Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2016-10-25, 22:10   #841
Ajasoro
Registered User

Ajasoros avatar

Reg.datum: Nov 2014
Fy. Peppade detta med bulk något enormt. Lagade trippelsats jordnötssås med sojakött och åt supermycket. Har mat ända upp i halsen. Extremt ont i magen och när jag rapar känns det som jag ska spy. Och en rap smakade så mycket jordnötssås att det typ kunde kvala in som minispya.

RIP träning. Får träna imorgon istället.

Gick förbi lokalen ändå pga hade ju sagt att jag skulle träna.

Chins
7, 6
4, 3 (+5 kg)
3, 2 (+5 kg, två fingrar)

Deadhang (ringfingret, långfingret. Brukar vanligtvis göra tvåfingerschins med pek- och långfingret.)

Markade 60 kilo. Fick ont i magen. Hängde mest omkring och snackade med folk. Mycket ostrukturerat.
Total: 352,5 kg • Wilks: 384,15

(MMA och Submission wrestling på nybörjarnivå)
Ajasoro är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-25, 23:16   #842
Sohlsken
Boldly running where many have run before

Sohlskens avatar

Reg.datum: Feb 2014
Citat:
Ursprungligen postat av Ajasoro Visa inlägg
Fy. Peppade detta med bulk något enormt. Lagade trippelsats jordnötssås med sojakött och åt supermycket. Har mat ända upp i halsen. Extremt ont i magen och när jag rapar känns det som jag ska spy. Och en rap smakade så mycket jordnötssås att det typ kunde kvala in som minispya.

RIP träning. Får träna imorgon istället.

Gick förbi lokalen ändå pga hade ju sagt att jag skulle träna.

Chins
7, 6
4, 3 (+5 kg)
3, 2 (+5 kg, två fingrar)

Deadhang (ringfingret, långfingret. Brukar vanligtvis göra tvåfingerschins med pek- och långfingret.)

Markade 60 kilo. Fick ont i magen. Hängde mest omkring och snackade med folk. Mycket ostrukturerat.
Usch. Jag känner som att bulk låter gott, dock skulle jag hellre ta ditt fyrpack i all ärlighet. Dock verkar det som att du åt typ som om det var julbord. Då hade jag kaskadspytt av marka.

Starkt jobbat att träna alls!
Gammal 2016-10-26, 11:56   #843
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Reg.datum: Dec 2008
Citat:
Har mat ända upp i halsen. Extremt ont i magen och när jag rapar känns det som jag ska spy. Och en rap smakade så mycket jordnötssås att det typ kunde kvala in som minispya.
Så är nästan varje kväll innan sänggående för mig. :> Jag gillar det - om jag som sagt går till sängs direkt efter. Har faktiskt aldrig ätit mig så mätt under dagen (förutom under typ julafton) och försökt träna efteråt.
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-26, 14:15   #844
Ajasoro
Registered User

Ajasoros avatar

Citat:
Ursprungligen postat av jonhson Visa inlägg
Något löshår ser det inte ut som! Är det så lockigt/krulligt alltid?

Haha eller hur! Pratade om exakt samma sak idag med en polare. Just om att man egentligen bara egolyfter en jävla massa när det gäller tex mark, böj och bänk.

Har faktiskt aldrig provat kronlyft, och slutade mer eller mindre med marklyft för 2 år sen. Har gjort något lyft då och då på marken, men inget jag tränar.
Men har 195 kg som ett maxlyft, utan remmar och bälte

Senast jag körde mark för ca 6 månader sen gjorde jag en 10'a på 140 och en 4'a på 160 om jag minns rätt.
Det skiljer sig åt beroende hur långt det är, hur återfuktat, hur det har torkat och hur jag har borstat det. Som med allt hår, tänker jag.

Bänk är nog sällan egolyft för mig, men mark, alltid! Typ när man är på dåligt humör och lyfter tungt för att återfå sitt människovärde. Den känslan.

