Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-02-21, 10:40   #8866
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Man kan bara uttala sig om sitt underskott när man vet hur mycket man gått ner i vikt under en mätperiod. Har man inte gått ner i vikt är det omöjligt att veta om, eller hur mycket man legat på i underskott.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 13:32   #8867
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch

Beemels avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Figurenha Visa inlägg
Har stått kvar på samma vikt under 2 veckor även att jag legat på ca 500-700kcal underskott. Dock ej på lördagar. Frustrerande...
Står du still har du INTE legat på underskott. Då har du per definition legat på balans. Så enkelt är det. Sen spelar det ingen som helst roll vad som fungerat tidigare eller vad en uträkning säger om saken. Underskott gör att man går ner i vikt.
Går man inte ner, inget underskott
Ligger man inte på underskott går man inte ner.
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 15:02   #8868
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Står du still har du INTE legat på underskott. Då har du per definition legat på balans. Så enkelt är det. Sen spelar det ingen som helst roll vad som fungerat tidigare eller vad en uträkning säger om saken. Underskott gör att man går ner i vikt.
Med reservation för störningar i organismen som gör att man samlar på sig vätska. Då kan man ligga på underskott men ändå vara viktstabil, eller gå upp i vikt. Förstoppning också.

Citat:
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Gammal 2016-02-21, 16:00   #8869
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch

Beemels avatar

Reg.datum: May 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Med reservation för störningar i organismen som gör att man samlar på sig vätska. Då kan man ligga på underskott men ändå vara viktstabil, eller gå upp i vikt. Förstoppning också.
Sant, men två veckors förstoppning borde man upptäcka =P
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 16:05   #8870
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Man tycker ju det.

Citat:
Gammal 2016-02-21, 19:08   #8871
rattan
Registered User

Reg.datum: Jan 2010
-3,6 kg sen 1 februari
minst 6 kg kvar till mål
rattan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 23:09   #8872
Bossebäver
Registered User

Bossebävers avatar

Reg.datum: Sep 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Beemel Visa inlägg
Jag stod still i 2 veckor på 600 kcal, Weeeird things happen during bantning! :P
Gammal 2016-02-21, 23:18   #8873
Dovahkiin
Registered User

Dovahkiins avatar

Reg.datum: Jan 2015
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver Visa inlägg
Jag stod still i 2 veckor på 600 kcal, Weeeird things happen during bantning! :P
Om du säger att du åt 600 kcal totalt per dag och stod stilla i vikt i två veckor är det udda minst sagt, oavsett. Om du säger att du stod stilla trots ett planerat underskott på 600 kcal per dag så var det annat som hände. Du räknade fel. Antingen blev summan av det du åt en annan än vad du uppskattade, antingen var din aktivitetsnivå under den tiden för din kropp inte densamma som den du räknade på, osv osv. Eller en kombination av allt, mest troligt.
Dovahkiin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-21, 23:19   #8874
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor

King Grubs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Svältödem.

Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 07:03   #8875
LunaSpice
Registered User

Reg.datum: Jul 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Bossebäver Visa inlägg
Jag gissar att din hormonbalans troligen inte var helt ok just då. Fortsatte du på 600 kcal och helt plötsligt började du gå ner igen eller gjorde du nånting annat?
Gammal 2016-02-22, 11:42   #8876
BroderJacob
Registered User

Reg.datum: Mar 2013
v.52 69,8
v.53 70,8
v.01 70,1
v.02 69,5
v.03 69,7
v.04 69,4
v.05 68,7
v.06 68,5
v.07 68,1

Ont strax under vänstra bröstet, typ revbenen. Som att jag sträckt mig lr något. Känns när jag gör övningar där händerna är över huvudet, typ pull-ups, skullcrushers osv...
Annars rullar det på OK, inte världens mest strikta deff men fortfarande åt rätt håll.
BroderJacob är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 12:00   #8877
Bossebäver
Registered User

Bossebävers avatar

Reg.datum: Sep 2013
Citat:
Ursprungligen postat av Dovahkiin Visa inlägg
Om du säger att du åt 600 kcal totalt per dag och stod stilla i vikt i två veckor är det udda minst sagt, oavsett. Om du säger att du stod stilla trots ett planerat underskott på 600 kcal per dag så var det annat som hände. Du räknade fel. Antingen blev summan av det du åt en annan än vad du uppskattade, antingen var din aktivitetsnivå under den tiden för din kropp inte densamma som den du räknade på, osv osv. Eller en kombination av allt, mest troligt.
Nejdå, det var 600 kcal i intag Till kroppens försvar så gick jag upp ett halvkilo ett par dagar tills jag hamnade på 84 igen. Tillslut hoppade jag ner på 82.5, men där avbröt jag.

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Svältödem.
Sannolikt, för jag blev inge snyggare i spegeln heller.

Citat:
Ursprungligen postat av LunaSpice Visa inlägg
Jag gissar att din hormonbalans troligen inte var helt ok just då. Fortsatte du på 600 kcal och helt plötsligt började du gå ner igen eller gjorde du nånting annat?
Jag avbröt, gick full retard i 2 månader och nu väger jag 90 istället....
Gammal 2016-02-22, 14:00   #8878
Stadde
Registered User

Reg.datum: Sep 2012
Avvek helt från deffen i helgen. Var planerat dock, mycket att fira! Gick över balans med ungefär 7000kcal totalt (fördelat på fre+lör+sön).

Vikt i fredags: 76
Vikt idag: 81,3

Vem är mästaren på att binda vätska? I am
Stadde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 19:33   #8879
waldemarsson
Registered User

Reg.datum: Dec 2006
Tänkte köra från 1 jan - 26 feb men blev sjuk i mitten av förra veckan så återgick till normal kost då. Började på 77 kg och slutade på 72 kg. -5 kg på 6 veckor så är nöjd fast jag inte körde hela perioden.
waldemarsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-02-22, 19:40   #8880
Dovahkiin
Registered User

Dovahkiins avatar

Reg.datum: Jan 2015
Ni som gjort detta förr, när man slutar med underskottet och lägger sig på balans, hur mycket av den förlorade vikten brukar direkt komma tillbaka i form av att man binder ny vätska? Försöker reda ut hur stor del av viktminskningen som är fettmassa.

Som om man deffar bort 6-7 kilo totalt, kan man exempelvis säga att man i bästa fall blivit av med typ 4-5 kg fett då, resten är vatten och bara lite (förhoppningsvis) muskler?

Om man räknar på vad man "egentligen" har för vikt om man skulle ligga på balans så måste man plussa på en del på sin underskottsvikt oavsett tänker jag mig?
Dovahkiin är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:28.