2012-01-13, 10:24
|
|
You dont make friends with sallad
Reg.datum: Dec 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Filthy
Du råkar inte kunna skicka invites?
|
jag har 10 invites jag kan skicka ut, men då behöver jag din email adress så bättre du skickar mig ett PM då med din email adress, har ingen facebook eller twitter annars hade det också funkat
om det är nån mer som vill ha invite så är det bara å säga till
|
|
|
2012-01-13, 10:28
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Halice
Så du lyckades byta namn
Skönt att du fick hjälp med bänken.
Ser ut som om du snart tar ditt mål snart
Lycka till med alla andra mål och bulken! Riktiga män väger 3 siffrigt (?) 
|
aa kollade runt lite här å som du sa så var det bara att skicka ett PM till en av moderatorerna så var det fixat
vissa av dom målen har jag insett jag kanske även kommer förbi men andra tror jag inte jag riktigt kommer lyckas nå men har alltid sagt bättre alltid å sikta högt än för lågt
tack så mkt, nånting å ha i huvet så att man inte får för mkt ångest över å väga så mkt
|
|
|
2012-01-13, 16:53
|
|
|
Idag var det benpass igen, ser ut nästan likadant som förra veckans utom att vikterna är lite annorlunda på vissa övningar, knät började kännas lite skumt på benpressen men inget som gjorde ont
Liggande benpress: 4 set vikt okänd
Sittande vadpress med fria vikter: 60x12,60x10,60x9,60x9
Stående benpress: 60x12,80x12,80x10,100x8,100x6
Calf raise: 4 set vikt okänd
Seated leg curl: 4 set vikt okänd
Stående vadpress : 130x12,130x10,130x9,130x8
|
|
|
2012-01-13, 22:16
|
|
|
oke jag pallade inte ta mig ut idag å nu sitter jag här å har det rätta tråkigt i väntan på att min film ska börja på tv :P
iaf det jag kom å tänka på idag var att på många trådar kan man läsa om att folk tränar för att få styrka eller volym vilket ger mig uppfattningen om att man kan bara göra det ena eller det andra vilket jag inte är helt säker på om det stämmer
men jag är å andra sidan inte heller säker på vad som menas när nån säger att dem tränar för volym, för jag har svårt å koppla in det i träningssammanhanget
ordet volym för mig innebär hur mycket något föremål rymmer nånting, alltså en flaska som rymmer 2L har alltså volymen 2L så jag fattar inte riktigt hur det kommer in, det jag tror det menas då är att man bygger för mer muskler, men skulle inte ordet massa va ett bättre ord då ??
men då man tränar för styrka tränar man inte då för mer muskler också då om så är fallet varför väljer man å separera dom två grejerna genom å säga "jag tränar för volym" och "jag tränar för styrka"
som sagt har svårt å koppla in ordet volym med hela träningen om nån sagt "jag tränar för massa" (för ordet massa är en definition på vad något väger, det vet alla som läst fysik nån gång i sitt liv) så hade man liksom lättare kunna koppla att denne tränar för att bli tyngre genom att lägga mer muskler på sig
eller är det helt enkelt så att man lägger på sig muskler oavsett om man tränar för volym eller styrka bara det att man lägger på sig mer då man kör volym
hade varit jävligt schyst om nån kunde förklara detta för just nu hänger jag inte riktigt med :P
|
|
|
2012-01-13, 22:45
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2002
|
Men man mäter ju volym i kubik?
Det ryms 1000 liter i en kubikmeter t.ex.
Senast redigerad av Filthy den 2012-01-13 klockan 22:48.
|
|
|
2012-01-13, 22:49
|
|
|
Citat:
Men man mäter ju volym i kubik?
Det ryms 1000 liter i en kubikmeter t.ex.
|
Okej det visste jag redan men vad har det med min fråga å göra ??
Oke det är sant å så blir ju 1L vatten 1kg men du lägger ju inte på dig vatten eller snarare du bygger ju inte vatten på kroppen eller hur du vill ha muskler, tror inte 1kg muskler är samma sak som 1kg vatten
Senast redigerad av Ado2000 den 2012-01-13 klockan 22:53.
|
|
|
2012-01-13, 22:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2011
|
Alltså, jag tänker helt enkelt:
Volym/massa=bodybuilding.
Styrka=styrkelyft/tyngdlyftning.