Grymt! Men vad är anledningen till att du inte markar? Fatta var mycket du hade kunnat ta med bälte!

Citat:
Ursprungligen postat av Sohlsken Visa inlägg
Usch. Jag känner som att bulk låter gott, dock skulle jag hellre ta ditt fyrpack i all ärlighet. Dock verkar det som att du åt typ som om det var julbord. Då hade jag kaskadspytt av marka.

Starkt jobbat att träna alls!
Tack! Hm, det var inte obscena mängder, men extremt kaloritätt. Försökte räkna på det igår men tröttnade. Liksom, 400 gram jordnötter (2600 kcal) och två burkar á 400 ml kokosmjölk (minst 1300 kcal). Och nu har jag inte ens räknat med sojabitarna, blomkålen, svampen och riset. Har nu lärt mig att om en ska försöka gå upp i vikt är det ingen bra idé att försöka gå upp allt på samma dag. Ibland är man fan bra dum.

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Så är nästan varje kväll innan sänggående för mig. :> Jag gillar det - om jag som sagt går till sängs direkt efter. Har faktiskt aldrig ätit mig så mätt under dagen (förutom under typ julafton) och försökt träna efteråt.
Gillar det? Du är galen, men jag är också lite imponerad. Alltså kunde ej slappna av pga mängden mat. Var en sjuk kombo av matkoma och hyper. Var ju däst och helt utmattad men ibland slog det till och jag var överallt. Men, äter du mindre mål till frukost och lunch och sen en rejäl middag?

Gammal 2016-10-26, 14:21   #845
Ajasoro
Registered User

Ajasoros avatar

Är en duktig vegan. Köpt linfröolja. Omega-3 osv. Viktigt har jag hört.

Fyfan vad mycket energi!!! Sovit gott men lite. Gårdagens jättemåltid känns bra dagen efter. Alla ni jävlar som deffar er stenhårda och påstår att ni har lika bra tryck ljuger. Ät min jordnötssås så ska ni få se vad bra tryck är.

Värmde inför böj. Kändes ej bra. Är helt stel i utsida lår och säte på höger sida. Körde 40 kilo. Tror det har att göra med att jag bytte böjstil för drastiskt.

Ryggresningar, mage.

Utfall
20 x 8
30 x 8

Mark
45 x 10
60 x 7
80 x 6
90 x 4
100 x 2 (omvänt mixat)
105 x 3 (omvänt mixat, bälte)
110 x 5 x 3 (omvänt mixat, bälte)
110 x 3 (vanligt, bälte)
115 x 1 (vanligt, bälte)

Bänk
20 x 5
30 x 5
40 x 5
50 x 3
50 x 5
52,5 x 5
50 x 3

Chins
6
3, 2 (+5 kg)

Gammal 2016-10-27, 13:41   #846
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Citat:
Tack! Hm, det var inte obscena mängder, men extremt kaloritätt. Försökte räkna på det igår men tröttnade. Liksom, 400 gram jordnötter (2600 kcal) och två burkar á 400 ml kokosmjölk (minst 1300 kcal). Och nu har jag inte ens räknat med sojabitarna, blomkålen, svampen och riset. Har nu lärt mig att om en ska försöka gå upp i vikt är det ingen bra idé att försöka gå upp allt på samma dag. Ibland är man fan bra dum.

Gillar det? Du är galen, men jag är också lite imponerad. Alltså kunde ej slappna av pga mängden mat. Var en sjuk kombo av matkoma och hyper. Var ju däst och helt utmattad men ibland slog det till och jag var överallt. Men, äter du mindre mål till frukost och lunch och sen en rejäl middag?
Din måltid låter väldigt fett- och kaloririk. Då brukar sådan illamåendemättnad ske.
Jag äter hela intaget efter all träning och ärenden - brukar bli vid 16-18:00 och framåt. Dock dagarna jag äter väldigt mycket kalorier blir det fokus på täcka proteinbehovet sedan fyller ut med lättsmälta kolhydrater. Jag blir bara lugn (letargisk typ) efter jag ätit, känns aldrig som mat ger mig energi. :P Hade jag ätit flera tusen kalorier och försökt styrketräna efteråt, hade nog bara gått hem för hade tappat all vilja och motivation (letargi?).

