Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-07-30, 08:51   #8686
Fugly
Visa mig ditt anal.

Fuglys avatar

Reg.datum: Dec 2010
Letar efter bra serier, gillar komedi och lite mer action/thriller som breaking bad och pretty little liars. Några förslag?
Fugly är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-30, 09:12   #8687
Hobbes
En Svensk Tiger.

Hobbess avatar

Reg.datum: Oct 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Fugly Visa inlägg
Letar efter bra serier, gillar komedi och lite mer action/thriller som breaking bad och pretty little liars. Några förslag?
Bra action, STRIKE BACK, tredje säsongen kommer ut den 17 augusti. Har du sett PERSON OF INTREST?
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-30, 09:17   #8688
Fugly
Visa mig ditt anal.

Fuglys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Bra action, STRIKE BACK, tredje säsongen kommer ut den 17 augusti. Har du sett PERSON OF INTREST?
Inte sett någon av dem, ska kika nu.
Gammal 2012-07-30, 09:41   #8689
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J. Visa inlägg
Så, du menar att karaktärerna i s.k smarta serier inte ständigt klämmer ur sig tekniska termer i syfte att verka smarta, eller? Det var min poäng, vet inte om det är den du kommenterar nu.
Jo, det gör han ju. Jag tänkte mest att det kanske är hyfsat relaterat till fysik, och sen har han väl en science major? Känns som om det borde täcka hyfsat mycket av de andra ämnena också. Nåväl, jag håller med dig om att det är jobbigt ibland.

Värst är väl Michael Scofield från Prison Break, som var byggingenjör men som kunde allt om vapen, bomber, hur man skjuter vapen, diverse tekniska gadgets osv. Han var som McGyver, Bond och Bourne tillsammans.
Gammal 2012-07-30, 10:00   #8690
Hobbes
En Svensk Tiger.

Hobbess avatar

Citat:
Inte sett någon av dem, ska kika nu.
En liten tanke, Strike Back bygger på boken av Chris Ryan, SAS. Den första säsongen är väldigt Brittisk, andra säsongen blir mer Amerikansk om du förstår vad jag menar - Bra action, bra serie rakt igenom, känns välgjord.

PERSON OF INTEREST är jag stor favorit av, sett hela första säsongen och den utvecklas oerhört bra - stor mersmak rätt igenom och karaktärerna är inte så platta såsom de först verkar!

Återkom gärna med recensioner det är svårt att ge råd om serier!
Gammal 2012-07-30, 10:07   #8691
Fugly
Visa mig ditt anal.

Fuglys avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
En liten tanke, Strike Back bygger på boken av Chris Ryan, SAS. Den första säsongen är väldigt Brittisk, andra säsongen blir mer Amerikansk om du förstår vad jag menar - Bra action, bra serie rakt igenom, känns välgjord.

PERSON OF INTEREST är jag stor favorit av, sett hela första säsongen och den utvecklas oerhört bra - stor mersmak rätt igenom och karaktärerna är inte så platta såsom de först verkar!

Återkom gärna med recensioner det är svårt att ge råd om serier!
Kollar på den första episoden av person of interesr, verkar mycket bra. Är inte mycket för krig så strike back går i papperskorgen. Tack för Person of interest tho!
Gammal 2012-07-30, 10:11   #8692
Hobbes
En Svensk Tiger.

Hobbess avatar

Citat:
Kollar på den första episoden av person of interesr, verkar mycket bra. Är inte mycket för krig så strike back går i papperskorgen. Tack för Person of interest tho!
Gott, hoppas du gillar dem, den det var fler på Kollo som gav "byggar tummen" upp för POI, de utvecklar karatärerna och skådespelarna riktigt bra och den blir bara bättre.

Återkommer om jag kommer med fler förslag, tror du har en hel del att se igenom nu
Gammal 2012-07-30, 11:51   #8693
Thatsinane
Registered User

Reg.datum: Apr 2012
My Big Redneck Vacation

"The series follows the real-life, naturally-entertaining extended Clampet family. Born and raised in the South, they embark on a "fish out of water" experience by visiting a fancy rental in for the summer, indulging in the high-end lifestyle and bringing their southern flare to any situation."

Season 1 - The Hamptons, U.S.A.

http://www.youtube.com/watch?v=UzvOL6p5S3M

Season 2 - Yorkshire, England

http://www.youtube.com/watch?v=A_JQsKwovuM

Intressanta kultur- och livstilskrockar, stundtals ganska underhållande.

