2015-10-02, 23:39
|
|
|
Tack, god jul!
Reg.datum: May 2013
|
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK
Armed dingo, köpte du några LUMI? Isf har du gjort 6% på 3 dagar. JAG tror man utan att göra bort sig kan betala 28kr för dem. Men det är min mage och inget annat. Inför rapporten senare denna månad kommer de stiga en del. Har man is i mage kan det gå åt båda hållen då.
|
Jag vill in innan rapporten men tänker inte köpa om det inte går under 23 har jag bestämt mig för. Hoppas på en dålig vecka nästa vecka och att det kan gå att hitta då.
Annars får det vara  Har bestämt mig för att inte spela med mer än 50% av mitt innehav om det inte är något särledes speciellt jag vill ha. Och just nu är de där 50% låsta i fyra andra papper som jag hoppas går upp en bit lite närsomhelst. Har tänkt spara resterande 50% till att gå lång i Large Cap bolag, typ 6 st, som jag spanat in. Om det skulle komma en krasch närmaste månaderna. Plus att jag har varit för dålig på aktier hitills (plus otur med devalveringen och det som följde) och tillåter mig inte att använda mer förrän två papper tagit igen sin förlust
|
|
|
2015-10-03, 12:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Udd3n
Har ett tråkigt GAV på 5,30 i Precise Biometrics istället..  Hoppas det går uppåt lite snart, vill verkligen inte gå ur på förlust. Vill ju inte heller se att den rör sig ned mot 3..
Skickas från min iPhone via Tapatalk
|
Jag hade satt en stop loss på under 5 något. Om rapporten blir det minsta negativ kan du ju vänta dig ett tapp till <4 kr, som förvisso kan hämtas upp till +- 0 om man har is i magen, men det är ju knappast målet för någon.
Min strategi där hade varit att köpa i en dal, säg runt 4.5-4.7 och sälja med 10-15% vinst, och inte planera att vara särskilt långvarig där. Gäller givetvis att vara likvid vid en sur dag på börsen...
|
|
|
2015-10-03, 12:07
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Baan
Jag hade satt en stop loss på under 5 något. Om rapporten blir det minsta negativ kan du ju vänta dig ett tapp till <4 kr, som förvisso kan hämtas upp till +- 0 om man har is i magen, men det är ju knappast målet för någon.
Min strategi där hade varit att köpa i en dal, säg runt 4.5-4.7 och sälja med 10-15% vinst, och inte planera att vara särskilt långvarig där. Gäller givetvis att vara likvid vid en sur dag på börsen...
|
Den är ju på 4,92 just nu och jag gick in på 5,30 i hopp om att Nexuslurar mm skulle höja kursen. Nu är det inte lätt att veta vad man ska göra.. Is i magen ellet minimera förlust.
|
|
|
2015-10-03, 13:00
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Udd3n
Den är ju på 4,92 just nu och jag gick in på 5,30 i hopp om att Nexuslurar mm skulle höja kursen. Nu är det inte lätt att veta vad man ska göra.. Is i magen ellet minimera förlust.
|
Den är ganska volatil, att den går över 5.30 igen framöver känns inte alls omöjligt. Har du någon bättre investering på horisonten är det bara att realisera förlust och återinvestera, annars kanske is i magen. Den borde inte störtdyka det närmaste.
|
|
|
2015-10-03, 20:47
|
|
|
Tack, god jul!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbey
Klockren trading-vecka, inte en enda minusaffär. Många vältimade köp och sälj, bästa var när jag gick in i Karo igår på 43,70 och sålde imorse på 49,90. Vem kunde ana att PM skulle komma imorse liksom  Trading-portföljen upp 25% bara denna vecka 
|
Har du några åsikter om Karo Bio och WntResearch? Två bolag jag funderar på att gå lite lång i om jag kommer in på 42 respektive 50. Verkar vara väldigt intressanta.
|
|
|
2015-10-03, 21:18
|
|
|
Tack, god jul!
|
Har ni några åsikter om vilka av dessa bolag ni tror har sämst framtid för sig? Det är min gå lång-lista. Den får gärna bestå av 5 bolag istället för som nu, ca 9.
|
|
|
2015-10-03, 21:33
|
|
|
No brain, no gain
Reg.datum: Feb 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo
Den får gärna bestå av 5 bolag istället för som nu, ca 9.
|
Du vill diversifiera bort bolagsrisken i en portfölj. Till det behövs gärna 15 aktier. Men 9 är långt bättre än 5.
|
|
|
2015-10-03, 22:05
|
|
|
Tack, god jul!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Xtreme-G
Du vill diversifiera bort bolagsrisken i en portfölj. Till det behövs gärna 15 aktier. Men 9 är långt bättre än 5.
|
Vill fortfarande gärna höra vilka ni anser vara de sämsta bolagen bland de 9 jag postade. Finns fler bolag.
|
|
|
2015-10-04, 09:58
|
|
|
Do you even PB?
Reg.datum: Dec 2012
|
Citat:
Ursprungligen postat av Armed Dingo
Har du några åsikter om Karo Bio och WntResearch? Två bolag jag funderar på att gå lite lång i om jag kommer in på 42 respektive 50. Verkar vara väldigt intressanta.
|
Karo har väl en ganska spännande tid framför sig med eventuella miljardavtal gällande deras projekt ROR-gamma etc. När det kommer vet ingen, men de har redan idag ett samarbete med Pfizer, de expanderar sig vidare likt Meda, Meda som Anders Lönner drev upp till dagens BV, samma Lönner som idag driver Karo i samma riktning.