Sen vänjer sig kroppen, magsäcken, psyket...även blir du bättre och bättre, på att äta större portioner. Äter du denna måltid varje kväll i några dagar kommer du (nog) kunna äta mer varje gång, skulle jag tro.

Hitta någon lättsmält och lättäten, icke-mättande kolhydratslivsmedel och plussa easy kalorier från är mitt tips! Har inte superbra koll när du är vegan, men kolla Tobbey's poster i "vad har du ätit idag"-tråden. :P
Igår åt jag 1 liter jordgubbskräm till min kvällsmätt, 800 kalorier som inte gav någon mättnad ö.h.t. :P

Senast redigerad av 1x0 den 2016-10-27 klockan 13:43.
Gammal 2016-10-27, 15:05   #847
Ajasoro
Registered User

Ajasoros avatar

Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Din måltid låter väldigt fett- och kaloririk. Då brukar sådan illamåendemättnad ske.
Jag äter hela intaget efter all träning och ärenden - brukar bli vid 16-18:00 och framåt. Dock dagarna jag äter väldigt mycket kalorier blir det fokus på täcka proteinbehovet sedan fyller ut med lättsmälta kolhydrater. Jag blir bara lugn (letargisk typ) efter jag ätit, känns aldrig som mat ger mig energi. :P Hade jag ätit flera tusen kalorier och försökt styrketräna efteråt, hade nog bara gått hem för hade tappat all vilja och motivation (letargi?).

Sen vänjer sig kroppen, magsäcken, psyket...även blir du bättre och bättre, på att äta större portioner. Äter du denna måltid varje kväll i några dagar kommer du (nog) kunna äta mer varje gång, skulle jag tro.

Hitta någon lättsmält och lättäten, icke-mättande kolhydratslivsmedel och plussa easy kalorier från är mitt tips! Har inte superbra koll när du är vegan, men kolla Tobbey's poster i "vad har du ätit idag"-tråden. :P
Igår åt jag 1 liter jordgubbskräm till min kvällsmätt, 800 kalorier som inte gav någon mättnad ö.h.t. :P
Kollade hans inlägg. Mycket havre, pasta, tomatsås och banan. Störda volymer. Mitt största problem är väl att mina hungerskänslor är dämpade och att jag är fett lat.

Bra tips! Jag har lite svårt för socker och väljer fett alla dar i veckan. Tänker att jag borde börja dricka mer kalorier, typ havremjölk och juice. Blåbärssoppa är iofs gott! Och nyponsoppa. Tack för inspon!

Var tvungen att googla letargi. Fy, låter ju prick som depression. Lite väl kraftigt att kalla matkoma för letargi? Det är ju snarare en fysisk än en psykisk trötthet.

Gammal 2016-10-27, 19:25   #848
1x0
Wall of text

1x0s avatar

Citat:
Kollade hans inlägg. Mycket havre, pasta, tomatsås och banan. Störda volymer. Mitt största problem är väl att mina hungerskänslor är dämpade och att jag är fett lat.

Bra tips! Jag har lite svårt för socker och väljer fett alla dar i veckan. Tänker att jag borde börja dricka mer kalorier, typ havremjölk och juice. Blåbärssoppa är iofs gott! Och nyponsoppa. Tack för inspon!

Var tvungen att googla letargi. Fy, låter ju prick som depression. Lite väl kraftigt att kalla matkoma för letargi? Det är ju snarare en fysisk än en psykisk trötthet.
Var tvungen att googla letargi också, fick samma reaktion som du nu! Har för mig förstalänken (från google) var annan för några år sedan (alltså inte nuvarande wikipedialänken) - var då jag såg någon använda ordet för beskriva hur hen kände efter matintag. Kände igen mig.

