Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-04-22, 16:42   #826
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

Reg.datum: Jan 2006
Nej, 0.7 verkar inte rimligt. Testa runt lite mer. Jag fick det till ca 1,7-1,8kg fett på 10 dagar, men simuleringen underskattar eftersom den räknar med en del muskelförlust.
Ola Wallengren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 16:50   #827
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Nej, 0.7 verkar inte rimligt. Testa runt lite mer. Jag fick det till ca 1,7-1,8kg fett på 10 dagar, men simuleringen underskattar eftersom den räknar med en del muskelförlust.
Jag gjorde en ny nu där jag skrev startvikt på dag 1 och lägsta vikt vilket var i lördags (sammanlagt 13 dagar) och 4,5kg viktnedgång. Minskad fettmassa blev då 1.4kg. Kanske mer rimligt men jag hade inbillat mig att det skulle vara mer, typ 3kg.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-22, 17:02   #828
Fluency
Registered User

Reg.datum: Feb 2013
Citat:
Ursprungligen postat av J.V Visa inlägg
Är du nybörjare är det förmodligen inte en "diet" för dig. Vassle är också mjölkprodukt.
Varför inte?
Fluency är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-23, 19:34   #829
Fredriiik
Biffen

Fredriiiks avatar

Reg.datum: May 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Kolla Olas kommentar i min journal.

Edit, kan citera den här.
Med +2500 kcal (vilket egentligen är för lite) blir fettinlagringen kanske till och med negativ, dvs förlust, men sett över längre tid så är ju energibalansen avgörande.
2500 kcal i överskott blir ca 625g kh och om du väger ca 80kg med 50% muskelvikt blir det 15g/kg muskel, dvs ca 90 mmol glykogen. Normala glygoförråd är ca 70-110 mmol/kg, laddning (superkompensation) rör sig om ca 150-200mmol/kg. Efter VLCD och 3 träningar är förråden ca 25-40 mmol eller kanske lägre. Lägg till 90 så ~120 mmol= halvbra tryck. 200mmol+kreatin+taurin= insane!!
är jag helt ute å cyklar eller är då normala glykogenförråd cirka 12-27gr kolisar i musklerna?

Så ex en karl på 100 pannor med 50% muskelvikt har då möjligt 1250gr(25grx50) kolisar i musklerna?
LCHF är för tjockisar som inte vill träna.
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Övertygad om att fler repetitioner bygger mer muskelmassa än få.
Fredriiik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-23, 20:15   #830
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fredriiik Visa inlägg
är jag helt ute å cyklar eller är då normala glykogenförråd cirka 12-27gr kolisar i musklerna?

Så ex en karl på 100 pannor med 50% muskelvikt har då möjligt 1250gr(25grx50) kolisar i musklerna?
Jag har ingen aning hur man räknar men rimligen har du mer "förråd" om du har mer och större muskler.

För övrigt har jag lyckats med konststycket att gå upp i vikt senaste två dagarna, detta utan att ändra något och samma enorma underskott Jag tar för givet att det är muskler ;-)
Gammal 2013-04-23, 20:49   #831
Fredriiik
Biffen

Fredriiiks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Gober Visa inlägg
Jag har ingen aning hur man räknar men rimligen har du mer "förråd" om du har mer och större muskler.

För övrigt har jag lyckats med konststycket att gå upp i vikt senaste två dagarna, detta utan att ändra något och samma enorma underskott Jag tar för givet att det är muskler ;-)
jajo det är la logiskt :P inväntar svar från Ola eller annan kunnig
Citat:
Citat:
Gammal 2013-04-24, 04:54   #832
J.V
Registered User

J.Vs avatar

Reg.datum: Aug 2008
Testade det här i lite drygt två dygn, måndag och tisdag. Gick helt klart över förväntan. Inga nämnvärda hungerskänslor, kände mig inte vidare trött heller och humöret var oförändrat.

Vissa här verkar ju ha upplevt dag 3-4 som de jobbigaste, och många andra att det blev värre och värre för varje dag, så jag avbröt ju innan , men min känsla än så länge är: det här ska jag definitivt göra en längre period (1-3 veckor, beroende på hur fet jag är vid tillfället).
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Mätt i klassiskt styrkelyft, så tror jag att man kan bli ungefär: 180-150-220 stark utan att dopa sig med lång tid och hård träning.

Senast redigerad av J.V den 2013-04-24 klockan 05:00.
J.V är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-24, 07:19   #833
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Fredriiik Visa inlägg

Nja, 27g per kg muskel är superkompensation som inte går att hålla i längden, men det har uppmätts upp mot 45g/kg i benmusklerna. Det är dessutom osäkert i vilken mån man kan superkompensera samtliga skelettmuskler i kroppen. Men visst, 1250g för någon på 100kg är inte helt orimligt. Skulle innebära en viktuppgång på ca 4,5 kg. Själv har jag gått upp ca 4.6-4,7kg/48h vid liknande laddningar.
Gammal 2013-04-24, 13:44   #834
Fredriiik
Biffen

Fredriiiks avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Nja, 27g per kg muskel är superkompensation som inte går att hålla i längden, men det har uppmätts upp mot 45g/kg i benmusklerna. Det är dessutom osäkert i vilken mån man kan superkompensera samtliga skelettmuskler i kroppen. Men visst, 1250g för någon på 100kg är inte helt orimligt. Skulle innebära en viktuppgång på ca 4,5 kg. Själv har jag gått upp ca 4.6-4,7kg/48h vid liknande laddningar.
Vad skulle du säga är genomsnitt då? Runt 20gr?
Citat:
Citat:
Gammal 2013-04-24, 14:57   #835
Ola Wallengren
Registered User

Ola Wallengrens avatar

Det har jag ju redan skrivit, dvs 70-110 mmol/kg, vilket blir ca 13-20g/kg.
Gammal 2013-04-25, 21:22   #836
WilliamPersson1
Registered User

Reg.datum: Nov 2012
Har suttit och läst den här tråden i en timme nu. Måste säga att detta tilltalar mig väldigt mycket! Då jag är en person som älskar att fokusera på något en kortare tid och göra det 110% utan fusk! Går på en traditionell deff nu med 0.5-0.7 kg viktnedgång per vecka och det känns som att det inte händer någonting.

