Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-07-17, 09:34   #781
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Ursprungligen postat av gratefuldead Visa inlägg
Tack! Ja verkligen, vägrar köra kondition med low-carb diet. Blir lägre intag resten av veckan dock.

Åh sweet! Har du något fint recept att dela med dig av?
Vägra träning på low-carb :p Jag ligger dock ännu lägre på fett en träningsdag, runt 20g som mest.

Mina recept är ofta ganska okomplicerade, de flesta liknar varandra, hehe. Kan f.ö tipsa om både indisk och thaicurry! Jäkligt goda

Jag hackade upp gul lök, röd paprika, tomater och slängde i en uppvärmd teflonstekpanna (ingen olja/smör) fräste runt lite, på med massa curry, ingerfära, cayennepeppar, vitpeppar, flingsalt och sambal oelek samt i lite vatten. Låta det puttra ihop lite, i med två burkar tonfisk (120g tonfisk). Röra lite mer, mer vatten vid behov. Klart att äta Man kan också slänga i hackad gurka, vitkål eller sallad för att dryga ut det ännu mer. Till detta blev det råris kokt med hackad tomat och sedan lite broccoli.

Två burkar tonfisk gör det till två matlådor för mig, delar det på hälften bara
Tjuckot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-17, 16:08   #782
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Reg.datum: Feb 2012
Citat:
Ursprungligen postat av Tjuckot Visa inlägg
Vägra träning på low-carb :p Jag ligger dock ännu lägre på fett en träningsdag, runt 20g som mest.

Mina recept är ofta ganska okomplicerade, de flesta liknar varandra, hehe. Kan f.ö tipsa om både indisk och thaicurry! Jäkligt goda

Jag hackade upp gul lök, röd paprika, tomater och slängde i en uppvärmd teflonstekpanna (ingen olja/smör) fräste runt lite, på med massa curry, ingerfära, cayennepeppar, vitpeppar, flingsalt och sambal oelek samt i lite vatten. Låta det puttra ihop lite, i med två burkar tonfisk (120g tonfisk). Röra lite mer, mer vatten vid behov. Klart att äta Man kan också slänga i hackad gurka, vitkål eller sallad för att dryga ut det ännu mer. Till detta blev det råris kokt med hackad tomat och sedan lite broccoli.

Två burkar tonfisk gör det till två matlådor för mig, delar det på hälften bara
Hur tycker du det funkar att ligga så pass lågt som 20g? Blir du slö i kolan, irriterad eller något sådant?

Stort tack för tipset! Det lät riktigt gott faktiskt, ska se till att göra det där. Var ett tag sedan jag åt tonfisk så det är på tiden.

Filmjölk om varför det marklyfts mindre än det böjs...
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk Visa inlägg
För att de är drabbade av knäböjsneuros där de böjer och böjer tills röven blöder och sedan fortsätter böja. Då orkar man inte marklyfta så ofta.
gratefuldead är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-17, 16:10   #783
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Rygg & biceps idag. Var sinnessjukt trött innan, sovit dåligt och började jobbet 6.30. Trodde det skulle gå skit men gick helt OK, kom igång efter att ha tränat i ca 20 minuter.

Chins
6/6/4/3

Sittande rodd
3x8

Chins, smalt grepp och extremt långsam excentrisk fas
2/2/2

Hammercurls
20x6/6/6

Stångcurl
40x5
50x5
40x5

Sittande rodd med rep
3x8

Helt OK som sagt.

Citat:
För att de är drabbade av knäböjsneuros där de böjer och böjer tills röven blöder och sedan fortsätter böja. Då orkar man inte marklyfta så ofta.
Gammal 2013-07-17, 16:16   #784
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Citat:
Hur tycker du det funkar att ligga så pass lågt som 20g? Blir du slö i kolan, irriterad eller något sådant?

Stort tack för tipset! Det lät riktigt gott faktiskt, ska se till att göra det där. Var ett tag sedan jag åt tonfisk så det är på tiden.
Märker ingen som helst skillnad helt ärligt, men det är svårt o säga. Brukar inte ligga högt på både kolhydrater och fett samma dag. Testa du och se hur du reagerar Men jag har svårt att märka skillnader iaf.

