2010-03-12, 11:29
|
|
|
Hillgoat Deluxe
Reg.datum: Feb 2006
|
och den här fysiken hade jag velat uppnå på sikt, med bibehållen kondition. Just nu tror jag inte det är möjligt till 35-årsdagen, jag har nog inte förutsättningarna som krävs för det. Kanske till 40-årsdagen dock.
|
|
|
2010-03-12, 11:31
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire
Du är större än mig på vissa ställen dock. Jag har bättre rygg och axlar, men du har bättre ben (där ligger en hel del vikt faktiskt) och bättre armar än vad jag har. Du har grövre benstomme än mig. Ekman är duktig på att hacka på att jag tränar med handledsskydd osv, men fatta att jag har inte mer än 4cm breda handleder osv. Fettfördelningen för min del är uteslutande kring magen/midjan och där är det mycket. Jag bedömer att jag inte ens halverat fettmängden där nu och då har jag ändå gått ner 7-8 kg.
|
Det enda som är större på mig är armarna, tycker jag, och det är inte mycket vikt. Benen har jag svårt att tro är större på mig.. inte sett dina, men jag har ju två stickor till ben
Rygg och axlar har alltid varit lite sämre för mig. Armarna ser för stora ut för axlarna  men jag börjar komma ikapp, de här axelpassen ger verkligen mycket, kommer se bra ut om ett tag. Jag tror mina armar och handleder har fått mycket gratis från handbollen.. iaf handlederna, de kan ta rätt mycket stryk. Men fan.. att gymma med handledsskydd är det många som gör, och i mina ögon så ser jag det som att den personen är starkare och tar mer vikt än vad han borde göra, vilket är positivt.
Min rygg är ju som sagt kass.. där är du hästlängder framför mig. Och angående grövre benstomme så vettefan.. tycker jag är lite och klen. Men då går jag och jämför mig med Ekman..
Jag får ta en titt på din mage nästa gång jag är på Almedal helt enkelt
|
2010-03-12, 12:18
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
Jag fick faktiskt äran att se magen i lördags 
Skuggan har inte en helt vriden självbild, så jag backar upp honom lite. Svårt att göra det och peppa på samma gång dock
Förstår vad du menar med, när jag gick ner rätt mycket en gång i tiden, då hade jag mer "löst fett" runt magen ett tag.
Sen kroppsammansättning är väldigt olika, hormonnivåer, insulinkänslighet, kortisolnivåer.
Men din första målbild där har du om du bara deffar ner nu. Deffa ner och håll en lägre fett% året runt tycker jag  Låter som att du vill det mellan raderna.
Ådrorna över bröst och axlarna var coola.
|
|
|
2010-03-12, 13:12
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2009
|
Citat:
och den här fysiken hade jag velat uppnå på sikt, med bibehållen kondition. Just nu tror jag inte det är möjligt till 35-årsdagen, jag har nog inte förutsättningarna som krävs för det. Kanske till 40-årsdagen dock.

|
För fan, du lär ju inte ha några problem med att nå det där tidigare.
Med tanke på hur mycket du tränar och din inställning, nemas problemas!
Men jag ska vara där i sommar!
Jag är rätt nära på FB-bilden, skyller resten på optiljus på bilden!! 
Konditionen börjar efter sista fyllefesten i helgen..
|
|
|
2010-03-12, 13:17
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Den här fysiken hoppas jag kunna bräcka inom inte alltför avlägsen framtid, om inte till form så till muskelmassa först och främst iaf:

|
Eh va ?  du ligger ju därkring nu? Han har ett djup magmuskulaturen, thats it ;D
|
|
|
2010-03-12, 14:11
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Numse
Det enda som är större på mig är armarna, tycker jag, och det är inte mycket vikt. Benen har jag svårt att tro är större på mig.. inte sett dina, men jag har ju två stickor till ben 
|
hehe jag har ännu mera stickor.. du kör ju redan nu tyngre böj än mig osv :P
Citat:
Ursprungligen postat av wesaft
Jag fick faktiskt äran att se magen i lördags 
Skuggan har inte en helt vriden självbild, så jag backar upp honom lite. Svårt att göra det och peppa på samma gång dock 
|
Helt rätt Sam, tack för supporten  .. det är helt ok att säga att jag är fet runt magen, för det är jag. Som sagt, rätar man på kroppen o suger in luft samtidigt som man har en tröja utanpå så märks det inte lika mkt. Im the vacuum cleaaaanah!
|
|
|
2010-03-12, 14:12
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av Severen
För fan, du lär ju inte ha några problem med att nå det där tidigare.
Med tanke på hur mycket du tränar och din inställning, nemas problemas!
Men jag ska vara där i sommar!
Jag är rätt nära på FB-bilden, skyller resten på optiljus på bilden!! 
Konditionen börjar efter sista fyllefesten i helgen..
|
Hoppas på det iaf! Du har goda förutsättningar för en skön fysik själv med dina monstergener.
Citat:
Ursprungligen postat av Folke50
Eh va ?  du ligger ju därkring nu? Han har ett djup magmuskulaturen, thats it ;D
|
Saknar bra mkt mer bröst för att komma i närheten av det där samt att mina abs är frukstansvärt obefintliga.
|
|
|
2010-03-12, 14:36
|
|
|
Musklig
Reg.datum: Feb 2009
|
Nu får du sluta leta rätt på retucherade bilder på killar som kanske inte ens är i närheten av din längd, ålder osv...!! Visst är det bra att ha en målbild att försöka uppnå, men eftersom det är så extremt mycket genetiskt som ligger bakom hur du kommer se ut med en viss fett% så tycker jag du ska fokusera mer på dina "före bilder" och se vilka framsteg du redan gjort.
Som jag nämnde tidigare så skulle jag tycka det vore mer på riktigt eller ärligare om vi står brevid varandra på något foto. Då skulle du kunna sikta på att inom en rimlig framtid kunna få bättre fysik än mig.
|
|
|
2010-03-12, 14:46
|
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2008
|
ja, den där sista bilden ser nästan ut som att Numse har renderat fram på jobbet
|
|
|
2010-03-12, 15:05
|
|
|
Registered User
|
Citat:
ja, den där sista bilden ser nästan ut som att Numse har renderat fram på jobbet 
|
Är retuschör, Jobbar med fotografer och har en studio på jobbet.. gissa om jag kommer se vältränad ut efter sommaren
|
2010-03-12, 15:41
|
|
|
Mr Assparade
Reg.datum: Oct 2004
|
Bra driv och inställning här tycker jag! Blir ju lite sugen på att deffa när man läser.
|
|
|
2010-03-12, 17:39
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS
Nu får du sluta leta rätt på retucherade bilder på killar som kanske inte ens är i närheten av din längd, ålder osv...!! Visst är det bra att ha en målbild att försöka uppnå, men eftersom det är så extremt mycket genetiskt som ligger bakom hur du kommer se ut med en viss fett% så tycker jag du ska fokusera mer på dina "före bilder" och se vilka framsteg du redan gjort.
Som jag nämnde tidigare så skulle jag tycka det vore mer på riktigt eller ärligare om vi står brevid varandra på något foto. Då skulle du kunna sikta på att inom en rimlig framtid kunna få bättre fysik än mig.
|
Haha, jag kan inte apa efter dem rakt av såklart, men jag strävar efter en tränad men inte alltför biffig fysik. Samtidigt vill jag ha en rätt hög styrkenivå då jag når medelåldern. Thats it liksom. Jag hoppas dock kunna börja tävla i något inom snar framtid, kanske innebandy, löpning, fotboll eller något, bara jag får tävla mot folk.
Bara o hojta till så kör vi grillkväll och posedown! =)
Citat:
|
Citat:
Ursprungligen postat av Numse
Är retuschör, Jobbar med fotografer och har en studio på jobbet.. gissa om jag kommer se vältränad ut efter sommaren 
|
hehe du kan få jobba lite med mina bilder då numse, finns mkt att önska!
Citat:
Ursprungligen postat av Jay-Z
Bra driv och inställning här tycker jag! Blir ju lite sugen på att deffa när man läser.
|
loooooool du som är i allroundform året om =) ... nu får vi fan styra upp den där linköpingsträningen snart hörru!
|
|
|
2010-03-12, 17:41
|
|
|
Hillgoat Deluxe
|
numse, du kan få börja retuschera dagens bild på mig då, lol...
Ta bort lite måne ur ansiktet på mig, gör mig bitig, typ lite mer än 26cm armar pllzzzzzzzzz, looool...
|
|
|
2010-03-12, 17:44
|
|
|
Blibloblooobli
Reg.datum: Apr 2002
|
|
|
|
|
2010-03-12, 17:56
|
|
|
Registered User
|
Haha, skön bild! Jag tuschar mer än gärna dina bilder, bara jag får dem i RAW format.
Kan förstora armarna och minska midjan ifall det är var herrn vill
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:15.
|

|