Annars är Dawn Patrol (Megadeth) den enda låt som verkligen verkligen blivit en klassiker för just sin basgång, spektakulära baspartier finns det många låtar som har men inte bärande.. eller?
Senast redigerad av Chaan den 2010-10-05 klockan 01:05.
Strongman har tvärtemot ett bra rykte. Starka bönder, frisk, fet go och glad kexchoklad - krallig arbetarklass. Här dansar bönder korta och långa breeeda om röven stora och stronga! Potatis och gröt, hårt arbete, manlig svett och white trash-idyll!
+1 På den, gillar det mesta de gör, 2 musiker, vad gör han för att koppla om gitarren, för han använder väl inte alltid bas, förutom i studio då kanske?
Anser att de är lika bra som något annat av det jag annars gillar, 50-60-70 tal osv. Hendrix inräknad.
Lemmy Kilmister i Motörhead har väl en hel del del bra, fick extas när "Die you Bastard" kom på skiva.
Wow, Tack Steve för att du påminde mig om att Muse verkligen är bra musik. Inte lyssnat på dom på ett år drygt, lyssnade ALLTID på dom innan. Bra skit!
Jag gillar't. Låter en del som The Cure/The Smiths.
Ja! Joy Division är bra, och även några av New Orders låtar har samma stil. Basgångar verkar vara ett rätt centralt tema i både Joy Division och New Order. Har inte tänkt på det innan.
Denna är nog min favorit med JD. Skön gitarr och mörk stämning.
Här är New Orders första sång, skapad före Ian Curtis dog. Är väl därför den är så lik JD:s musik, innan de föregående blev disco. Riktigt bra låt.
Citat:
Ursprungligen postat av Bailah
Wow, Tack Steve för att du påminde mig om att Muse verkligen är bra musik. Inte lyssnat på dom på ett år drygt, lyssnade ALLTID på dom innan. Bra skit!
Ja, Muse är nog det band som jag tycker levererat mest de senaste tio åren.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
Senast redigerad av stevebc den 2010-10-06 klockan 12:08.