Jag har Karo i min portfölj sen några veckor tillbaka, dock tradar jag kraftigt i den men försöker att alltid äga den över natten. Karo för 40-42 är troligtvis ett bra köp, beroende på tidshorisont,, som alltid. Med den expandering som Lönner gör nu tror jag på en god framtid.
WNTs resultat från deras fas1b studie är väl på gång tror jag, inte så insatt i WNT. Kompetent ledning, potent läkemedelskandidat, men känner alltid att WNT är lite haussat pga bland annat 'löparn'. Risky bolag. Extremt dyr marknad = $$$
Senast redigerad av Tobbey den 2015-10-04 klockan 10:00.
|
|
|
2015-10-04, 13:22
|
|
|
Tack, god jul!
|
Citat:
Karo har väl en ganska spännande tid framför sig med eventuella miljardavtal gällande deras projekt ROR-gamma etc. När det kommer vet ingen, men de har redan idag ett samarbete med Pfizer, de expanderar sig vidare likt Meda, Meda som Anders Lönner drev upp till dagens BV, samma Lönner som idag driver Karo i samma riktning.
Jag har Karo i min portfölj sen några veckor tillbaka, dock tradar jag kraftigt i den men försöker att alltid äga den över natten. Karo för 40-42 är troligtvis ett bra köp, beroende på tidshorisont,, som alltid. Med den expandering som Lönner gör nu tror jag på en god framtid.
WNTs resultat från deras fas1b studie är väl på gång tror jag, inte så insatt i WNT. Kompetent ledning, potent läkemedelskandidat, men känner alltid att WNT är lite haussat pga bland annat 'löparn'. Risky bolag. Extremt dyr marknad = $$$
|
Tack för det. Ska invänta köpläge på Karo.
Tror jag gör en chansning på WNT också faktiskt. Deras fas 1a studie är över och en stor del av de patienter som fick ämnet är fortsatt ordinerad behandling.. det borde vara lovande. Om det däremot visar sig att det var verkningslöst så är det mer eller mindre kört för foxy-5 är i princip allt de har i pipeline.
|
|
|
2015-10-04, 14:01
|
|
|
Do you even PB?
Reg.datum: Dec 2012
|
WNT är väldigt volatil så bränn dig inte bara. Jag fångade den fallande kniven tidigare i år när WNT sjönk från sin toppnotering (strax under 80 tror jag) ner i min hand på 42kr vid ett dåligt PM. Alltså ett tapp på närmare 50% om inte mer på någon minut. Sålde 2 min senare för över 50-lappen så den dagen var jag mer än nöjd. Sen dess har den spräckt 60 nån gång men gått ner sig och etablerat ett stöd runt 50. Försök komma in nån krona under 50.
Senast redigerad av Tobbey den 2015-10-04 klockan 14:02.
|
|
|
2015-10-04, 15:46
|
|
|
Tack, god jul!
|
Citat:
WNT är väldigt volatil så bränn dig inte bara. Jag fångade den fallande kniven tidigare i år när WNT sjönk från sin toppnotering (strax under 80 tror jag) ner i min hand på 42kr vid ett dåligt PM. Alltså ett tapp på närmare 50% om inte mer på någon minut. Sålde 2 min senare för över 50-lappen så den dagen var jag mer än nöjd. Sen dess har den spräckt 60 nån gång men gått ner sig och etablerat ett stöd runt 50. Försök komma in nån krona under 50.
|
Nja jag får se. Hellre Karo än WNT. Men får se om det blir ngn av dem alls. Jag blir väldigt sugen men sen så säger förnuftet Nej, jag ska inte riskera mer än jag redan gör. På något sätt. Så kanske inte blir någonting alls. Missar mycket hellre en vinst än tar en förlust just nu.
|
|
|
2015-10-04, 16:06
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Xtreme-G
|
Det beror ju på... samtidigt som man diversifiserar bort all bolagsrisk så försvinner också potential för överavkastning.
Armed Dingo om du vill ha någon form av åsikt i ett "långt-perspektiv-försök" så av dem du listade gillar jag mest ABB, Millicom och Vitrolife. Där har ju de två tidiga åkt på duktigt me stryk senaste tiden.
WNT skulle jag vara väldigt försiktig med
|
|
|
2015-10-04, 16:30
|
|
|
No brain, no gain
Reg.datum: Feb 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av JB ๘۩
Det beror ju på... samtidigt som man diversifiserar bort all bolagsrisk så försvinner också potential för överavkastning.
|
Jag tänkte också sådär förut, men nu vet i alla fall jag bättre.
|
|
|
2015-10-04, 17:05
|
|
|
Tack, god jul!
|
Tack för era synpunkter JB och extrrme, jag lyssnar på bägge perspektiv.
Vettefan hur jag gör imorgon.. Har varit så skönt att bara se sina innehav stiga (om än väldigt långsamt) senaste tiden jämfört med förlusten i början. Vill inte bränna mig igen. Avvaktar istället, är ju ändå nöjd som det är.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:44.
|

|