Sen att man oftast inte tävlar är en annan sak, men det visar liksom på två lika inställningar till träningen. I det ena fallet är utseendet huvudsaken och styrkan en bieffekt, i det andra är det tvärt om. Bodybuilders offrar gärna en hel del maxstyrka för att se bättre ut, medan en lyftare inte bryr sig särskilt mycket om definition eller symmetri. Eller massa, för den delen. Många lyftare ser ju överraskande mycket ut som vanligt folk.
|
|
|
2012-01-13, 22:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2002
|
större = mer volym. Vissa vill bli större därför säger de volym. T.ex. Bodybuilders.
Fast att man vill öka i massa säger rätt många på kolo också.
|
|
|
2012-01-13, 22:59
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av andeem
Alltså, jag tänker helt enkelt:
Volym/massa=bodybuilding.
Styrka=styrkelyft/tyngdlyftning.
Sen att man oftast inte tävlar är en annan sak, men det visar liksom på två lika inställningar till träningen. I det ena fallet är utseendet huvudsaken och styrkan en bieffekt, i det andra är det tvärt om. Bodybuilders offrar gärna en hel del maxstyrka för att se bättre ut, medan en lyftare inte bryr sig särskilt mycket om definition eller symmetri. Eller massa, för den delen. Många lyftare ser ju överraskande mycket ut som vanligt folk.
|
Oke så volym är för att bygga mer muskler då, men liksom blir inte det lite samma sak ändå, för om du lyfter riktigt tungt och bryter ner en massa muskelfibrer och lyfter lättare men flera reps blir inte effekten ändå att man bryter när lika mkt muskelfibrer oavsett styrke träning eller volym träning ??
|
|
|
2012-01-13, 23:01
|
|
|
Citat:
större = mer volym. Vissa vill bli större därför säger de volym. T.ex. Bodybuilders.
Fast att man vill öka i massa säger rätt många på kolo också.
|
jaha oke bara jag som missat det då än så länge
|
|
|
2012-01-14, 17:10
|
|
|
Fail!!!!
Idag var det Rygg,Axlar,Triceps som gällde 3 övningar på 3 set på varje muskel grupp, gick väl lite sisådär e inte nöjd med träningen. Anledningen är att det blev bara 2 övningar för tricepsen för att på första setet av sista triceps övningen gjorde höger axel så jävla ont kändes som att jag hade bara tränat axlar hela veckan, så var tvungen å avbryta. Jag tänkte jag skulle köra mindre vikter på axlarna med fler reps vilket jag gjorde eftersom dom hade tagit rätt mycket stryk tidigare i veckan men det gjorde så jävla ont att kändes mer som att jag körde med max vikter.
Passet såg ut såhär
Axlar Lateral Raise hantlar: (10x12, 10x11, 10x10)
Axlar Uppright Row: (50x10,50x10,50x10)
Axlar Lateral Raise(maskin): (30x12,30x11,30x10)
Rygg Close Grip Pulldown: (75x8,75x6,70x7)
Rygg Latsdrag/seated row: (85x8,85x7,85x7)
Rygg Cable pulldown (stång brett grepp): (85x8,85x6,80x7)
One arm tricep extension: (22x8, 22x7, 22x7)
Tricep Cable pushdown heavy (80x8,82x7,82x6,82x4)
Tricep Cable pushdown one arm: (40x6)
Som sagt var tvungen å avbryta träningen pågrund av att det gjorde så jävla ont i axeln, inte alls glad över det men blir så ibland antar jag, dessutom tappade jag helt tidsuppfattningen, inte på så sätt att jag inte visste vad klockan var men hade ingen somhelst koll på hur länge jag hade varit i gymmet.
En rolig grej som hände medan jag satt å vila mellan ett av mina set var en snubbe som själv såg ut å va helt ny på gymmet, tror det var en av hans första gånger han nånsin var på gym, går fram till en liten kille som försöker träna rygg men får inte ner vikterna ordentligt, att säga åt honom hur han ska träna, denna lilla killen dock som har hörlurar på sig ignorerar honom totalt och går därifrån, kunde inte låta bli å skratta högt skett fullständigt i om han märkte eller inte.
|
|
|
2012-01-16, 11:13
|
|
|
|
|
|
2012-01-16, 17:07
|
|
|
Idag var det bröst som gällde, inga konstigheter egentligen maxade 110 igen utan några problem ska börja köra 2 rep på 110 från och med nästa vecka, har ett till bröstpass denna veckan innan dess. Ville få in en 6a på 100 men det gick inte tror jag tappade koncentrationen en del detta passet men jag kände mig rätt slut i brösten ändå så är rätt nöjd iaf det såg ut på följande sätt :
Bänkpress: (110x1, 100x4, 100x2, 90x4, 90x3)
Sned bänk (hantlar): (30x6,30x6,30x6,30x4)
Hantelpress: (36x3,36x3,36x4, 33,5x5, 33,5x4)
Sned bänkpress (smith) (80(60)x1, 80(60)x1, 70(50)x6, 70(50)x5, 70(50)x4)
Anledningen till den extra parentesen är pågrund av att jag är inte riktigt säker på hur man räknar vikten på smith maskinen är inte säker på om man ska räkna med stången eller inte och om man nu ska göra det hur mkt av dess vikt ska man räkna med, parentesen är utan stångens vikt iaf.