Citat:
Dvalliknande tillstånd, slöhet, håglöshet, försoffning,
Något sådan mer applicerbart. Vet iallafall att jag tappar motivationen och vill bara slappa efter jag ätit. Antar det är psykiskt till största del; att jag är 'van' vid att ha mat som avslappning på kvällen inför sänggående. Lite comfort food -känsla. :P Laga god mat. Tända ljus, slappna av medan jag äter och kollar film eller tvserier.
Jag föredrar att köra knäböj, marklyft, chins och konditionsträning på tom mage (14-18h fastande). Ska jag köra bänkpress eller allmän discoträning tycker jag matintag innan kan ge härligt tryck.

Hade jag varit vegan hade jag nog levt på frukost- och efterrättsmat! Var inne på att prova vegansk kost i somras. Men det som tar emot är själva utbildandet, skaffa kunskap inför matlagningen och livsmedlen. Hade väl levt på havregrynsgröt med jordnötssmör, banan, nötter, frukt, bröd...hmm nästintill allt jag baserar min kost på i nuläget är frukost- och efterrättsmat, säkerligen allt hade jag kunnat äta som vegan. Är faktiskt inte alls glad för kött. Bara fett kött som bacon/sidfläsk, högrev och entrecote. Övriga "kötter" äter jag mest för proteinbehovet, mättnad och att det ger tillbehören extra smak (från köttsaften). :P Sen älskar jag ost och glass.
Gammal 2016-10-28, 11:59   #849
Ajasoro
Registered User

Ajasoros avatar

Livet som sned:

Det är alltså handledernas vinkling som är intressant! What to do? En del säger bryt stången, andra pressa vid lillfingrarna och en tredje att jag ska köra med handledslindor.

Gammal 2016-10-28, 13:21   #850
pazzion
Registered User

Reg.datum: Jul 2007
Citat:
Ah, hej! Haha, vad roligt att du är du! Tack för alla ovärdeliga tips du gav mig i jornalen i början! Du var den mörkhåriga med glasögon längst bak, eller hur?
Jag blev glatt överraskad när jag insåg att jag faktiskt visste vem du var. Det var så lite så!

Japp, det var jag!

Citat:
Tyckte det var synd att det gavs så lite utrymme till dialog och att allt viktigt blev ihopklämt den sista stunden. Dina frågor var relevanta, och jag förstår problemet.
Ja, det håller jag med om. Men det är väl svårt att få folk att komma till möten som är längre än två timmar när det är en vardag och de antagligen gärna ville sprida sin information också.

Citat:
Hur gammal är klubben egentligen?
Klubben grundades 1972, men har gått på sparlåga åtminstone de senaste 10 åren. När vi tävlade på bänk-DM i Sumpan i höstas (jag såg dig där också, men nu börjar det bli lite creeper alert på mig...) blev ju speaker-killen så förvånad att min tjej (Anna, som också var med i Uppsala) kom från JAK att han kommenterade det när hon skulle göra sitt första lyft. Hehe.

Citat:
Hur många aktiva har ni på damsidan idag?
Vi har tre kvinnliga medlemmar, varav två (Anna och hennes mamma) tränar regelbundet. Bara Anna tävlar.

Citat:
Hittar nya medlemmar till er via hemsidan eller bekanta? Erbjuder ni provträning?
Nya medlemmar kommer främst via Facebook och vi erbjuder tre gratis provträningspass per person.

Citat:
Har ni någon specifik träningsdag för tjejer?
Vi har för tillfället inte några specifika träningsdagar för något, men jag och Anna har tankar om att inrätta en tjejdag då vi bjuder in tjejer för provträning/har "tjejpass" då Anna leder styrkelyftsinspirerade gemensamma träningspass med både nya och befintliga tjejer. Det känns som ett kul sätt att dels sprida lite SL-gospel, dels att försöka få tjejer att inse att man inte blir #swolemonster av att styrketräna och att det faktiskt är sjukt viktigt för den generella hälsan att man är stark - både som ung och gammal.

