Ryck, paus vid knä.
50/3 x2 60/2 70/1 x2 75x 75/1 x2 80x 80/2 x2
Ryck.
85x 85/1 x3 90x 90/1 100x 100x 102x 102/1
PR!!!! 
Vid 90 hade jag tänkt att stanna men då kom Staffan och sa att det såg väldigt fint ut och undrade om det var 100 som låg på. Då säger Martin att det är dags att lägga på 100.

Väldigt nära men dom tippade framåt i sittet. Så då blir det höjning till 102, lite bättre går det men missar. Kör en sista och gör ett riktigt bra lyft, mycket bättre än 101 förra veckan. Riktigt djupt sitt, sitter och hittar balansen och alla skriker sedan reser jag mig som en boss.
Sedan börjar jag köra sittvändning med kickstöt men det fick jag inte fortsätta med. Det skulle persas i stöt... Gick nästan.
50/2 70/2 80/1 90/1 100/1 115/1
130 kom inte upp från sittet, missade studsen och lyckades inte studsa igång.
130 fångar studsen, men får inte till ö-stöten ordentligt. Men pers i vändning.
Men draget och farten under stången var väldigt bra och det kändes aldrigt tungt förrän i resningen. Förut har jag inte ens varit nära på 130 i vändningen.
Inledde och avslutade passet med en del stretchning. Blev ett antal timmars bilåkande igår och det dödar allt vad rörligthet heter. Så det fick bändas och brytas en del för att komma igång idag.
Den nya startpositionen gjorde verkligen underverk för att få till ryggen i starten och att lyckas hålla den. Ändrade även greppbredden idag och det verkar vara bra.
Nu blir det kring två veckor med bara lätta vikter. Och den här gången kommer det nog hålla för det var Martin som sa det.
Vikten i morse låg 88,2 och efter passet 88,5. Fint att öka i lyften samtidigt so kroppsvikten går ner. Men kanske tappar lite väl fort i vikt.