Senast redigerad av Thatsinane den 2012-07-30 klockan 11:54. Anledning: youtubespelaren funkar inte? la till vanliga länkar
Thatsinane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-30, 11:55   #8694
Rahf
Registered User

Rahfs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av de_dave Visa inlägg
Jag såg iofs de första säsongerna i sträck, så kändes nog kortare än det var

Sedan var ju Eccleston med första säsongen.

Tjejen är ( vad jag vet) inte lesbisk, bara ignorant mot kvalite på tv-serier...
Eccleston försvann fort, det stämmer. Han pallade inte med arbetsförhållandena såvitt jag vet. Tennant var med i vad man skulle kunna kalla genomsnittslängden.

Det är väldigt krävande att vara med i en serie som Doctor Who. Filma nio månader i stöten, 5 - 6 dagar i veckan, och åtminstone 12 timmar varje dag.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-30, 12:49   #8695
mij82
raggarballe

mij82s avatar

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Skulle haft något nytt komedi/sitcom-aktigt att kika på. Gärna 20-30min per avsnitt. Har sett det mesta mainstream, tar gärna emot tips.

Nån som sett 2 Broke Girls?
Trailer Park Boys!
Gammal 2012-07-30, 13:05   #8696
Skuggvargen
Banned User

Reg.datum: Feb 2005
Citat:
Ursprungligen postat av mij82 Visa inlägg
Trailer Park Boys!
+1

Är lite kär i "Butters"
Skuggvargen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 13:58   #8697
aijou
Registered User

aijous avatar

Reg.datum: Mar 2011
Nu har jag nästan sett klart Firefly och måste erkänna att jag är djupt besviken på den här serien som blivit hyllad av sci-fi fans världen över. Jag hade förväntat mig ett episkt rymdäventyr och istället får jag en lättsam B-serie med mer eller mindre värdelösa skådespelare (Läs Adam Baldwin) och lökiga oneliners som sabbar alla tillfällen där man kunde har bygg upp någon form av stämmning.

Jag får väl erkänna att jag kanske hade lite väl höga förväntningar på serien innan jag började titta och man får väl skylla sig själv lite grann när man jämför alla sci-fi serier med guldkorn som Battlestar: Galactica. Då kan man nog inte annat än att bli besviken.

Jag ska ändå erkänna att Firefly inte är totalt värdelös som serie. Den funkar som tidsfördriv när man inte har något bättre för sig och vissa av karaktärerna är väl lite smått charmiga här och där uppstår situationer som faktiskt kan vara lite roande. En annan sak som gör serien sevärd är Morena Baccarins fantastiskt vakra ögon.

Firefly lever dock inte upp till hypen i mina ögon och jag kommer inte att sakna den när jag tittat färdigt på första och enda säsongen.

Edit: Man kanske borde ha jämfört den med serier som "Buffy: The vampire-slayer" istället. De spelar i ungefär samma liga. (Snälla, slå mig inte!)

Hårt, tungt och snabbt: Spotify Playlist: Workout by aijou

Senast redigerad av aijou den 2012-07-31 klockan 14:05.
aijou är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 14:11   #8698
Puryeah
Registered User

Puryeahs avatar

Reg.datum: Nov 2010
Serier jag följer/följde

How i met your mother, Family Guy, South Park, Mad Men, Breaking Bad, Boardwalk Empire, Game of Thrones, Suits, Dexter, The big bang theory, Entourage, Californication, Band of Brothers (miniserie), The Pacific (miniserie), The Walking Dead.

Har även börjat kolla på Oz, verkar bra. Deadwood blir det förmodligen att se sen också. HBO brukar ju inte göra annat än leverera så
Puryeah är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 16:06   #8699
Tricce
Väsby EPA raggare

Tricces avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av aijou Visa inlägg
Edit: Man kanske borde ha jämfört den med serier som "Buffy: The vampire-slayer" istället. De spelar i ungefär samma liga. (Snälla, slå mig inte!)
To each his own osv full förståelse för det första du skrev men ovanstående är fan RÖTT KORT!!!

Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
Tricce är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-07-31, 16:15   #8700
aijou
Registered User

aijous avatar

Reg.datum: Mar 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce Visa inlägg
To each his own osv full förståelse för det första du skrev men ovanstående är fan RÖTT KORT!!!

Jag får väl erkänna att det var en ganska grov överdrift. Men hade man jämfört Firefly med Buffy så hade man i alla fall inte blivit besviken.

Poängen var att jag tycker att serien är extremt överskattad eftersom så många hissar den till skyarna. Men visst funkar den som lite lättsam underhållning i brist på annat.

Hårt, tungt och snabbt: Spotify Playlist: Workout by aijou
aijou är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:41.