Fina grejjer, se till att krydda mycket! Klockren rätt att göra för att få flera matlådor. Ta tre tonfiskburkar + ingredienser och dela upp färdiga röran på 3 matlådor, perfa
Gammal 2013-07-17, 16:20   #785
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Citat:
Märker ingen som helst skillnad helt ärligt, men det är svårt o säga. Brukar inte ligga högt på både kolhydrater och fett samma dag. Testa du och se hur du reagerar Men jag har svårt att märka skillnader iaf.

Fina grejjer, se till att krydda mycket! Klockren rätt att göra för att få flera matlådor. Ta tre tonfiskburkar + ingredienser och dela upp färdiga röran på 3 matlådor, perfa
Det låter bra det, kanske inte blir märkbart förrän man kört det under en längre period. Anledningen till att jag är lite rädd för att gå så lågt är pga. risken för oro/ångest, i och med att jag har haft(har?) en del ångestproblematik vill jag helst inte att det ska komma tillbaks.

Ska göra det, låter asgrymt! Har just nu mat för ett par dagar framåt men blir eventuellt att röra ihop något till helgen. Hokifilé på gång just nu

Citat:
Gammal 2013-07-17, 16:27   #786
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Mm, ingen aning hur det kan tänkas påverka. Skulle du vilja testa, men är orolig, är mitt råd att stegvis sänka fettnivån. 50->40->30->20 veckovis eller med ett par dagars mellanrum kanske? Ofta kan man nog tänka sig till oro också tänker jag.. Men jag är inget proffs Kan bara prata utifrån mig själv och jag mår toppen!

Sounds good! Kyckling ikväll, nu ska det tränas!
Gammal 2013-07-17, 17:06   #787
Färssen
Registered User

Färssens avatar

Reg.datum: May 2010
Redigt pass dära! Alltid kul när man kommer igång trots dåligt med sömn, seghet osv.
Gammal 2013-07-18, 11:41   #788
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Citat:
Mm, ingen aning hur det kan tänkas påverka. Skulle du vilja testa, men är orolig, är mitt råd att stegvis sänka fettnivån. 50->40->30->20 veckovis eller med ett par dagars mellanrum kanske? Ofta kan man nog tänka sig till oro också tänker jag.. Men jag är inget proffs Kan bara prata utifrån mig själv och jag mår toppen!
Det har du rätt i, mycket är tankar och det måste jag jobba mer på. Men får nog ta det stegvis som du säger. Ska eventuellt prova att sänka till 40g nästa vecka för det ger verkligen stor skillnad att lägga till mer kolhydrater. Särskilt vid konditionsträning, hade aldrig klarat det på normal nivå.

Förresten, ska laga till din tonfiskröra ikväll och bjuda brorsan när han kommer på besök. Återkommer med smakrecension

Citat:
Ursprungligen postat av Färssen Visa inlägg
Redigt pass dära! Alltid kul när man kommer igång trots dåligt med sömn, seghet osv.
Nu tog du i allt, så jävla redigt pass var det inte Ska bli kul att kötta igen med dig sen i höst. Du eller Gurra får visa mer OL-övningar, verkar jäkligt intressant att testa.

Citat:
Gammal 2013-07-18, 11:43   #789
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Dagens runk. Trött som fan när jag vaknade, åt gröt och stack iväg. Tyvärr kände jag mig helt slut i kroppen. Ska nog vila från gymmet tills måndag eller så.

FU-bänk med stopp
80x3
85x3 kändes fan bra här.
82,5x3

Sned hantelprest
30x5/5
Är sååååååå himla kass på hantelpress. Instabil som fan. Måste helt enkelt köra detta oftare.

Dips
7/7

Pushdowns
3x8

Citat:
Gammal 2013-07-18, 11:57   #790
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Citat:
Det har du rätt i, mycket är tankar och det måste jag jobba mer på. Men får nog ta det stegvis som du säger. Ska eventuellt prova att sänka till 40g nästa vecka för det ger verkligen stor skillnad att lägga till mer kolhydrater. Särskilt vid konditionsträning, hade aldrig klarat det på normal nivå.