Citat:
Hur är stämningen?
Stämningen är i dagsläget lite väl grabbig bland vissa av grupperingarna. Anna har aldrig känt sig annat än välkommen, men det märks att det är 95 % killar i 18-22-årsåldern som är medlemmar. Jättegulliga killar, men klubben skulle må bra av lite mer heterogenitet.

Citat:
Ah, du måste såklart inte svara på allt, men jag tänker att det kan vara saker som spelar in. Ni verkade ha en sjukt bra inställning!
Tack! Nu när vi i styrelsen är så ovana så känns det bara som att allt sker i ett vakuum och att man aldrig vet hur man ska göra eller gå tillväga. Men vi har iaf bokat in Stockholms SISU-kille till om två veckor som ska komma förbi och prata om klubben och framtiden.

Hur arbetar ni i din klubb (var det UTK eller SAK?) med de här frågorna?

Tack för hjälpen!
Yes: "Uppfattningen jag fått är att killar har mer av ett konstant driv, medan tjejer klarar sig rätt bra på shopping och att hänga upp nya gardiner. Fast det är svårt att veta sånt här, om man inte är tjej. De brukar ju liksom vara lite mer kåta i smyg. "
pazzion är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-28, 21:39   #851
jonhson
Registered User

jonhsons avatar

Reg.datum: Sep 2015
Citat:

Bänk är nog sällan egolyft för mig, men mark, alltid! Typ när man är på dåligt humör och lyfter tungt för att återfå sitt människovärde. Den känslan.

Grymt! Men vad är anledningen till att du inte markar? Fatta var mycket du hade kunnat ta med bälte!
Inga lyft är egentligen några egolyft, mest för att jag inte lyfter för att va stark på 1 lyft.
Jag vill ju bara bygga en snygg kropp, så att va stark är helt ointressant för mig.
Just därför som jag inte markar heller.
Eller har satsat på att bli stark i böjen. Eller bänken.
Försöker ju hitta vikter där jag kan ligga mellan ca 6-30 reps
jonhson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-10-31, 10:19   #852
Ajasoro
Registered User

Ajasoros avatar

Ryggresningar, mage

Frontböj
20 x 5
30 x 5
40 x 2 x 5
50 x 2 x 5

Marklyft
50 x 10
70 x 6
80 x 6
90 x 5
100 x 5

Chins
3, 2

Bänk
20 x 10
30 x 8
40 x 5
50 x 2
55 x 1
57,5 x 1
60 x 1 PB så jävla glad!
60 x 0 (med startsignaler, fick av en som inte fattade hur man gjorde)
60 x 0 (med SS. Fick av en bättre, så kan inte skylla på det)

Skullcrushers
15 x 2 x 8

Bicepscurls
15 x 8

Gammal 2016-11-09, 09:29   #853
Ajasoro
Registered User

Ajasoros avatar

Vi körde ingångsvikter i söndags. Böjen kändes bra, det gjorde inte ont! Så hoppade på sheiko igår! Obs har tränat men uppdaterar dåligt.

Bänk
30 x 1 x 5
36 x 2 x 4
42 x 2 x 3
45 x 5 x 3

Böj
48 x 1 x 5
57 x 2 x 5
67 x 5 x 5

Bänk
30 x 1 x 6
36 x 2 x 6
39 x 4 x 6

Liggande hantelpress
7 x 5 x 10

Sportchefsmark
35 x 3 x 5

Gammal 2016-11-09, 17:08   #854
Sohlsken
Boldly running where many have run before

Sohlskens avatar

Reg.datum: Feb 2014
Citat:
Sportchefsmark
35 x 3 x 5
Vilket underhållande namn. Vad är skillnaden gentemot vanlig mark?
Gammal 2016-11-14, 22:59   #855
Ajasoro
Registered User

Ajasoros avatar

Marklyft
60 x 2 x 6
80 x 5
90 x 3
100 x 1
110 x 1
120 x 1
127,5 x 1 PB
132,5 x 1 PB

Sen bänkade och böjde jag.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:55.