Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-09-05, 22:09   #76
groda
Registered User

grodas avatar

Reg.datum: Sep 2003
Tack
groda är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-07, 22:50   #77
groda
Registered User

grodas avatar

test
Gammal 2011-09-08, 16:25   #78
groda
Registered User

grodas avatar

11-09-08

Bröst/biceps

Har varit förkyld med lätt feber ett par dar så kände mig inte helt på topp. Hade egentligen inte alls lust att träna men gjorde det ändå eftersom jag trots noll träningsmotivation just nu är i hyfsad styrkeform visavi mina tidigare PB i pressövningarna.

bänk
140x8
160x2
m stopp
165x1 (hade tänkt gå på 170 idag men kände här att det inte finns i kroppen)
160x1
160x1
160x1
160x1
160x1 (lustigt nog blev det lättare och lättare)
Vid det här laget var jag ganska uttråkad så jag bestämde mig för att testa 170 m stopp med smalare grepp (ca 3 cm bredare per hand än vad jag normalt håller i smalbänk.
170x1 (något kort stopp)
170x1 (ok stopp, finns några kilo till)

Biceps
Sket i biceps idag.

Kommentar: Kul att etablera 170 m stopp. Kommer nog att maxa i bänk m studs och bänk m stopp lite framöver för att sedan ta lite träningsledigt så att motivationen kommer tillbaka.
Gammal 2011-09-13, 18:17   #79
groda
Registered User

grodas avatar

11-09-13

Idag körde jag ett mkt lätt axelpass följt av några maxningar i smalbänk. Failade några gånger på 187,5 i smalbänk med studs, var dock ytterst nära på första försöket (film). Provade även 175 m stopp som kom upp men tyvärr kan man se på filmen att stoppet inte var ok. Ja ja så kan det gå, testar igen nästa pass.

187,5x0

175x1 med misslyckat stopp
Gammal 2011-09-13, 21:01   #80
A.Pahkamaa
Registered User

A.Pahkamaas avatar

Reg.datum: Oct 2005
Bra råstyrka där! Slipar du på tekniken så kommer 10-15 kg till skulle jag tro.
A.Pahkamaa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-13, 21:18   #81
groda
Registered User

grodas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av A.Pahkamaa Visa inlägg
Bra råstyrka där! Slipar du på tekniken så kommer 10-15 kg till skulle jag tro.
tack!

Ja bättre teknik eller mera studs ...
what to do, what to do
Gammal 2011-09-14, 20:45   #82
Matsa
Corporis Majestatis

Matsas avatar

Reg.datum: Dec 2007
Aha, så det är du som är grodan? Jag undrade just vem det var jag.

Fruktansvärda militärpressar! Visserligen har jag sett att du är riktigt presstark men det där är fan bra på riktigt, superlativen haglar med all rätt!

Förövrigt håller jag med Bosse, du borde ge dig upp på flaket.
Citat:
Ursprungligen postat av orsor Visa inlägg
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
"Små delikata rörelser..."
Matsa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-14, 23:28   #83
groda
Registered User

grodas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Aha, så det är du som är grodan? Jag undrade just vem det var jag.

Fruktansvärda militärpressar! Visserligen har jag sett att du är riktigt presstark men det där är fan bra på riktigt, superlativen haglar med all rätt!

Förövrigt håller jag med Bosse, du borde ge dig upp på flaket.
Tjena
tack ska du ha för de orden. var ett tag sen jag såg dig på gymmet.
Och är det någon som skulle upp på flaket så är det ju Bosse.
Gammal 2011-09-15, 23:46   #84
Matsa
Corporis Majestatis

Matsas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av groda Visa inlägg
Tjena
Och är det någon som skulle upp på flaket så är det ju Bosse.
Det blir ganska få besök på Gymbolaget då jag numera bor i Tierp.

Ja visst vore det roligt om någon lyckades övertala Bosse att härja loss på tävling, han verkar ju dock immun mot tjat men får han vara skadefri ett tag till så kanske han känner sig mera manad.

