet smög in sig (gick ner ~7 kg på 3-4 veckor --> var långt ifrån optimalt). Blev väl åtminstonde något starkare av det hela och dagen innan nyår kom det stora testet där jag ville slå mitt 2 år gamla bänk pers på 130 (lyfte dock rumpan lite då).
Detta slutade i att jag satta både 135 och 140 vilket jag är extremt nöjd med och har därför idag börjat en hypertrofi period.

Idag bor jag i Umeå och läser på civilingenjörsprogrammet i energiteknik (där jag dock får se hur länge jag blir kvar, då det inte riktigt är min inriktning) och tränar därför såklart på iksu.

Brukar bra ofta tima passen med Mearsault här på kolo (Om ni sett han tjata om någon Loui som passat eller dyligt någon gång i hans journal är det jag) vilket är sjukt inspirerande och jag har nog aldrig haft en så bra träningshöst som nu då jag fått köra med han.
Jag har iaf som mål att nån dag ha iaf en muskel som är grövre än hans motsvarande :P
För övrigt är några kortsiktiga mål att:
* Ta 150 i bänk (en grymt prestigefylld tävling jag har med en nära vän).
* Bygga på ffa ben men även armar.

Avslutar med några filmer och fysikbilder:

Bänk 135:


Bänk 140:


Julmark:


Sommaren 2010 (min bästa form nånsin)


Dito


Nån vecka innan bilderna ovan
Loui26 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 17:49   #2
Loui26
Registered User
 
Loui26s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 589
Vet inte riktigt hur jag får till filmerna, någon får gärna instruera mig om de har koll på vad det kan vara för fel

Lite mer bilder:

17 Aug 2011


Dito


Nån vecka sen
Loui26 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 18:30   #3
Niwah
Powerhouse
 
Niwahs avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 7 030
Stark! Lycka till med målet
Niwah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 18:32   #4
Mersault
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 1 453
Härligt Loui Nu kör vi!
Mersault är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 18:40   #5
Mitosis
Registered User
 
Mitosiss avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Ort: VBG, where dreams come to die
Inlägg: 2 622
Är det filmer från Youtube?
Då skriver man:
[.yt](här skriver du i det som står efter v=, t.ex:z-4ug8KXI2k)[./yt]

Inga punkter, men det fatta du nog

Mitosis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 20:00   #6
Loui26
Registered User
 
Loui26s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 589
Gör ett nytt försök med filmerna!

Bänk 135:


Bänk 140:


Julmark:


---------------------
Niwah:
Jag har tjyvläst din journal ett tag och även sett dig på Iksu någon gång och jag har mycket att lära av dig i böjen (speciellt då du pratar om att vara stark) Hoppas vi ses någon dag framöver!

Big M:
Det vet du! BAAAM :P

Mitosis:
Tack för tipset, provar igen och ser hur tröglärd jag är
Loui26 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-03, 20:11   #7
Niwah
Powerhouse
 
Niwahs avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 7 030
Jo, vi lär ju synas på IKSU

Kul att du tycker jag är stark i böjen.. Själv tycker man alltid att man är svag, haha. Man sneglar ju alltid på de som är bättre och starkare
Niwah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-04, 15:18   #8
Loui26
Registered User
 
Loui26s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 589
Niwah:
Jo det gör man ju och ser man till min vikt ratio gentemot dig så bör jag definitivt anse att du är stark Av de jag sett brukar du också ha riktigt fin teknik vilket är något jag håller väldigt hårt i då jag böjer!

Rygg/Biceps:
Yes journalens första pass! Blev ju träning igår också men eftersom jag nyss börjat gå mot 10'reppare blir det någon slags intro-vecka där jag får testa hur jag ligger till viktmässigt + så brukar det ta några veckor innan kroppen vill vara med och leka
Timade passet med Mearsault vilket alltid är lika inspirerande (även om han inte hade sin bästa dag). Den mannen har iaf lärt mig en hel del kanske mest om hur man ska vila mellan seten :P

Föresten en hel del kommer nog reagera på vikterna jag använder då jag tränar rygg, men det är vad som funkat för mig och då ser jag ingen anledning att göra något annat.

Skivstångsrodd:
10 * 30
10 * 30
Bredare grepp
8 * 30
10 * 25

Chins:
8, 7, 6 (max bredd), 6, 5 (max bredd), 4

Enarmsrodd:
8 * 25
10 * 20
10 * 20

Latsdrag:
10 * 12 plattor
9 * 14 plattor
9 * 13 plattor

Hantelcurl:
10 * 20
10 * 20 (Sista i detta set var inte särkskilt snygga)
10 * 15

Skivstångscurl:
10 * 40
9 * 45 (För haffsigt)
Minns ej reps men 8-10 * 40

Rope-curls:
3 set

Kommentar:
Har svårt att kommentera passen nu i början och jag tror det kanske tar en månad innan jag kommer in i det hela. Men fick en jäkla tryck i biceps iaf...
Loui26 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 16:06   #9
Loui26
Registered User
 
Loui26s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 589
Ben:
Skulle timat med Mearsault imorse men vaknade och kände att det verkligen inte var läge för att plåga buggarnan tidigt på morgonen, så fick tyvärr ställa in och satsa på ett eftermiddagspass.
Har inte bestämt mig hur jag ska lägga upp mina två benpass nu när det blir lite högre reps så dagens pass blev lite ouppstyrt...

