Idag ska jag göra ett undantag från min LL-mörkning bara för att få chansen att skryta lite. Har nämligen haft min bästa träningshelg på jag vet inte hur länge.
25/8 - Cykling
Sträcka: 74,1 km
Tid: 2:21:18
Medelhastighet: 31,4 km/h
Medelspuls: 146 slag/min (73%) Fett låg!
Väder: Kraftig vind från alla håll och kanter
26/8 - löpning
Sträcka: "20 km" (2 varv på 10km-spåret i Öxnehaga. Ganska tuff terräng men jag tror knappast att det var 10 km, snarare 9-9,5 km.)
Tid: 1:31:43
Medelspuls: 171 slag/min (85,5%)
Övrigt: Sprang med vätskebälte men utan att dricka. Behövdes aldrig efter en optimal uppladdning. Drack däremot upp alla tre flaskor ganska snabbt efter målgång. Tror för övrigt att jag hade en optimal blandning med mig. En flaska riktigt stark saft för energi; en flaska vatten med resorb för salter och en flaska väldigt svag saft för att släcka törsten men ändå få lite energi.
Övrigt2: Såg en chinsställning när jag kom i mål, så jag gjorde åtta chins. Mest för att jag kom att tänka på en annan LL-deltagare när jag såg stången)
Snäll som jag är så ska jag dela med mig av hemligheten bakom helgens träningsfullträff. Igår intogs följande till både lunch och middag:
http://www.kolozzeum.com/forum/showp...postcount=4638
Kosten idag har hittills bestått av:
Gröt med lingonsylt till frukost
Till lunch en blandning/röra av färsk pasta, lax, räkor, wokgrönsaker, grädde, martini, olivolja, fiskbuljong
Direkt efter lunch en fika med några vänner: hallonsmoothie och morotskaka