2009-06-16, 08:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2006
|
Bra jobbat!
Starkt jobbat runt Vättern i det vädret!
Tränar du i Vattenpalatset? I så fall kanske det kan vara ett alternativ att ta dig dit de morgnar de har morgonsimning, då har det i alla fall tidigare funnits en bana där man köra på lite snabbare.
Är det för kallt i Sävelången? Sätt dig på tåget och kör i Aspen i stället.
|
|
2009-06-16, 20:20
|
|
|
Collecting stars
Reg.datum: May 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tryman
Bra jobbat runt pölen
Har ni ingen snabbbana som du kan använda. Huvudsyftet med sådana serier är att kunna hålla hög fart (vilket resulterar i bättre teknik) i så många meter som möjligt.
|
Tack.
Nej, tyvärr är det en 25m bassäng som delas av på två. En plaskbana för barn och annat löst pack samt en "trippelbana" där man skall simma i högervarv. Jag brukar alltid hamna i mitten av den (konstant i omkörningsfilen) men det är alltid folk att väja för.
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift
30 mil är ingen myspyssträcka ens i varmt och soligt väder. I regn och mörker krävs verkligen mycket pannben. Bra jobbat!
//Kristin
|
Tack!
Citat:
Ursprungligen postat av Taisho
Starkt jobbat runt Vättern i det vädret!
Tränar du i Vattenpalatset? I så fall kanske det kan vara ett alternativ att ta dig dit de morgnar de har morgonsimning, då har det i alla fall tidigare funnits en bana där man köra på lite snabbare.
Är det för kallt i Sävelången? Sätt dig på tåget och kör i Aspen i stället.
|
Tack!
Nej, jag tränar på Kristinedal i Gamlestaden bredvid SKF. Gratis är gott...
Jag vet faktiskt inte, har tänkt köra första utomhuspasset efter midsommar. Troligen blir det i Aspen eftersom det är långgrunt och solosimning blir aningen säkrare om man bottnar... Välkommen till journalen förresten!
Ursprungligen postat av Kaggsmurfen
en joggare på elitnivå
|
|
|
|
2009-06-16, 20:53
|
|
|
Collecting stars
|
Överkropp, fokus rygg.
Uppv:
Crosstrainer 15min
Chins, strikt mot bröst
8*kv
8*kv
6*kv + 2 neg
Helt ok.
Hantelrodd:
8*45
8*42,5
8*42,5
Bytte ner mig litegrann, mer strikt istället.
Low Row maskin:
8*100
8*100
8*100
Hjälp på sista, gott!
Omv flyes maskin:
8*9
8*8
8*8
Jobbigt!
Hantelpress:
8*27,5
8*27,5
7*27,5
Jag totaldog på sista reppen.
Militärpress:
8*30
8*30
8*30
Hängande benlyft:
8
8
8
Hantelcurls:
8*18
8*16
8*16
Klent.
Crunches på bänk:
12
12
12
12
Kommentarer:
Ett mycket bra pass, hade sällskap med en polare. Jag lyckades övertyga honom om att köra mitt pass så det blev en gemensam insats. Kul med passning på övningarna! Kände mig ganska stark och körde på i ett hårt tempo. Polaren var riktigt slut efter passet!
en joggare på elitnivå
|
|
|
|
2009-06-18, 19:37
|
|
|
Collecting stars
|
Simning:
Tid: 30min
Kommentarer:
Ett kort morgonpass innan jobbet, kändes lite skumt att hoppa i plurret redan kl 6 på morgonen men det är ett gott sätt att vakna till på...
Det blev 5 minuter uppvärmning i beskedligt tempo innan jag ökade på och körde 20 minuter i bra fart. Körde på så hårt jag vågade och var rätt trött på slutet. Träningsvärken från tisdagen gjorde också sitt!
en joggare på elitnivå
|
|
|
|
2009-06-18, 19:43
|
|
|
Söt
Reg.datum: Oct 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Poxeman
Simning:
Tid: 30min
Kommentarer:
Ett kort morgonpass innan jobbet, kändes lite skumt att hoppa i plurret redan kl 6 på morgonen men det är ett gott sätt att vakna till på...
