Citat:
Ursprungligen postat av mini
Kollat på filmerna, och mina relektioner är som följer:
* I marken sticker du fortfarande lite med höften först, men det var bäst på 80 och 90. Således gissar jag att det mest är slarv på de lättare vikterna. 100-marken ser du själv hur den ser ut, jag skulle rekommendera att inte träna så ofta på det då du fortfarande inte har riktigt bra form och skaderisken är att ta i beräkningen. 95 kanske är en medelväg? Lite rodd för övre delen av ryggen kanske skulle kunna hjälpa dig hålla formen.
* I latsdragen ser det inte galet ut. Du missar sista delen av draget, så att alltid köra så kan vara onödigt, men jag är helt för att köra lite tyngre än strikt ibland för att bli starkare. Perioder av cheating är bra i min bok. Kör på du. Bra styrka!
Dessutom ser din rygg ut att vara grym nu, det lilla man ser av de suddiga filmerna. Går det inte att filma snuttar med din digitalkamera?
|
Vilken givande feedback, jättetack!
Du tycker inte att 80/90 har en krökning i bröstryggen som är något att oroa sig över?
Rodden har sannerligen blivit försummad på senare.
Nästa film blir garanterat med digitalkamera. Jag är bara så förbålt dålig på att komma ihåg att ta med den.
Citat:
Ursprungligen postat av bertbert
Nu upptäckte jag också att det finns film.
Jag delar minis uppfattning, det är för mycket ostbåge på 100 pannor. Startpositionen är nu hög, men med dina styrkeförhållanden måste du ju jobba därifrån. Bara att kämpa vidare.
|
Kanske, eventuellt, vill jag inbilla mig att jag får lite mer hjälp av benen i det höga läget.
Andra lyftet på 100 (som inte blev filmat) var, tro det eller ej, liiite liiite snyggare och inte fullt så mycket juckande ostbåge. Det kanske finns hopp, men tresiffrigt får vänta.
Citat:
Ursprungligen postat av Commando1980
tycker inte att ditt egenkomponerade schema ser så smart ut i och med att du har 2 mark dagar och 2 böj dagar. blir overkill för korsrygg och ben.
tror att dina vikter (i marklyft och knäböj) skulle skjuta i höjden om du lade upp det lite smartare.
|
Det kan ligga en viss sanning i det och jag tänker inte förneka att det har varit både tungt och slitigt. Samtidigt känns det sekundärt, om man ser det ur ett större perspektiv. Då menar jag tidigare träningsupplägg och erfarenheter, problemområden, personliga förutsättningar och förmågor. Osv.