Riktigt imponerad över hur ihärdiga ni verkar. Kan tänka mig att det är långa och slitsamma pass ni pumpar ut hela tiden. GRYMT! Hoppas du slaktar i Fit5
No pain, no gain Haha nä men blev ett längre och betydligt jobbigare pass än vad det brukar bli. Men energin fanns verkligen där idag så då ska man ta vara på det!
Får se hur det går på F5. Har känt mig seg på sistone men hoppas att det inte påverkar mina tävlingsresultat!
Puh, precis kommit hem från en löprunda med blandat tempo. Var så seg efter dagens dragpass så orkade inte köra cardio på gymmet. När jag kliver in genom dörren så känner jag en jäkla ångest. Äh vafan solen skiner, på med löparskorna och spring! Så det blev en runda på 1.5 km innan jag kom till fridrottsarenan där det blev lite intervaller.
Hursomhelst, dagens pass gick bra! Tränade med en kille som är 2 år yngre och hade turen att vinna tävlingen som vi hade på våran blogg, så nu är killen 1 påse whey fx rikare Blev en hel del snack om träning, övningar osv så tempot blev lite lidande, men fick bra kontakt ändå.
Latsdrag
45x12
55x12
85x5
95x5
85x5,5
Stående hantelcurl
10x10
16x10
20x10
22x10
24x10
Stångcurl
20x15
35x5
40x5
45x5
50x5
Kabelcurl med rakt handtag
21.25x10
31.25x5
33.75x5
38.75x5
Omvända maskinflyes
15x12
30x5
40x5
50x5
55x5
45x13
Meadowsrows - Tack för tekniktipsen Fredrik Jansson
20x5
30x10
40x6
50x5,5
Chins superset sittande omvända hantelflyes
KVx12 - 10x12
KVx10 - 10x12
KVx8 - 10x10 - 5x6
Imorgon väntas en lång arbetsdag, sedan ett presspass.. Kommer bli tungt men ska ge gärnet! Funderar även på att filma 3 delar innan och under tävlingen så ni får hänga med mig under dieten. Isåfall släpps en film imorgon! Så håll utkik på BLOGGEN!
Idag blev det ett cardio pass i finvädret ute på LF Arena, blev fotboll sen lite intervaller. grymt skönt med sommarväder. Har varit en tung arbetsdag i Luleå men gick bra ändå. Imorgon står benen och magen på schemat.
Som sagt hade jag lovat en film. Filmade lite under presspasset igår och det kommer komma 2 delar till av dessa filmer. En är innan/under/efter tävling, då blir det lite reflektioner med mera. Hoppas den duger att titta på, glöm inte att kommentera om ni gillar den, eller ge tips på förbättringar!
Gårdagens pass:
Bänkpress - 4 set, 100 kilo som maxvikt.
Dips - 4 set, först körde jag massa repetioner sedan stegring uppåt till +45x4
Militärpress - 4 set, först en K&H Mästerskapen testning, sedan tunga 5or.
Lutande bänkpress superset Cableflyes - 3 set, nästintill fail.
Skullcrusher superset Pushdowns - 3 set, samma här.
Drag till hakan superset Sidolyft i kabel - 3 set.
Har precis tryckt i mig 250g kvarg och 1 dl havregrynsgröt med sylt och kanel Tidigare idag var jag ute på en promenad och det är riktigt skönt väder, fick till och med inviga shortsen.
Igår var jag ute och körde intervaller i form av löpning, trappor, fotboll och basket. Blir ungefär samma visa idag + ett tufft ben/mage pass någon gång under dagen
Vikten stod på 71.6 idag vilket betyder att jag har 1 kilo att gå ner innan tävlingen för att kunna köra på den vikten jag vill, vilket känns grymt skönt. Har tappat liiite styrka eller så är det bara jag som har haft dåliga pass.. får hoppas på det sistnämnda!
Ni som inte har sett filmen kolla på den i mitt tidigare inlägg. Uppdaterar efter passet!
Out!
// Läsande Marcus och sneda bilder från iphone-h*lvetet!
Gaah. Fyfan vilken kontakt i benen! Bästa passet på länge. Hursomhelst, dagen har varit bra och började den med en morgonpromenad. När jag kom hem åt jag havregrynsgröt, sylt och kanel. Samt 250g kvarg med funlight. Efter det for jag på stan och handlade kläder. Första gången på länge jag inhandlar kläder till vardagen och inte till gymmet Brukar alltid ha ett jävla problem med att hitta de rätta plaggen men idag så flöt allt bara på. - Den var snygg, vi provar den = Satt som en smäck! Och så där höll det på tills plånboken sa stopp. Kommer hem från stan nöjd och belåten, käkar en kycklingsallad som jag plockat ihop själv på Ica sen vilar jag snabbt. Packar sakerna och gör iordning mina aminosyror och rullar iväg på cykeln till gymmet. När vi avslutat det grymma passet drar vi och lirar basket 1 timma.
Ännu ett bra pass! Fick sjuk kontakt även fast vikterna inte var lika tunga som dom brukar vara på vissa övningar. Körde som sagt högreps idag med ett undantag på kronlyften. Tredje gången jag kör den övningen, men den är riktigt bra för att träna upp styrkan i marklyft!