Det blev 5 minuter uppvärmning i beskedligt tempo innan jag ökade på och körde 20 minuter i bra fart. Körde på så hårt jag vågade och var rätt trött på slutet. Träningsvärken från tisdagen gjorde också sitt!
|
En julklassiker när jag var yngre (och ja, min klubbs tempolopp heter syratomten)
Citat:
|
midvinternattens köld är hård, stjärnorna gnistra och glimma, alla sova i enslig gård, förutom dom som ska upp och simma
|
|
Ursprungligen postat av Anders Holmertz
Många pratar om hur mycket vi körde men jag skulle vilja berätta om hur hårt vi körde.
|
|
|
|
2009-06-18, 19:51
|
|
|
Triatleten
Reg.datum: Apr 2006
|
Citat:
Vill göra en riktigt bra tid på Vansbro
|
Vad anser du vara en riktigt bra tid?
|
|
2009-06-18, 19:58
|
|
|
Söt
|
Citat:
Ursprungligen postat av machine gun
|
Om han betalar bra kan jag simma tillbaka och dra fram honom till en bra tid när jag gått i mål
|
Många pratar om hur mycket vi körde men jag skulle vilja berätta om hur hårt vi körde.
|
|
|
|
2009-06-19, 09:06
|
|
|
Collecting stars
|
Citat:
En julklassiker när jag var yngre (och ja, min klubbs tempolopp heter syratomten)
|
Citat:
|
Jag vet inte... just nu ligger jag på 20min / km i 25m bassäng. Borde komma lite under timmen hoppas jag. (Fast när jag kollade gamla resultatlistor verkar det svårt.
Citat:
Om han betalar bra kan jag simma tillbaka och dra fram honom till en bra tid när jag gått i mål 
|
Löpning:
Tid: 1:07:00
Sträcka: 10,4km
Fart: 6:27 min /km
Medelpuls: 123
Kommentarer:
Ett morgonpass tillsammans med min kompis Johanna som är här på besök från Tyskland, vi joggade lugnt runt sjön och njöt av den fina morgonen. Faktiskt några solglimtar... riktigt härligt och en trevlig runda i gott sällskap. Nu är det snart dags att öka tempot...
GLAD MIDSOMMAR ALLIHOP!!!
en joggare på elitnivå
|
|
|
|
2009-06-19, 09:34
|
|
|
Triatleten
|
Citat:
Jag vet inte... just nu ligger jag på 20min / km i 25m bassäng. Borde komma lite under timmen hoppas jag. (Fast när jag kollade gamla resultatlistor verkar det svårt.
|
Det är svårt att utläsa nånting från resultatlistorna från Vansbro, eftersom de flesta faktiskt simmar bröstsim. Första 2 km är medströms och sista km är motströms, så har du bara tur med fightandet och slipper hamna bakom en massa stoppklossar, så tror jag säkert att du klarar under timmen. Mitt tips är dock att öva en del på att navigera. Det finns inget svart streck på botten att följa när man simmar utomhus  Även fast man simmar i en å kan man råka simma onödigt långt om man börjar simma snett och då tappar man ju onödigt mkt tid.
|
|
2009-06-19, 11:38
|
|
|
Söt
|
Citat:
GLAD MIDSOMMAR ALLIHOP!!!
|
Vilken startgrupp startar du i? Jag kör i tävlingsklassen som startar en halvtimme före första motionsled. Kanske kan se din målgång.
Det är svårt med resultatlistorna i Vansbro pga att det är olika strömt år till år. Under timmen är en bra tid.
