Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-03, 16:45   #76
Redhousepainter
Registered User

Redhousepainters avatar

Reg.datum: Feb 2008
San Attitude sänker väll Östrogen värdena i kroppen och är väll inget för folk under 30 år..+ att Aromatas inhibitorer är dopingklassat..Kan ju vara dumt...

Detta är taget ur en konkurrents sortiments förklaring angående Vasoflow
" Påståendena avseende VasoFlow har inte utvärderats av FDA. Produkten påverkar blodtrycket. Detta kosttillskott ska inte användas av personer som är sjuka, medicinerade, ammande eller gravida. Produkten ska inte heller användas av personer under 18 år"

Är ju en smaksak om man vill påverka sitt blodtryck.....

Jag skulle hellre kört med Rage + proteiner och Kreatin..

Hoppas du vart lite klokare i alla fall

The world is just illusion trying to change you

Min Tränings Journal
Redhousepainter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 16:49   #77
Redhousepainter
Registered User

Redhousepainters avatar

Ska lägga till också att jag läste att många tom spydde efter att ha käkat Vasoflow + brutal huvudvärk.Men dem hade en grym pump..Vette fan om det är värt riskerna...

The world is just illusion trying to change you

Min Tränings Journal
Redhousepainter är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 18:16   #78
priceless
Registered User

pricelesss avatar

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Redhousepainter Visa inlägg
Ska lägga till också att jag läste att många tom spydde efter att ha käkat Vasoflow + brutal huvudvärk.Men dem hade en grym pump..Vette fan om det är värt riskerna...

Hur påverkar det blodtrycket då? Vi har bara läst positiva saker om det, att man får grymt bra pump osv. Har också läst det om att många får huvudvärk och mår illa men det är om dom tar 6 tabletter på en gång och det gör han inte, tog 3st en halvtimme före träning idag och han är okej hittils.

Jaja han får väl prova ett tag då.

Alla vet ju att en joggare är ute och luftar sin egen dödsångest.
priceless är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 18:25   #79
priceless
Registered User

pricelesss avatar

Första "riktiga" träningspasset idag då.

Bröst, Triceps & Mage

Bänkpress
4 set 8 reps - 20kg

Kommentar: Det var lite vobbligt och tog rätt illa åt mina handleder. Får försöka träna upp handlederna lite mer.

Hantelpress sned
4 set 8 reps - 6kg per hantel

Kommentar: Gick lätt i början sen blev det lite mer motigt. Fick ont i tummen och sambon klagade på att jag alltid har ont nånstans - vilket är sant

Cabel Flyes
4 set 10 reps - 4kg per arm

Press mot panna
4 set 8 reps - 10kg

Press i maskin
3 set 8 reps - 25kg
1 set 8 reps - 20kg

Enarms press i maskin
4 set 10 reps - 2 kg

Kommentar: Asgarv! Klarade inte av 4kg och 3 fanns inte. 2kg kändes grymt lite men grabbarna körde på 6 och 8kg så okej då, jag nöjer mig så för tillfället.

Mage - Ab Crunch maskin
4 set 12 reps - 8kg per arm

Munintag hittils idag:

Frukost: 2 frallor med skinka, 1 glas lätt jordgubbsfil.
Före träning: 2 frallor till, 1 järntablett, 1 koffeintablett.
Efter träning: Ett stort lass med fiskpinnar och mos.

Gammal 2008-09-03, 19:53   #80
priceless
Registered User

pricelesss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av priceless Visa inlägg
Första "riktiga" träningspasset idag då.

Bröst, Triceps & Mage

Bänkpress
4 set 8 reps - 20kg

Kommentar: Det var lite vobbligt och tog rätt illa åt mina handleder. Får försöka träna upp handlederna lite mer.

Hantelpress sned
4 set 8 reps - 6kg per hantel

Kommentar: Gick lätt i början sen blev det lite mer motigt. Fick ont i tummen och sambon klagade på att jag alltid har ont nånstans - vilket är sant

Cabel Flyes
4 set 10 reps - 4kg per arm

Press mot panna
4 set 8 reps - 10kg

Press i maskin
3 set 8 reps - 25kg
1 set 8 reps - 20kg

Enarms press i maskin
4 set 10 reps - 2 kg

Kommentar: Asgarv! Klarade inte av 4kg och 3 fanns inte. 2kg kändes grymt lite men grabbarna körde på 6 och 8kg så okej då, jag nöjer mig så för tillfället.

