Ricky Gervais och Stephen Merchant hävdar om och om igen att Karl verkligen är sådär; en gnällig och fördomsfull människa. Det bästa med serien är ju just hur han uttrycker sig om alla situationer.
Han är garanterat sån. Men det känns mer och mer som att han förstärker/forcerar det för att det förväntas av honom, och han vet att det går hem. Det kändes mer genuint i dom tidiga podcastsen. Fortfarande roligt dock, även om AIA inte är det roligaste de har gjort IMO.
Appropå avsnittet när han besöker dvärgbyn, så gillar jag det här bortklippta klippet
Genomgång av fördelarna med att vara dvärg
Senast redigerad av tp_88 den 2012-08-26 klockan 14:02.
Jag började kolla på det efter inläggen här. Kan inte påstå att jag skrattat särskilt mycket, även om det är roligt ibland. Jag undrar mest om karln är sådär på riktigt och om han verkligen är sådär gnällig. Samtidigt tycker jag faktiskt det var väldigt intressant att se. Jag kan förstå att han tycker världens sju under är bleh. Dessutom har jag aldrig känt mig lyckligare över att bo i ett västerländskt land. Snacka om skithål stackarn fått besöka. Intressanta skithål, förvisso.
Har precis börjat på säsong två som verkar ännu bättre. Då är det frågan om en "bucket list" med resmål/upplevelser. Efter första avsnittet blev jag otroligt sugen på att besöka Ryssland och åka transsibiriska jänrvägen. Så jäkla awesome det vore att brottas med mongoler och besöka en dvärgstad.
Sitta och svettas med tretton fattiga ryssar i klass 3 verkar vara jättekul.
Men ja, mongolerna var häftiga. Kul också att han ringer upp sin dvärgkompis som blir tvärförbannad.
Håller inte med. Hela grejen är ju att Karl är deras slav som de kan skicka runt och göra vad de vill med, eftersom de betalar hans lön (och de påpekar i varje avsnitt att det faktiskt inte är en semester). Hade de följt med hade det inte alls varit samma bisarra saker.
Hela grejen är att Karl inte är särskilt rolig på egen hand. Samma sak gäller Ricky, trion behövs för att det ska bli riktigt jävla kul!
Jag skulle vilja ha någon grym sci-fi serie i stil med stargate och battlestar galactica, men jag tror jag har sett allt ändå.
Sci-Fi är ju tyvärr jäkligt begränsat, dom flesta är ju skit också, sett Firefly?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad
Jag vill rekommendera http://www.imdb.com/title/tt0281432/
The Dead Zone, skriven av Stephen.
Älskar denna serie; och absolut den som liknar boken mest.
Jag vill rekommendera http://www.imdb.com/title/tt0281432/
The Dead Zone, skriven av Stephen.
Älskar denna serie; och absolut den som liknar boken mest.
Hur du gör din kropp mer bekväm, Skynda dig, gå, Tycker du det, man?
Det kött mina ögon, länken till det, hur är det med dig? Tycker du det? mina pojkvänner tycker också det! det är gratis Shiping. Det är ett Ped Egg Söt äggformade DIY fotfil känslokallt och Dead Skin Remover + 1 Emery Pad