GLAD MIDSOMMAR SJÄLV :-)
|
|
|
|
|
2009-06-22, 09:40
|
|
|
Triatleten
|
Kom på att jag ska spendera resten av veckan i dina hemtrakter. Ska jobba på ett läger på Bockaberg utanför Floda
|
|
2009-06-22, 18:54
|
|
|
Collecting stars
|
Citat:
Vilken startgrupp startar du i? Jag kör i tävlingsklassen som startar en halvtimme före första motionsled. Kanske kan se din målgång.
Det är svårt med resultatlistorna i Vansbro pga att det är olika strömt år till år. Under timmen är en bra tid.
GLAD MIDSOMMAR SJÄLV :-)
|
Jag startar i grupp 9, 13.30.
Citat:
Kom på att jag ska spendera resten av veckan i dina hemtrakter. Ska jobba på ett läger på Bockaberg utanför Floda 
|
Där ser man... Har både paddlat och åkt skridskor på sjön som ligger där.
Finns ett par fina löprundor i de trakterna också. Får du tid över så ställer jag upp som löpkompis...
en joggare på elitnivå
|
|
|
|
2009-06-22, 19:01
|
|
|
Collecting stars
|
Fasen vilken härlig helg jag har haft! Har varit turist i min egen hemstad och verkligen njutit av tillvaron, hann med mängder av sightseeing men lyckades ändå klämma in lite träning...
Kajakpaddling:
Tid: 3 timmar
Kommentarer:
Livet är underbart och himlen var blå...
Löpning, backträning:
Tid: 35:05
Sträcka: 6,44km
Fart: 5:27min/km
Medelpuls: 143
Kommentarer:
Första passet med satsning på Lidingö... ett enkelt pass på mycket kuperat elljusspår, härliga backar som jag tryckte på lite extra uppför och sen bra tempo mellan. Pulsen var uppe i 160 efter motluten men det blev ändå en låg medelpuls! Härligt pass!
Idag åkte Johanna hem, så nu är det fullt ös i träningen igen. Vi börjar med något jag hade sett fram emot:
Simning, utomhus!
Tid: 45 minuter
Kommentarer:
Så var utomhuspremiären avklarad, vilken skillnad det är att simma med våtdräkt! Blev riktigt överraskad, man ligger ju sjukt högt i vattnet utan att simma fort! Dock blir det ju lite mer jobb för axlarna men jag tyckte ändå att det gick riktigt bra. Hade dock stora problem med läckande simglasögon hela passet och jag blev ganska nedkyld på slutet. På torsdag ska jag simma igen, då med sällskap av min kära syster. Trevligt!
en joggare på elitnivå
|
|
|
|
2009-06-23, 08:38
|
|
|
Triatleten
|
Citat:
Där ser man... Har både paddlat och åkt skridskor på sjön som ligger där.
Finns ett par fina löprundor i de trakterna också. Får du tid över så ställer jag upp som löpkompis...
|
Optimist som jag är, har jag tagit med mig löparskorna, men vis av erfarenhet så misstänker jag att det knappast lär bli någon tid över till sådant. Har du vägarna förbi så lär du hitta mig i köket
|
|
2009-06-23, 09:30
|
|
|
Söt
|
Citat:
Jag startar i grupp 9, 13.30.
|
Sovmorgon för dig alltså.
Citat:
Simning, utomhus!
Tid: 45 minuter
Kommentarer:
Så var utomhuspremiären avklarad, vilken skillnad det är att simma med våtdräkt! Blev riktigt överraskad, man ligger ju sjukt högt i vattnet utan att simma fort! Dock blir det ju lite mer jobb för axlarna men jag tyckte ändå att det gick riktigt bra. Hade dock stora problem med läckande simglasögon hela passet och jag blev ganska nedkyld på slutet. På torsdag ska jag simma igen, då med sällskap av min kära syster. Trevligt!
|
Härligt att det kändes bra med våtdräkten 
Det enda som möjligtvis skulle kunna stoppa dig från en bra tid i vansbro är tempen. Det är 13.3 grader i vattnet nu i dalälven.
|
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:28.
|

|