Mage - Ab Crunch maskin
4 set 12 reps - 8kg per arm

Munintag hittils idag:

Frukost: 2 frallor med skinka, 1 glas lätt jordgubbsfil.
Före träning: 2 frallor till, 1 järntablett, 1 koffeintablett.
Efter träning: Ett stort lass med fiskpinnar och mos.

Glömde skriva datum så gör det här. 3 September 2008

Gammal 2008-09-03, 20:43   #81
priceless
Registered User

pricelesss avatar

Jag tänker försöka vara vaken för alltid idag, för det känns som att jag inte kommer ta mig ur sängen imorgon. Min kropp är helt mörbultad. Låren värker fortfarande från passet i måndags, min överkropp är helt död efter idag.

Men jag klagar inte.. Skulle ju inte få för mig att ligga med sambon dock, aj?

Tråkigt har jag nu också.. måste roa mig på nått vis. Kanske ska lägga upp fula bilder på mig själv, eller nått.. Här i min fina träningsjournal som jag kan se tillbaka på om några år och skratta över. Ja, så kanske jag gör..

Gammal 2008-09-03, 21:01   #82
priceless
Registered User

pricelesss avatar

En sambo och jag

Gammal 2008-09-03, 21:32   #83
priceless
Registered User

pricelesss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av FannyRonkainen Visa inlägg
Varför du inte är hungrig är pga att du äter så lite.. Då ställer kroppen in sig på svält och efter ett tag på ett sådant dagsintag känner du dig inte hungrig, precis som du vänjer dig vid att dricka vin varje helg så vänjer sig kroppen vid att inte känna sig hungrig! Ät mer och träna på så kommer du förmodligen inte att gå upp så mycket i vikt utan att det är muskler och få en ännu finare figur än du redan har Hur gick de på träningen nu då?
Citat:
Ursprungligen postat av Plina Visa inlägg
Hur gick träningen idag då?

Oj! De här inläggen fick jag för 2 dagar sen men måste ha missat dom helt! Galet va paff jag blev när jag kikade runt lite i min lilla journal.

Vad ni är söta söta flickor

Träningen i måndags gick bra, jag körde på ganska bra och fick rejäl träningsvärk i låren som fortfarande inte har släppt. Bra och dåligt samtidigt Känns skönt att veta att man gjort något, samtidigt som det är jobbigt att inte kunna ta sig upp och ner för trappor eller ens ner på toalettstolen haha.

Gammal 2008-09-03, 21:41   #84
FannyRonkainen
Registered User

Reg.datum: Jun 2008
Måste ha MÅL!!

Enligt min åsikt så tycker jag du verkar ganska förvirrad nu, som du själv skrev. Ta de lugnt och känn efter på hur träningen är, lär dig mer efter hand om allt. Det känns som du vill veta allt på direkten och det är omöjligt. Pluggar sjävl till PT så försöker oxå bara lära mig mer och mer. Tycker nog du ska koncentrera dig på att äta mer riktig och nyttig mat t.ex. kyckling, fisk, potatis, pasta, keso, ägg, kesella, frukt, bär, grönsaker(om där är ngn som du tycker om så tryck för tusan i dig den!!!) m.m. Min åsikt är att riktig mat går väldigt lååååångt före proteinpulver och annat sånt som de flesta byggare trycker i sig, även jag gör de men jag äter i första hand bra och näringsrik mat. Om jag ska påpeka träningen så KAN man visst PUNKT FÖRBRÄNNA!!! Finns forskning som visar på det! Och beroende på hur många antal gånger du ska utföra en övning är ju beroende på vad du vill åt, vill du bli stark? Större muskler? Underhålla muskelmassa? Gå ner i vikt? Dem sakerna bör du fundera över INNAN du lägger upp en träningsplanering! Slutsats: Ät mer riktig och nyttig mat och träna det som känns kul och bra utifrån vilka mål du har!
FannyRonkainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-03, 21:51   #85
priceless
Registered User

