Idag var en rolig dag på många vis. Till att börja med kändes träningen helt ok! Är på bättringsvägen styrkemässigt.
Bulgarian Squats
3x33
3x37,5
3x42
3x47
Har aldrig testat 47 förut så det var väl pb. Men det var lätt. Börjar dock kännas lite i händerna av att hålla hantlarna så länge. Blir inte längre utmattad på samma vis av övningen så skulle nog kunna köra femmor, men så länge skulle jag nog inte hålla hantlarna sen på lite högre vikter

Suger man så suger man. Sedan är stången i hantlarna väldigt tjock på de högre vikterna, tjockare än vanliga stänger, så det bidrar. Men jag har kasst grepp också.
Sen lite andra benövningar. Hann dock inte med så mycket för snackade med en massa personer.
Bänkpress
6x117,5
4x122,5
2x127,5
5x122,5
3x127,5
1x132,5
Pisslätt idag, så det var nice. 132,5 flög upp. Hade lätt klarat en femma på den vikten utan problem. Om jag inte skulle fixa en femma på 132,5 skulle jag bli väldigt besviken, visserligen, men det känns ändå att vilodagen förra passet hjälpte.
Sen hann jag inte så mycket mer, kom nämligen in i en liten dispyt med en styrelsemedlem

Det handlade såklart om marklyft. Tyvärr hann jag inte höra hur det hela startade (och det var väl kanske tur, för annars hade jag gått in betydligt hårdare) utan såg bara att det var någon medelålders man i blått som stod och tjafsade med min bror som körde marklyft. Jag gick dit för att se vad som stod på. Mannen stod och slängde ur sig massa skit angående min brors utförande och ljudnivå (helt ogrundat för övrigt) och min bror var på defensiven. Jag trodde att det endast handlade om ljudnivån först och hoppade emellan för att reda ut det på ett vuxet vis då jag tyckte att det gick mot ett rent ordbajsande av förolämpningar, från styrelsemedlemmens sida.
Jag frågade vad som pågick och vad som var problemet, och fick då höra av mannen att min bror och kompis körde marklyft så hela huset skakade och speglarna var på väg att trilla av väggen. Till att börja med sa jag att han skulle släppa attityden och bete sig som en vuxen, sedan att han överdrev något förskräckligt då det faktiskt var marklyft det handlade om, och att de båda höll emot mer än tillräckligt på nedvägen. Jag informerade forsättningsvis att vi fått tillåtelse att träna marklyft från andra styrelsemedlemmar och att om han hade något problem men gymmets egna policy så fick han ta upp det på nästa möte. Tills dess hade han ingen rätt att vara otrevlig.
Det fortsatte med protester från hans sida i form av att han angrep deras utförande och sa att de skulle halvera vikterna (båda kör på lätta vikter för tillfället som uppbyggning) på vilket jag direkt ifrågasatte vad han menade var fel och drog massa exempel på vad han kunde mena. Han backade direkt då han märkte att jag kunde mycket mer i området och pekade då på en helt random kille och sa förtvivlat att den killen! Den killen såg minsann ut som en katt då han körde marklyft!
Den utpekade personen hade såklart inget med någonting att göra så jag sa till honom att det bara började bli larvigt.
Mer ordbajsande följde från hans sida och jag svarade lugnt på allting. Till slut gick han hem, bara kanske 20 minuter efter han kommit dit.
Det låter kanske inte överdrivet roligt, men det var underhållande. Gillar att sätta ner kaxigt folk på jorden.
När han lämnat fick jag höra av min bror att han hade gått direkt fram till dem och sagt (med utskällande ton) att "Eran teknik är det värsta jag sett och ni slänger ner vikterna i golvet så gymmet går sönder. Ser jag er göra sådär en gång till slänger jag ut er med huvudet före och då fan ska ni aldrig få komma hit igen."
Sedan hade han kört med argumentet att han hade tränat i 30 år och minsann kunde betydligt mer än kaxiga tonåringar som tror de kan allt. (Han är en speta och tränar värdelöst för övrigt).
Så jag kan förstå nu att min brorsa blev förbannad.
Så nu ska jag till styrelsen och säga till vad som hände.
För övrigt är både min brors och kompis teknik så gott som perfekta, jag har varit pedantiskt noggrann med deras utförande så att de ska undvika samma ryggproblem som jag. Både deras ryggar är spikraka och allt annat som möjligtvis skulle kunna vara riskfyllt är åtgärdat sedan länge. Mannen hade inga belägg för sina påståenden utan var bara en idiot.
Iaf, kanske inte var så underhållande läsning, men det var kul. Det finns en liten pervers njutning i att totalt äga kaxiga töntar som bara är ute efter att tjafsa
Bye(s)
Edit:
Morgonvikt: 85,6. Har stått still på ca 86 för länge nu så ska skärpa till mig. Ska går ner stadigt nu. Börjar bli smått äcklad av den obetydliga mängden fett som täcker min kropp; måste vara en nojig sideffekt av deffandet. Man ställer in sig så mycket på att gå ner i vikt att man vill att det ska försvinna på en gång.
Det är såklart väldigt löjligt, men det sätter igång motivationen lite.