Kliver upp 07.30 trots sovmorgonen till 11.30. Gör iordning standardfrukosten under dieten (Havregrynsgröt, kanel, lågkalori sylt, mjölk, vassleprotein) och det tog cirka tre minuter att trycka i mig allt eftersom jag var vrålhungrig. Sen var det bara att ta på sig träningskläderna och jogga iväg till gymmet. Körde ett tag på crosstrainern sen gick jag vidare till cykeln. Körde den ett tag sen blev det 2 intervaller på rodden innan jag tog en omväg hem.
For på skolan och dagen gick bara utför därifrån. Fick reda på att massa arbeten som jag har gjort och skickat in inte har registrerats på hemsidan och eftersom jag rensade datorn bara några minuter innan för att jag hade så mycket skit på den, så tog jag naturligtvis bort alla arbeten. Så nu står jag här med 13 arbeten som ska göras innan skolan slutar.
Igentligen borde jag ta tag i allt detta men orkar verkligen inte idag. Har alldeles för mycket tankar som är på annat, bland annat dieten, träningen, hur jag ska lägga allt innan tävlingen. Bara snurrar i mitt huvud.. Så då for jag till det enda stället där jag kan släppa allting och det är självklart gymmet. Men inte ens där gick det bra, eller faktiskt i dipsen som var första övningen, men sen var all kraft borta och det kändes som om jag bara ödslade min tid när jag knappt hade något att ge på övningarna. Sen att Pontus inte var där och peppade gjorde inte saken bättre. Aja, krigade mig igenom passet och sitter nu här mätt efter en tallrik med ris och lax. Blir eventuellt att spela basket ikväll för att rensa tankarna yttligare, sen är det aldrig fel att få upp flåset lite.
Tjenare på er! Dagen har bestått av 8 timmars jobbande sen en joggingrunda på Grisberget. Sen jag slutade med fotbollen har konditionen blivit riktigt dålig.. Men efter alla promenader, minuterna på crosstrainern och alla dessa intervaller på rodden så kan jag nu med säkerhet säga att den är tillbaka och gått om!
Stället där jag vanligtvis brukar flåsa ihjäl mig joggade jag förbi utan att ens andas tungt, vilken jäkla skillnad. Det är när man märker dessa resultat viljan till att bli bättre ökar.
Annars har jag faktiskt fått jobba utomhus. Fick byta ut mattorna och limhinken mot en skruvdragare och plywoodskivor, och det var skön omväxling! Kan även lova er att t-shirt brännan på nacken är brutal. Dock så lyckades jag somna på balkongen utan tröja i 40 minuter så det är nog redan åtgärdat.
Nu ska jag laga maten till imorgon, blir samma som dagens mat. Lax och ris
Dålig uppdatering, ber om ursäkt för det. Men har inte haft så mycket tid. Tiden har bestått av jobb, träning och en massa plugg. Men idag blir det ändring på det, först blir det ett intervall pass sen blir det att köra ben/mage/vader på gymmet. Och imorgon kommer del 2 ut av "Vägen till Fitnessfive". Om ni har missat del 1 så gå in på min youtube kanal och kika, länk finns nedanför inlägget.
Nu ska jag gratta min mor som fyller år, dock ingen tårtbit för mig
Det blev bland annat intervaller i skidbacken, ben/mage/vader/cardio passet efteråt. Och idag blir det att filma inför del 2 av "Vägen till fitnessfive". Så håll utkik här ikväll efter både passet, bilder och om ni ha tur kanske filmen kommer upp redan ikväll!
Så sjukt jävla jobbigt. Allting som jag skrivit ner for bort av någon konstig anledning. Aja, försöker återberätta igen!
Dagens pass gick grymt bra, trots de få 1800 kalorier jag tryckt i mig idag hade jag bra med styrka och energi genom hela passet som gick på under 60 minuter. Det var som sagt pressdag (Bröst, triceps, axlar) med tunga och få repetioner. I lite undantag på vissa set.
Bänkpress: 4 set, avslutade med 18 repetioner på 72.5. Alla tävlingsgodkända med tydligt stopp. Dips: 4 set, stegrade upp vikterna och avslutade med en enkel 3a på +40 kilo, och till sist Kroppsvikten x +25 reps. Sittande hantelpress: 4 set, stegrade upp vikterna här och avslutade med en enkel 4a med 30 kilo i varje hand. Lutande hantelpress: 3 set, ett sista set på även här en enkel 5a på 34 kilo. Pushdowns: 3 set, kort vila, ta ut det sista i tricepsen. Framåtlyft med EZ-bar: Riktigt grym övning som ni borde testa, den brännande känslan här är olidlig. 3 tunga set. Rodd: 500 meter x 2. Eftersom jag var rent av andfådd från passet så blev tiderna inte så bra här. Bättre än inget!
Nu ska hoppa i duschen sen ofrivilligt ta tag i dessa jobbiga saker jag har kvar i skolan. Bara några få dagar kvar nu till Jobb -> Träning -> Sova - Repeat. Ska bli skönt att få in lite rutiner samt lite pengar, hehe.
Del 2 av Vägen till F5 är nu här. Är det någonting till del 3 ni vill se så kommentera och ge era åsikter. Goda som dåliga! Allt för mig.