Stretchingen på föregående sida såg skön ut . Böjvikterna kommer och bänkvikterna flyger upp.
Kör du också shoulder shrugs mot vägg? Fick lite tjorv med handleden sist man gjorde det.
Handleder av stål! Jag körde ett par patetiska breakdance freezes efter danspasset idag. Fantastiskt skumma vinklar det blir på belastade handleder, stundvis. Men de är tamejfan hela, trots nötande repetitioner, knäkrossande fall och allmänt misslyckande.
På tal om böjvikterna. Jag tycker du ska ge dig nu. Det börjar se mer och mer mörkt ur. Böjde igår. Idag? Svullen igen. Fastän jag körde ATG och hela kittet. 50+ verkar piska mina leder. Det finns inte svordomar nog i hela svenska språket för att jag ska orka uttrycka min åsikt i frågan...
Ett par snapshots från dagens lek och trams, då:
Muh, muh. Jag slog upp mitt öra så att det började blöda. TEH WIN.
Det där är sjukt skönt som motvikt till alla backbends.
...och min notoriskt vackra hållning.
Har många fler roliga stretchövningar. Men bilderna där blev... lite... såatteh...
Tar det en annan gång.
In other news:
Eftersom jag har träningsrelaterad damp har jag kliat efter något nytt att bita i. För tillfället undersöker jag möjligheten att installera en sån här rolig liten leksak i lämplig träningslokal.
L-seats är gytt, fixa några provisoriska paralletter om du vill se lite ståtligare ut. Bboy freezes är roliga också! Jag kanske till och med klarar det igen nu när man börjar bli lättare.
Om inte jag gnäller på dina böjvikter, vem ska då göra det? . Mindre gnäll, mer anal analysering. Du kan höra av dig om du hittar några höftleder samt höftböjare på ebay också, jag behöver byta mina.
L-seats är gytt, fixa några provisoriska paralletter om du vill se lite ståtligare ut. Bboy freezes är roliga också! Jag kanske till och med klarar det igen nu när man börjar bli lättare.
Om inte jag gnäller på dina böjvikter, vem ska då göra det? . Mindre gnäll, mer anal analysering. Du kan höra av dig om du hittar några höftleder samt höftböjare på ebay också, jag behöver byta mina.
Great minds think alike! Jag har spanat efter paraletter, men eftersom jag älskar felmätningar (och således: felsågningar) OCH eventuellt tänker göra handstands och högre balansakter på dem så vill jag helst inte ha något hemmaknåp. Hittade de här... om ingenting vettigare dyker upp, slår jag till.
På tal om böjvikterna. Jag tycker du ska ge dig nu. Det börjar se mer och mer mörkt ur. Böjde igår. Idag? Svullen igen. Fastän jag körde ATG och hela kittet. 50+ verkar piska mina leder. Det finns inte svordomar nog i hela svenska språket för att jag ska orka uttrycka min åsikt i frågan...
Kanske du skulle prova en bredare böjstil? Du har långa ben förhållandevis till din överkropp (som jag) och personer med långa ben böjer generellt bättre med bredare fotställning.
Jag föreslår att du provar på lite lättare vikter och istället för att gå total ATG går du till ett bekvämligt SL djup. Sedan ökar försiktigt om du tycker det känns bra.
SL djup är alltså där vecket mellan lår och mage är under knäts högsta punkt.
Ungefär så här kan det se ut men ca 7cm djupare. Denna böjstil gör utövaren extra vig i underkroppen. Du gillar ju övningar som tränar upp och behåller rörlighet så det kan mycket väl vara något för dig. Jag hoppas att du provar och att det känns bra.
Knäböj:
0kg x 5
20kg x 5
30kg x 5
40kg x 5
50kg x 3, 3, 3, 3
Militärpress:
20kg x 5
30kg x 5
40kg x 3, 2
...härligt adrenalinpåslag man fick i militärpressen. Förmodligen därför jag inte fick upp den lika många gånger som tidigare. Fortfarande helt livrädd och rödflammig inför 40.
Tryndrag:
15kg x 15
20kg x 15
25kg x 15
Stående vadpress:
90kg x 20
108kg x 12
135kg x 10 ...fullmag
Drag till hakan:
20kg x 10
30kg x 8
35kg x 5
Pinch:
10kg x max x 2
7,5kg x max x 2
...man vet att man börjar kunna hålla pinchen hyfsat länge när fingrarna låser sig i arbetsläge och man får tillgripa externt våld för att få lederna att o-fastna.
Ryck med hantel:
14kg x 5
16kg x 5
Citat:
Ursprungligen postat av Timme
Kanske du skulle prova en bredare böjstil? Du har långa ben förhållandevis till din överkropp (som jag) och personer med långa ben böjer generellt bättre med bredare fotställning.
Jag föreslår att du provar på lite lättare vikter och istället för att gå total ATG går du till ett bekvämligt SL djup. Sedan ökar försiktigt om du tycker det känns bra.
SL djup är alltså där vecket mellan lår och mage är under knäts högsta punkt.
Ungefär så här kan det se ut men ca 7cm djupare. Denna böjstil gör utövaren extra vig i underkroppen. Du gillar ju övningar som tränar upp och behåller rörlighet så det kan mycket väl vara något för dig. Jag hoppas att du provar och att det känns bra.
Empirisk undersökning har visat att SL-djup inte är något vinnarkort för mig. Det är vansinnigt tungt och smärtsamt att vända "för högt". Jag provar dock emellanåt.
Bredden då? Jag ska testa något åt det illustrerade hållet, tack för förslaget. Men mig veterligen står jag ganska brett redan. Någon med mer objektivt intryck som kan bekräfta/dementera?
Sist jag provade att stå super-jätte-brett kändes det dock som att knäna skulle sticka åt sidorna och hela jag kollapsa. Men det var länge sen.
Med vikten planerar jag nu att ligga på max 50 ett tag, och se vad som händer.
Lätt Knäböj:
0kg x 5
20kg x 5
30kg x 5
40kg x 5
50kg x 3, 3, 3, 3
Citat:
Ursprungligen postat av pony
Tung Knäböj:
0kg x 5
20kg x 3
30kg x 3
40kg x 3
(50kg x 2) x 7 LÄTT!
Hur fungerar din periodisering av tunga och lätta pass? Om man ser till ditt tunga böjpass nu senast och det lätta passet på föregående sida, så ser jag inte logiken. Gjorde du två sjuor sist i tunga passet eller sju tvåor?