Du har faktiskt inspirerat mig till ett nytt mål, jag ska försöka bli "elite" i militärpress. Jag väger 93 nu och gör kanske 5 reps på 80 en bra dag, jag måste under 90 och maxa 105 enligt exrx standards. Viktnedgång är redan på gång så nu ska jag bara öka lite i press, det känns fullt möjligt!
Citat:
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså
Gammal 2011-09-16, 17:18   #85
groda
Registered User

grodas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Matsa Visa inlägg
Det blir ganska få besök på Gymbolaget då jag numera bor i Tierp.

Ja visst vore det roligt om någon lyckades övertala Bosse att härja loss på tävling, han verkar ju dock immun mot tjat men får han vara skadefri ett tag till så kanske han känner sig mera manad.

Du har faktiskt inspirerat mig till ett nytt mål, jag ska försöka bli "elite" i militärpress. Jag väger 93 nu och gör kanske 5 reps på 80 en bra dag, jag måste under 90 och maxa 105 enligt exrx standards. Viktnedgång är redan på gång så nu ska jag bara öka lite i press, det känns fullt möjligt!
He he
att jag skulle inspirera till något som innefattar viktnedgång var rätt oväntat.
Bra mål, lycka till
Gammal 2011-09-16, 17:25   #86
strango
Registered User

strangos avatar

Reg.datum: Sep 2010
Det är ju sinnessjuka vikter du leker med! Man kan inte vara annat än grymt jävla imponerad!
strango är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-09-17, 12:11   #87
groda
Registered User

grodas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av strango Visa inlägg
Det är ju sinnessjuka vikter du leker med! Man kan inte vara annat än grymt jävla imponerad!
tack!
sinnessjuka vet jag inte, magsjuka är nåt som är mer bekant!
Gammal 2011-09-17, 21:14   #88
Matsa
Corporis Majestatis

Matsas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av groda Visa inlägg
He he
att jag skulle inspirera till något som innefattar viktnedgång var rätt oväntat.
Bra mål, lycka till
Du behöver inte oroa dig för att du skulle ha uppviglat till bantning, viktminskningen har nämligen varit ett pågående projekt ett par månader nu. Nej, det du har inspirerat till är pressar av tunga objekt i vertikal riktning och inget annat.
Citat:
Gammal 2011-09-18, 18:41   #89
groda
Registered User

grodas avatar

11-09-18

ultralätt axelpass följt av failade maxningar i smalbänk m studs ,var marginellt svagare idag än förra gången.

nu tar jag träningsledigt ett tag.
Gammal 2011-09-20, 19:32   #90
BSOJ
Registered User

Reg.datum: Nov 2006
Och är det någon som skulle upp på flaket så är det ju Bosse.[QUOTE=Matsa

[/QUOTE]

Jaså ni håller på o diskuterar mig i journalen . Det tar jag som en komplimang. Men det är 2 anledningar till att jag inte är så sugen på att tävla. Dels som Matsa säger, så vet jag inte ärligt talat om kroppen håller för en maxtävling. Sedan tycker jag tyvärr, som ändå gjort säkert 30-tal tävlingar och varit med o bara coachat på kanske lika många till, att det är förbaskat tråkiga tillställningar. Ibland inte ens musik, ingen i publiken. Tycker det finns bättre saker att tillbringa en helg på. Men å andra sidan, så är resultaten inte så höga nationellt än så länge iaf, så det känns ju egentligen dumt att jag "kastar" bort nåt sm-tecken. Har en egen "skam" gräns på 700 som jag inte vill under, och nu när man gått ner så mycket i kroppsvikt är kanske på gärdsgården att jag gör det. Då måste det gå bra i varje gren. Men 250-190-260 tex ser jag som ganska rimligt, iaf om jag kan/vågar köra vanlig bänk igen. Nu blev det mycket svammel i din journal om mig själv, sorry. Men jag tänkte jag skulle svara när jag ändå kom på tal

Senast redigerad av BSOJ den 2011-09-20 klockan 19:33.
BSOJ är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:42.