Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-12-06, 01:14   #76
fat_joe
Registered User

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av maaherra Visa inlägg
Vad grundar du det påståendet på? Alla kan våldta, alla kan mörda, alla kan råna banker, alla kan idka tidelag. Bara för att alla rent hypotetiskt kan göra allt betyder det inte att de är kapabla att omstätta det till verklighet.
Näe klart det inte är så, men på samma sätt så anser jag inte att man behöver var "sjuk i huvudet" för att kunna döda någon för pengar.

Du skriver ju själv att du skulle kunna skada någon för pengar, många skulle nog kalla dig sjuk i huvudet pga det...

Folk överallt i världen trampar dagligen på andra för egen vinning det i sig gör dem inte "sjuka i huvudet" (vad nu det är?) utan visar snarare på avsaknad av moral. Se efter sin egen trädgård som någon sa.

På samma sätt så är jag beredd att pissa på andra för att få min egen trädgård att blomstra,tragiskt men sant..
Om jag träffar en kille och går och äter och om vi kommer fram till att vi ska dela på notan så är han nog ingen kille jag vill träffa mer... Jag inisterar att få betala för att se hur länge han kan hålla på, men ger han sig lätt så tycker jag inte att han är man nog i mitt tycke.
fat_joe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-06, 01:26   #77
Lellan
Ge mig en igloo

Lellans avatar

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Röda_Lacket Visa inlägg
Finns det någon person härinne som inte har ett pris? Eller går alla människor att köpas om summan är rätt?

Några exempel

1. Ha sex med någon du verkligen avskyr
2. Skada någon annan människa
3. Göra något du är livrädd för
4. Göra något farligt för din hälsa tex hoppa från 5e våningen
3 an skulle jag göra, om det var irrationell rädsla.

Pengar är en rätt kass motivator.. säg istället tex att ens barn skulle bli starka friska lyckliga och sprida bra energi omkring sig - och jag skulle kunna sexa med vilket äckel som helst, skada någon icke närstående (ja nån måtta får det väl vara), göra livräddhetssaker och hoppa från 10e våningen.

Pengar kan inte köpa det man önskar mest av allt. Kärlek, respekt och att bli sedd för den man är.

Lellan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-06, 01:35   #78
maaherra
Registered User

maaherras avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Ursprungligen postat av fat_joe Visa inlägg
Näe klart det inte är så, men på samma sätt så anser jag inte att man behöver var "sjuk i huvudet" för att kunna döda någon för pengar.

Du skriver ju själv att du skulle kunna skada någon för pengar, många skulle nog kalla dig sjuk i huvudet pga det...

Folk överallt i världen trampar dagligen på andra för egen vinning det i sig gör dem inte "sjuka i huvudet" (vad nu det är?) utan visar snarare på avsaknad av moral. Se efter sin egen trädgård som någon sa.

På samma sätt så är jag beredd att pissa på andra för att få min egen trädgård att blomstra,tragiskt men sant..
Viss skillnad i att skada eller gå bakom ryggen på någon för pengar gentemot att döda, finns sporter som går ut på att skada varandra för perngar t.om.

Att folk handlar egocentriskt är snarare en sanning än ett påstående, men att döda någon är att visa total avsaknad för empati. Den som säger sig vara kapabel att döda någon för pengar tror jag har väldigt dålig självinsikt.
maaherra är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-06, 09:55   #79
hultman
Fulstygg

hultmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av maaherra Visa inlägg
Viss skillnad i att skada eller gå bakom ryggen på någon för pengar gentemot att döda, finns sporter som går ut på att skada varandra för perngar t.om.

Att folk handlar egocentriskt är snarare en sanning än ett påstående, men att döda någon är att visa total avsaknad för empati. Den som säger sig vara kapabel att döda någon för pengar tror jag har väldigt dålig självinsikt.
Öh. Okej? Det finns definitivt omständigheter ur vilka jag skulle känna mig tvungen att döda en annan människa. Likväl skulle jag på några sekunder förvandlas till stereotypen av gravt sjukt människa om prislappen överstiger priset för mina moraliska betänkligheter.

You can lose a lot of money chasing women.
But you can't lose women chasing money.
hultman är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:22.