Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-12-23, 18:47   #856
Olsson
Registered User

Olssons avatar

Reg.datum: Feb 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik S Visa inlägg
Jag har en del utsläppsrättigheter samt en tomt på månen om du är intresserad av ett byte?
Ha ha ha! Här på jorden handlar vi bara med kolfiber!

Vad ska jag nu ha för hoj då? Nedanstående 3 är de som väger tyngst just nu. Anthem är en del tyngre men oxå mycket billigare. Dock har den fått väldigt god kritik. Scalpelen känns lite trisst kanske eftersom de kommit en ny version (som iofs har blivit återkallad pga rambrott). Sparken låter det åt. Lätt fin snabb o snygg (dyr). Delar utöver ramen kommer förmodligen att väljas ut omsorgsfullt och köpas del för del.

Scott Spark

Cannondale Scalpel

Giant Anthem

Min mountainbikeblogg
Olsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-23, 19:51   #857
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Reg.datum: Jan 2004
Cannondale!

MTB:s ska inte vara snygga, de ska se råa och futuristiska ut. Givetvis kombinerat med Hi-Tech och komponenter av bästa klass. Cannondale lyckas bäst. Sen har jag ett obegränsat förtroende för deras byggkvalitet.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-24, 13:26   #858
maRRtin
Registered User

maRRtins avatar

Reg.datum: Dec 2005
Specialized Epic kanske kan få vara med och leka?

maRRtin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-24, 21:39   #859
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Reg.datum: Dec 2003
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Cannondale!

MTB:s ska inte vara snygga, de ska se råa och futuristiska ut. Givetvis kombinerat med Hi-Tech och komponenter av bästa klass. Cannondale lyckas bäst. Sen har jag ett obegränsat förtroende för deras byggkvalitet.
Till viss del kan jag köpa ditt resonemang, men att gå från att erkänna en smula av en poäng till att köpa en söndersutten ram vette tusan.

Jag gillar Scotten, den ser sjukt snabb ut. Den Epic maRRtin postade ger mig också erektion, både för att den sen snabb ut och att den faktiskt är snygg.

Men som Åstorpcyklist är väl steget till en Trek inte så långt, så jag förstår inte riktigt varför en Fuel inte var med i din post Olsson. Jag menar: Lance rides it.

Gammal 2007-12-24, 22:20   #860
MasterChief
Världens Största Kyk®

MasterChiefs avatar

Jo, den där Trekcykeln är sjukt porrig.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-24, 23:49   #861
Olsson
Registered User

Olssons avatar

Både epicen och treken väger ca 2,5 kg medan sparken vägar 1,8kg. Därför lockar spark rätt mycket. sub 10kg är ju ett måste

Min scale-ram gick för övrigt i sönder idag Hoppas kunna få ut en ny på garantin.

Min mountainbikeblogg
Gammal 2007-12-25, 08:13   #862
skaparn
Registered User

skaparns avatar

En Sea Otter då kanske?

Gammal 2007-12-25, 11:59   #863
maRRtin
Registered User

maRRtins avatar

Reg.datum: Dec 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Olsson Visa inlägg
Både epicen och treken väger ca 2,5 kg medan sparken vägar 1,8kg. Därför lockar spark rätt mycket. sub 10kg är ju ett måste

Min scale-ram gick för övrigt i sönder idag Hoppas kunna få ut en ny på garantin.
Det går tydligen att få en epic att väga under 10 kg också, fast det kräver lite arbete. Som att välja bort lack och annat onödigt, Liam Killeen's Team Specialized S-Works Epic Carbon

Men jag förstår dig och jag kommer inte protestera en sekund om du slår till på en Spark. Riktigt surt med ramen, hoppas det löser sig.
maRRtin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2007-12-25, 14:56   #864
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Olsson Visa inlägg

Hur gick det till? Feta drops i skåneskogen eller var det en icke-action-olycka?
Gammal 2007-12-26, 16:45   #865
Olsson
Registered User

Olssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Hur gick det till? Feta drops i skåneskogen eller var det en icke-action-olycka?
Nä de va inte så action tyvärr. Fick in en gren som satte sig vid bakväxlen och böjde/spräckte växelörat, vilket inte är utbytbart på min cykel. Det kom först på nästa årsmodell. Så nu får scott ta smällen för att de är så dumma och inte har utbytbara växelöran. Ska ringa imorgon.

Min mountainbikeblogg
Gammal 2007-12-26, 16:45   #866
Olsson
Registered User

Olssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av maRRtin Visa inlägg
Det går tydligen att få en epic att väga under 10 kg också, fast det kräver lite arbete. Som att välja bort lack och annat onödigt, Liam Killeen's Team Specialized S-Works Epic Carbon

Men jag förstår dig och jag kommer inte protestera en sekund om du slår till på en Spark. Riktigt surt med ramen, hoppas det löser sig.
Har sätt den innan. Den är rätt bra bantad

Min mountainbikeblogg
Gammal 2007-12-30, 10:17   #867
skaparn
Registered User

skaparns avatar

Detta är vad jag kallar en relevant diskussion, eller åtminstone topic. Det spårar såklart ut direkt.

Strumpfärg till CX???
Gammal 2007-12-30, 17:18   #868
Olsson
Registered User

Olssons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av skaparn Visa inlägg
Detta är vad jag kallar en relevant diskussion, eller åtminstone topic. Det spårar såklart ut direkt.

Strumpfärg till CX???
Happymtb är otroligt ibland. En seriöst tråd kan spåra ut till kiss och bajs för att sedan vända och bli en vettig diskussion om det ursprungliga ämnet. För övrigt tycker jag strumpfärgen ska ha samma färg som klubbtröjan.

Min mountainbikeblogg
Gammal 2008-01-13, 18:56   #869
wintersnowdrift
special snowflake

wintersnowdrifts avatar

Reg.datum: Nov 2004
Jag behöver nya cykelbyxor, den korta varianten. Har upptäckt att det gått hål på mina nuvarande på inte så jättepraktiska ställen om jag vill undvika att bli åtalad för blottning (nu är jag iofs inte så hardcore att jag kör barbent på vintern och skyler mig således med yttertights för närvarande, men rätt som det är blir det vår och då gäller det att vara förberedd, right?).

Några förslag på märken och/eller modeller av bra kvalitet till ett inte hutlöst pris (vilket för mig är ~500 spänn, typ vad en kursbok i NEK A kostar och jag tycker inte att en sådan är värd mer än ett par cykelbyxor) samt pålitliga webshopar där dessa kan inhandlas?

//Kristin

Edit: Jag vägrar hängselbyxor.
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-01-13, 19:36   #870
Jax
Registered User

Jaxs avatar

För att fortsätta på Kristins bana så vill jag också ha lite materielhjälp. Som alla vet så tränar jag bara i vackert väder och har därmed inte speciellt mycket cykelträningskläder. Ponera att jag får tummen ur och faktiskt köper en MTB så att jag kan träna ute även under vinterhalvåret. Let's face it, det kommer ändå aldrig någon snö till mig. Vad behöver jag för kläder och vars köper jag dem smidigast? Till skillnad från Kristin så vill jag dessutom ha ett par hängselbyxor. Måste prova för den goda sakens skull.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:39.