Förresten, ska laga till din tonfiskröra ikväll och bjuda brorsan när han kommer på besök. Återkommer med smakrecension
Ja, hjärnan kan på egen skapa något som egentligen inte finns där, det kan ju vara både bra och dåligt.. Stegvis är alltid bra, tror jag iaf. Ja, kolhydrater gör mycket! Jag cyklar ju kolhydrater och fett beroende på vilodag/träningsdag, det tycker jag är en ganska bra metod. Man ska ju inte vara rädd för fett eller försöka eliminera det helt..!

Haha, jadu, jag brukar inte bjuda folk på det ifs Men good luck F-ö funkar det ypperligt att byta ut tonfisk mot e.x kyckling. Hoppas det smakar
Gammal 2013-07-20, 19:56   #791
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Citat:
Haha, jadu, jag brukar inte bjuda folk på det ifs Men good luck F-ö funkar det ypperligt att byta ut tonfisk mot e.x kyckling. Hoppas det smakar
Haha, kan säga att det blev riktigt lyckat iaf! Blandade i ca 2dl lätt creme fraiche så blev det jäkligt gött

Har inte orkat skriva senaste 2 dagarna, har haft fullt upp. Kosten har blivit sisådär så har troligtvis legat på balans, med andra ord säkert +något hekto glykogen/vätska.

Fredags:
Cykel ca 1,7 mil i högt tempo. Snittade 28-29km/h.

Idag:
Löpning 5km, gick faktiskt bra. Kändes lätt och inga direkta känningar i benhinnorna.

Imorgon:
kort pass på jobbet (5,5h) och därefter någon form av träning, ev. gym.

Citat:
Gammal 2013-07-20, 21:16   #792
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Citat:
Haha, kan säga att det blev riktigt lyckat iaf! Blandade i ca 2dl lätt creme fraiche så blev det jäkligt gött
Kan tänka mig det förhöjde! Har inte haft i något sådant, inte passat in i dieten du vet Men nu kanske.. har en milda 4%, slå på stort?! Hehe.
Gammal 2013-07-21, 09:33   #793
tearz
Registered User

tearzs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Citat:

Har inte orkat skriva senaste 2 dagarna, har haft fullt upp. Kosten har blivit sisådär så har troligtvis legat på balans, med andra ord säkert +något hekto glykogen/vätska.

Fredags:
Cykel ca 1,7 mil i högt tempo. Snittade 28-29km/h.

Idag:
Löpning 5km, gick faktiskt bra. Kändes lätt och inga direkta känningar i benhinnorna.

Imorgon:
kort pass på jobbet (5,5h) och därefter någon form av träning, ev. gym.

Vad är ditt mål med träningen just nu?

Du både cyklar ,löper och lyfter

<<< Lé Journalé
tearz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2013-07-22, 11:04   #794
gratefuldead
Registered User

gratefuldeads avatar

Citat:
Ursprungligen postat av tearz Visa inlägg
Vad är ditt mål med träningen just nu?

Du både cyklar ,löper och lyfter

Främst vill jag komma under 80kg i kroppsvikt samtidigt som jag bibehåller/ökar styrkan Att cykla gillar jag så kör gärna det under sommaren när man kan liksom. Kommer satsa hårdare på styrketräningen och byggningen till hösten. Är också sugen på att testa en vända MM2K för att lägga på några extra paninis i bänken.

Dagens kebab. Lite tidsbrist så körde ett ganska kort pass. Har bara intagit en portion gröt de senaste 18h så det kändes lite småsegt.

Bänkprezt med stopp
90x2
95x2
100x2
95x4

Jollade runt med lite dips och pumpiga sneda hantelpressar.

Kommer att ha nytt schema på jobbet så det blir fasta rutiner resten av sommaren. Dagtid, 10-18 måndag till fredag :-) Kommer nog bli betydligt lättare att sköta kost, sömn och träning med regelbundna tider.

Citat:
Gammal 2013-07-22, 11:38   #795
Tjuckot
Helyllekillen

Tjuckots avatar

Citat:
Kommer att ha nytt schema på jobbet så det blir fasta rutiner resten av sommaren. Dagtid, 10-18 måndag till fredag :-) Kommer nog bli betydligt lättare att sköta kost, sömn och träning med regelbundna tider.
Fan va gött! Morgonträning nu då?

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:30.