pricelesss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av FannyRonkainen Visa inlägg
Enligt min åsikt så tycker jag du verkar ganska förvirrad nu, som du själv skrev. Ta de lugnt och känn efter på hur träningen är, lär dig mer efter hand om allt. Det känns som du vill veta allt på direkten och det är omöjligt. Pluggar sjävl till PT så försöker oxå bara lära mig mer och mer. Tycker nog du ska koncentrera dig på att äta mer riktig och nyttig mat t.ex. kyckling, fisk, potatis, pasta, keso, ägg, kesella, frukt, bär, grönsaker(om där är ngn som du tycker om så tryck för tusan i dig den!!!) m.m. Min åsikt är att riktig mat går väldigt lååååångt före proteinpulver och annat sånt som de flesta byggare trycker i sig, även jag gör de men jag äter i första hand bra och näringsrik mat. Om jag ska påpeka träningen så KAN man visst PUNKT FÖRBRÄNNA!!! Finns forskning som visar på det! Och beroende på hur många antal gånger du ska utföra en övning är ju beroende på vad du vill åt, vill du bli stark? Större muskler? Underhålla muskelmassa? Gå ner i vikt? Dem sakerna bör du fundera över INNAN du lägger upp en träningsplanering! Slutsats: Ät mer riktig och nyttig mat och träna det som känns kul och bra utifrån vilka mål du har!

Ja jag ville ha ett träningsschema lite mer baserat på mig, därför blev jag chockad på gymmet när både jag, min sambo & hans vän fick samma schema att gå på. Trodde jag skulle få frågan vad jag ville åstadkomma med min träning iallafall, men tji fick jag. Jag ska börja äta bättre, jag lovar

Gammal 2008-09-04, 09:31   #86
zowie
Registered User

zowies avatar

här är några bra artiklar som är läsvärt. tycker oxo att du är lite confused som fanny skrev, MEN det är inget fel med det. jag var det oxo och säkert många andra.
det gäller verkligen att sätta upp smarta mål, som det står i artiklar nedan (den andre länken).

http://www.figureathlete.com/free_on...g_yourself&cr=

http://www.figureathlete.com/free_on...succeeding&cr=

det verkar så att de på gymmet har inte mkt koll ibland. bäst att provar sig fram och känn efter kanske? det finns några post om det här oxo...
zowie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-04, 09:37   #87
Durre
Registered User

Durres avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av priceless Visa inlägg
En sambo och jag
röllpå, får det bara inte att låta som det är raketforskning med alla tillskott, träning är enkelt, bara du lyfter och äter hyffsat rätt så SKA det hända saker!
Gammal 2008-09-04, 09:47   #88
Luttis
SL gudinna

Luttiss avatar

Reg.datum: Sep 2007
Kul med en ny journal (jaja, ny och ny. Jag har iaf missat den.. )!
Det jag tycker du främst ska fokusera på såhär i början av din träningskarriär är att styra upp maten med riktiga och välbalanserade måltider. Kosttillskott anser jag bör ses som ett komplement till måltiderna om man har svårt att få i sig rätt mängder...

Superkul att du kommit igång med träningen och lycka till!!

Citat:
Ursprungligen postat av Meister Visa inlägg
Jobbar ens magen i marklyft?
Luttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-09-04, 09:55   #89
priceless
Registered User

pricelesss avatar

Den här låten inspirerar mig mycket..

Gammal 2008-09-04, 09:58   #90
priceless
Registered User

pricelesss avatar

Citat:
Ursprungligen postat av zowie Visa inlägg
här är några bra artiklar som är läsvärt. tycker oxo att du är lite confused som fanny skrev, MEN det är inget fel med det. jag var det oxo och säkert många andra.
det gäller verkligen att sätta upp smarta mål, som det står i artiklar nedan (den andre länken).

http://www.figureathlete.com/free_on...g_yourself&cr=

http://www.figureathlete.com/free_on...succeeding&cr=

det verkar så att de på gymmet har inte mkt koll ibland. bäst att provar sig fram och känn efter kanske? det finns några post om det här oxo...

Jag har en idé om vilka mål jag har, men jag funderar och slipar på det fortfarande hur jag ska lägga upp allting.

Citat:
Ursprungligen postat av Durre Visa inlägg
röllpå, får det bara inte att låta som det är raketforskning med alla tillskott, träning är enkelt, bara du lyfter och äter hyffsat rätt så SKA det hända saker!
Tack, jag äter inget kosttillskott just nu förutom bulk ibland.

Citat:
Ursprungligen postat av Luttis Visa inlägg
Kul med en ny journal (jaja, ny och ny. Jag har iaf missat den.. )!
Det jag tycker du främst ska fokusera på såhär i början av din träningskarriär är att styra upp maten med riktiga och välbalanserade måltider. Kosttillskott anser jag bör ses som ett komplement till måltiderna om man har svårt att få i sig rätt mängder...

Superkul att du kommit igång med träningen och lycka till!!
Ja, som sagt så äter jag inget tillskott just nu förutom bulk vissa dagar. Men jag ska nog minsann visa er idag hur bra jag kan äta :P Svårt att äta när man inte är hungrig bara.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:40.