Benböj:
10 * 40 bytte vikt sen direkt
10 * 50 dito
10 * 60 dito
10 * 70 Fick lov att ta lite vila här
8 * 75

Utfall:
Hade funderat på om det var Niwah som låg och bänkade medan jag böjde och här kom han för att höra om jag var klar vilket resulterade att vi körde vartannat set. Trevlig snubbe med en skön dialekt som direkt visade vart skåpet skulle stå genom att spräcka brallorna när han böjde!
10 * 50
10 * 60
10 * 70
Hatkärlek till denna övning, känns fasen som ett set tar tio min...

Benböj i smith (fötterna tätt ihop):
10 * 20 (pålastad vikt)
10 * 20
10 * 10

Benspark (bytte vikt och körde):
10 * 86
8 * 96
6 * 68
5 * 52
9 * 26
PAAAAIN

Lårcurl:
3 set

Kommentar:
Passet tog knappt en timme, så skönt att tempot börjar sitta lite. Övrigt ett okej pass för att vara introvecka
Loui26 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 16:13   #10
Mersault
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 1 453
Ser ut att vara ett riktigt fint pass för att vara introvecka MrLoui
Mersault är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 16:25   #11
Loui26
Registered User
 
Loui26s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 589
Citat:
Ursprungligen postat av Mersault Visa inlägg
Ser ut att vara ett riktigt fint pass för att vara introvecka MrLoui
Var inte så strukturerat men är åtminstonde nöjd med utfallen ffa då balans satt som en smäck idag
Loui26 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 16:53   #12
Niwah
Powerhouse
 
Niwahs avatar
 
Reg.datum: May 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 7 030
Haha, jag pratar rikssvenska i mitt huvud. Glömmer alltid bort att man har dialekt Ändå brukar jag hålla tillbaka då jag pratar med folk som inte är från Pite.

Riktigt bra tempo då du hann allt det där på en timme
Niwah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 18:01   #13
Loui26
Registered User
 
Loui26s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 589
Citat:
Ursprungligen postat av Niwah Visa inlägg
Haha, jag pratar rikssvenska i mitt huvud. Glömmer alltid bort att man har dialekt Ändå brukar jag hålla tillbaka då jag pratar med folk som inte är från Pite.

Riktigt bra tempo då du hann allt det där på en timme
Äsch jag gillar dialekter brukar omedvetet kunna ta efter dialekten hos personer jag pratar med

Jo tempo har iaf varit lite av mitt signum, en viss Mearsault lärde mig dock fördelen av att vila under de tyngre perioderna så är lite segt att gå tillbaka till tempot nu.
Men idag var definitivt ett steg i rätt riktning och bättre ska det bli
Loui26 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-06, 14:15   #14
Loui26
Registered User
 
Loui26s avatar
 
Reg.datum: Sep 2008
Ort: Umeå
Inlägg: 589
Bröst/mage + kompl. triceps:

Bänkpress:
Innan min tunga period var målet att göra 3 * 10 på 100, kom till 97,5 men på 100 klarade jag aldrig serien så det får bli primära målet följt av att jag nu vill göra serien på mellan 115-120. Vet att det är ett sjukt högt mål men jag ser det som desto mer att figthas för!
10 * 100
8 * 100
9 + 1 * 100 (Tur att klasskompisen som kom och började bänka vid mitt 2'a set hade kört klart sitt set och kunde komma till undsättning)

Sidovickningar på hyperextentionsbräda:
10 * 15 kg
10 * 20 kg
10 * 20 kg

Lutande hantelpress:
10 * 35 (kändes lätt, hade tom förhoppningar om 40...)
8 * 37,5 (dock lite väl kort vila)
8 * 35

Flyes i maskin:
10 * 86
6 * 92 drop 4 * 68 (lite väl kort vila inför 2'a set här också. Antar dock det behövs för att tukta återhämtningen lite)
8 * 68 BLÄÄÄÄ

Lutande bänkpress i smith: SQUEEEZE!!!
10 * 40 (pålastad vikt)
7 * 40

Push-downs:
10 * 35 (en bit kaka)
8 * 37,5 (va fan hände egentligen...)
10 * 32,5
10 * 22,5

Kommentar:
Blir förhoppningsvis bättre!
För övrigt så var årets Big Brother vinnare på gymmet så passade på att föreviga en byggartumme med han. Han var faktiskt riktigt trevlig så blev till att stanna kvar ett tag och prata träning. Rätt stark var han också då han bollade lite med ~50 kgs hantlarna i lutande hantelpress!
Loui26 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-06, 14:21   #15
Mersault
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Umeå
Inlägg: 1 453
Grymt att kunna pressa ut en 10a på 100kg nu när du precis justerat upp repsen =) det sitter en rak serie där inom några veckor! Hehe den bilden vill jag se!

Senast redigerad av Mersault den 2012-01-06 klockan 14:23.
Mersault är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)