Nästa fråga ju oundvikligen, hur håriga ben får man ha? Eller rättare sagt, hur många timmars cykling ska man ha genomfört innan håret ska bort? Vid vilken nivå i cykelskolan säger tränaren att idag åker ni hem och rakar benen efter träningen ungar. Eller det kanske t o m pågår som någon slags ritual? Lite som handdukspiskandet efter hockeyträningen.
Det är ALDRIG fel att ha rakade ben. Även om man bara går på spinning en gång i veckan tycker jag man kan bespara omgivningen synen av ludna vader. Det ger sig självt när man tar på sig tighta cykelbyxor.
Det är ALDRIG fel att ha rakade ben. Även om man bara går på spinning en gång i veckan tycker jag man kan bespara omgivningen synen av ludna vader. Det ger sig självt när man tar på sig tighta cykelbyxor.
Jag gillar mina ludna ben, tror jag. Det är det enda som gör att jag ser ut att vara över 20 och så värmer det bra också. Men, jag är liberal och öppen för nya idéer.
Jag gillar mina ludna ben, tror jag. Det är det enda som gör att jag ser ut att vara över 20 och så värmer det bra också. Men, jag är liberal och öppen för nya idéer.
Det är bara att testa, för tyvärr (för somliga) så växer håret på benen ut ganska snabbt och du är tillbaka i päls innan du vet ordet av.
Förutom att det är snyggt och bra för markeringarna i vaderna så är det skönt att ha rakade ben. Ta en kväll du rakar benen ordentligt med hyvel och ett bra rakskum. Smörj in dem med en mild lotion, låter det torka och lägger dig sedan i sängen med nytvättade lakan. Efter det kommer du aldrig sluta raka benen.
Jaså, cykelnördism är nästa subkultur som skall göras mainstream. Där ser man.
Mjo, fast speciella/stilrena cyklar och dyl har alltid varit lite poppis i streetwearkulturen. Eller egentligen allt som är lite nördigt.
Hittade t ex den här i en streetwearblog:
Riktigt snyggt! Och priset är cykelhögt det också. Nu kommer jag få respekt även bland reklamarna på söder när jag rullar på min Colnago.
Svar ja! Lattefarsorna från söder om slussen kommer bokstavligt talat att tillbe dig när du kommer farande längs Götgatan på C50:n med åskan från Borahjulen dånande mellan väggarna. Såhär nånting:
Citat:
Ursprungligen postat av maRRtin
Mjo, fast speciella/stilrena cyklar och dyl har alltid varit lite poppis i streetwearkulturen. Eller egentligen allt som är lite nördigt.
Hittade t ex den här i en streetwearblog:
Jag är bara bitter över att jag inte längre kommer att få känna mig speciell när jag kommer spatserande i Jönköping med min Pinarellokeps och högerbyxbenet uppvikt.
Jag är bara bitter över att jag inte längre kommer att få känna mig speciell när jag kommer spatserande i Jönköping med min Pinarellokeps och högerbyxbenet uppvikt.
Du kan vara lugn, i Jkpg är det ingen som har koll, på något som helst. Dom kommer förmodligen tro att du är en urbaniserad bonde från Vetlanda som ska till A6.
Du kan vara lugn, i Jkpg är det ingen som har koll, på något som helst. Dom kommer förmodligen tro att du är en urbaniserad bonde från Vetlanda som ska till A6.
Funny 'cause It's true
Senast redigerad av Fredrik S den 2007-12-06 klockan 22:56.
Anledning: stava
Hm, det är borde göra mig upprörd, men ibland får man ta att sanningen svider.