Hantelpressen var jag riktigt nöjd med för då jag körde bänkpress på 100 kunde jag knappt klara två reps på 36an men nu var den inte lika svår förvisso ville jag klara av min 4 reps men två första två seten gick riktigt tungt, fick upp vikten mer än halvvägs men sen låste sig armbågarna och det ville sig inte dock på 3e setet så satt den helt ärligt så tror jag att det var låten jag lissnade på förtjänst för den måste ha fått igång adrenalinet eller nåt som sagt nöjd med detta pass
Nu är jag faktiskt tillbaka i Gbg skolan har börjat å allt :P, var förbi GG idag och innan igår var jag inställd på att köpa EAA och kreatin men istället blev det bara kreatin och vitaminpiller, varför joo pågrund av ekonomiska skäll och för att det är ingen självklarhet att eaa skulle vara så mkt bättre än vassle (dessutom så hade jag typ 3,5 kg vassle hemma). Började inte med kreatinet eller jacked idag eftersom jag vaknade sen och ville inte ta nåt av det för att jag inte ville rubba sömnen senare så jag börjar med det imorn så från och med imorn är det följande som gäller kreatin+jacked+vassle+omega3+vitamintabletter
Senast redigerad av Ado2000 den 2012-01-16 klockan 17:11.
|
|
|
2012-01-17, 16:08
|
|
|
En förlust flera vinster
Idag var det armar som gällde och jag planerade att öka på vissa av övningarna. I mina mål står det att visa av dom vikterna jag körde idag tänkte jag börja med i februari men eftersom jag kört dom så pass länge så orkar jag inte vänta så länge till att öka i dom. Passet såg ut på följande:
Preacher curl (rak stång): (40x2, 35x6, 35x4, 30x6)
Lying triceps extension: (40x7 PB ,40x5,40x4,40x3)
Bicep curl (rak stång): (42,5x8 PB, 42,5x7, 42,5x6)
One arm tricep extension: (23,5x8 PB, 23,5x7, 23,5x6)
Bicep curl (hantlar): (23,5x8, 23,5x7, 23,5x6)
Tricep Cable pushdown heavy (85x8,85x7,85x6,85x4)
Bicep curl cable (stång): (80x6 PB, 80x6 ,80x6)
Tricep Cable pushdown one arm: (40x8,40x6,40x6)
Som ni kan se satte jag några PBn idag men var rätta besviken över preacher curl övningen. Den är i sig ganska krävande eftersom det är bara i princip armarna som jobbar där (trapezius muskel skulle jag väl säga hjälper till lite också) Men trodde jag skulle fixa 40 tyvärr så blev det ej så. Mycket beror på min bristande styrka i underarmarna eftersom den tar väldigt mkt där också. Nåväl så är det när man inte kör en övning på länge men orka köra samma övningar hela tiden  , med lite tid så hoppas jag komma upp till 40 och kreatinet kommer börja göra sitt.
I övrigt så började jag med kreatinet och jacked idag, sjuka grejer jacked iaf hjälpte mig hålla fokus i gymmet ordentligt sen så 40 på cable pushdown övningen i triceps gick mkt lättare än vanligt så i feb tror jag att jag kommer börja köra den på 45 mer blir det nog inte tvivlar starkt på att jag kan öka 10 kg i den övningen å då snackar vi bara en arm :P. Var nöjd med passet annars visa av PB vikterna gick lättare än väntat som 80 på bicep curl cable och one arm tricep extension, nåväl ska inte få storhets noja nu utan ska fortsätta öka måtligt. I bicep curl med stång såg jag till att böja överkroppen något framåt så att jag inte skulle lura mig själv till att böja bak med ryggen för å få upp vikterna vilket är lätt hänt.
Ville för över lite bilder på armarna men kunde inte fixa det via bluetooth hittar inte kabeln till mobilen ska försöka ordna det senare idag.
|
|
|
2012-01-17, 16:35
|
|
Borde bära skinnrock
Reg.datum: Jan 2011
|
Bra jobbat med Pb:n!!!
Vad är det du läser i skolan btw ?
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:48.
|

|