Jag hade tänkt mig det här uppläget och ni får gärna komma med funderingar och tips!

Vaknar: Vassle 30g, BCAA 6g, mineral & vitamintabletter + omega-3, koffein (kaffe)
1h senare: 30g Kasein + linfrö
Lunch: BCAA 6g, koffein (kaffe eller koffeintabletter)
1h senare: 30g Kasein
Innan träning: 30g Vassle, Maltoflex, kreatin + koffein (kaffe eller koffeintabletter)
Efter träning, BCAA 6g
Innan sömn: 40g Kasein + ZMA

Vad säger ni om koffeintabletter med termogen effekt för att öka fettförränningen, samt om användning av maltoflex samt kreatin?

Hade tänkt köra detta i 7-10 dagar beroende på hur mycket styrka jag tappar och ska börja med det den 20 maj isåfall och fortsätter med deffen tills dess. Jag ligger på 2500kcal just nu, vad rekommenderar ni att jag ska ligga på när VLCD-dagarna är förbi?

Jag är snart 21år och väger nu 104.7 kg samt är 189cm lång. Har tränat i 1 1/2 år.
WilliamPersson1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 21:46   #837
NiklasAlm
Registered User

NiklasAlms avatar

Reg.datum: Jun 2009
Kört VLCD igen denna veckan varannan dag VLCD och varannan dag refeed med nästan bara kolhydrater så 3 vlcd-dagar och 2 refeed, mest för att testa. Inte varit kämpigt alls om man jämför med riktig VLCD, hur effektivt det är är svårt att bedöma och jag har märkt att när jag väl äter på refeed dagarna då är det fan lätt att de springer iväg. Nä blir nog vanlig deff nu igen, även om jag gillar upplägget med att plåga mig en kort stund för att sedan kunna götta.
Gammal 2013-04-25, 21:49   #838
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av NiklasAlm Visa inlägg
Kört VLCD igen denna veckan varannan dag VLCD och varannan dag refeed med nästan bara kolhydrater så 3 vlcd-dagar och 2 refeed, mest för att testa. Inte varit kämpigt alls om man jämför med riktig VLCD, hur effektivt det är är svårt att bedöma och jag har märkt att när jag väl äter på refeed dagarna då är det fan lätt att de springer iväg. Nä blir nog vanlig deff nu igen, även om jag gillar upplägget med att plåga mig en kort stund för att sedan kunna götta.
Förstår inte riktigt ett upplägg där du har refeed varannan dag, vad ska det ge? kanske som någon slags balansupplägg men som deff kan det ju inte vara särskilt lyckat. Du hinner ju inte ens bli tömd innan du fyller på igen och om det dessutom springer iväg så blir det kanske till och med en bulk av ditt upplägg

Senast redigerad av Gober den 2013-04-25 klockan 21:52.
Gammal 2013-04-25, 21:51   #839
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Citat:
Ursprungligen postat av WilliamPersson1 Visa inlägg
Har suttit och läst den här tråden i en timme nu. Måste säga att detta tilltalar mig väldigt mycket! Då jag är en person som älskar att fokusera på något en kortare tid och göra det 110% utan fusk! Går på en traditionell deff nu med 0.5-0.7 kg viktnedgång per vecka och det känns som att det inte händer någonting.

Jag hade tänkt mig det här uppläget och ni får gärna komma med funderingar och tips!

Vaknar: Vassle 30g, BCAA 6g, mineral & vitamintabletter + omega-3, koffein (kaffe)
Innan träning: 30g Vassle, Maltoflex, kreatin + koffein (kaffe eller koffeintabletter)
Efter träning, BCAA 6g

Vad säger ni om koffeintabletter med termogen effekt för att öka fettförränningen, samt om användning av maltoflex samt kreatin?

Hade tänkt köra detta i 7-10 dagar beroende på hur mycket styrka jag tappar och ska börja med det den 20 maj isåfall och fortsätter med deffen tills dess. Jag ligger på 2500kcal just nu, vad rekommenderar ni att jag ska ligga på när VLCD-dagarna är förbi?

Jag är snart 21år och väger nu 104.7 kg samt är 189cm lång. Har tränat i 1 1/2 år.
BCAA ska inte funka i upplägget utan det ska vara EAA och då hade jag kört 10g som motsvarar 20g protein. Vassle hade jag skippat helt pga kalorierna och kört EAA.

Jag tycker det verkar mest smidigt och optimalt(?) att helt enkelt köra EAA och Kasein inom en timme från början till slut i tillräcklig mängd för att komma upp i rätt kalorimängd.

Jag kör 4+4 (4 kasein och 4 EAA).
Gammal 2013-04-25, 21:58   #840
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av WilliamPersson1 Visa inlägg
Efter träning, BCAA 6g

Gör som Gober skriver, kör på EAA istället för BCAA och ta 10g av dessa per tillfälle. Du behöver aldrig ta både aminosyror och vassle så skippa sedan vasslet.

Vad är maltoflex? Koffein är inga som helst problem, kör på med det efter behag. Kreatin 5g om dagen (som alltid).

Gör det inte så krångligt, kör på EAA och kasein utspritt under dagen och håll dig under 800 kcal. Det finns flera exempel på bra upplägg i den här tråden.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:59.