2012-01-18, 13:41
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
|
Kommer inte att vara lika stor volym på dem heller
|
Alltså gårdagens pass var väl nästan mer volym än vanligt  Jag bör säga att det fasen är inspirerande hur hårt du kör, för hur högt tempo och dyligt man än matar i passen är din minst 2 ggr värre!
Vilket funkar som en bra motivation för att ösa på mer själv
Angående trycka käk har jag börjat med ett eget experiment där jag rör ihop kvällsproteinet med en påse chokladpudding och den mjölk som behövs för det. Upplever det som ett smidigt sätt att öka på kalorierna, kan dock bli lite enformigt efter en bunke :P
Sen säger jag som till Niwah, Onsdagar är bästa ryggdagen
Light weight journal (literally)
|
|
|
2012-01-18, 14:02
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av Loui26
Alltså gårdagens pass var väl nästan mer volym än vanligt  Jag bör säga att det fasen är inspirerande hur hårt du kör, för hur högt tempo och dyligt man än matar i passen är din minst 2 ggr värre!
Vilket funkar som en bra motivation för att ösa på mer själv
Angående trycka käk har jag börjat med ett eget experiment där jag rör ihop kvällsproteinet med en påse chokladpudding och den mjölk som behövs för det. Upplever det som ett smidigt sätt att öka på kalorierna, kan dock bli lite enformigt efter en bunke :P
Sen säger jag som till Niwah, Onsdagar är bästa ryggdagen 
|
Haha gårdagens pass var faktiskt helt outstanding, det var riktigt kul också! Var så jäkla död efter bänkpressen att det inte är sant. Även fast det inte var några märkvärdiga vikter så var det galet jobbigt med 15-20sek vila. Dem som var runtomkring måste ha trott att jag är galen.. fast det är jag iofs.
Bra att man kan inspirerar någon iaf
Ang. käket så låter det som ett bra experiment! Håller på att se över möjligheterna att mixtra lite med käket och kanske helt och hållet gå över till PF - otroligt smidigt att bara trycka käk 2 gånger under dagen, prottar och fett första målet sen mycket carbs, modererat med prottar och lite fett på sista (LG style). Körde så under dieten och det funkade ju fin fint
Jag äter ganska enformigt, så enformigt är inga problem! Jag kan äta samma mat i 40-50 dagar - no problemo! Tror jag käkade samma mat under hela förra deffen (9 veckor)
|
|
|
2012-01-18, 16:35
|
|
|
Registered User
|
Roligaste passet någonsin. Läs gärna allt.
Mitt projekt fortsätter. Har sinnessjuk träningsvärk från gårdagen och jag älskar det. Precis som Loui poängterar så har det blivit tvärtom, det har blivit ännu mer volym fast med ännu mer kontakt (lägre vikter, högre intensitet) och det är så jävla kul att träna på det här sättet.
Vill bara poängtera en sak, när ni ser det här passet så kanske några av er tänker "han är ju galen" "han kommer gå sönder" "kan det där verkligen vara bra" men jag vill bara lyfta fram att det är ett projekt där jag försöker flytta gränser, både mina gränser mentalt och kroppsligt. Vi är alla så otroligt olika och i svarar olika på träning. Jag är väldigt målmedveten, fokuserad och har en jävla vilja att lyckas med saker som jag tar mig an!
Nåja nog med Braveheart-snack, det blev ett rejält pass iallafall. Riktigt jävla roligt pass. Satt även och utvärderade min biceps som jag tycker är väldigt underutvecklad. Tänkte att hur fan var det jag tränade i tonåren, då var den riktigt stor. Sen kom jag på det, enarms cablecurl mot bänk var det ja! Bestämde mig för att testa den här fantastiska isolations-övningen igen och det kändes minsann
Testade även chins igen, efter 2 månaders uppehåll. Sjukt vad jag har tappat där. Körde även marklyft på låg vikt, kändes fint.
Fortsätter med 6 reps idén och 20 sek vila mellan varje set. Minimal vila mellan varje övning också, så lite som möjligt (mycket som är upptaget på gymmet)
Rygg + biceps - MAX 20 sek vila
Chins:
12, 10, 7, 5, 5
Marklyft:
110kgx6,6,6,6,6,6
Stångrodd supinerat:
80kgx6,6,6,6,6,6,6,6,6,5
Rodd:
75kgx6,6,6,6,6,6
Latsdrag:
10plattorx6,6,6,6,6,6,6,6,5
Kajakrodd:
40kgx6,6,6,6,6,6,6,6,6
Shrugs:
50kgx6,6,6,6,6,6,6,6
Stångcurl:
40kgx6,6,4,3
32.5kgx6,6,4,3
30kgx4,4
Stångcurl pronerat (underarmar):
22.5kgx6,6,6,6,6,6
Enarmscablecurl mot bänk: (cp långt namn, förkortningstips?)
22.5kgx6,6,4,3
17.5kgx5,4,3,3,3
15kgx6,5,5,5
+ Roligaste passet någonsin. Var så sjukt svettig redan på stångrodden. Glad att jag körde chins och marklyft igen, riktigt kul! T.o.m biceps var kul idag och dom fick sig en rejäl omgång
- inget!
Senast redigerad av Hetz den 2012-01-18 klockan 16:39.
|
|
|
2012-01-18, 18:16
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2010
|
Awesome  jag kanske ger mig på å testar ett sånt här upplägg en vecka i framtiden
|
2012-01-18, 18:18
|
|
|
Winners Never Quit
|
Vilket jävla pass :o fyfan
|
|
|
2012-01-18, 19:31
|
|
|
Registered User
|
Jag finner fasen inte ord för dina pass... Hur länge hade du tänkt mata på med detta upplägg? Sen så länge du känner att kroppen återhämtar sig bra mellan passen (vilket inte borde vara omöjligt med mycket käk och bra med sömn) tror jag du kan vinna mycket på dina stenhårda pass!
|
|
|
2012-01-18, 19:46
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Numse
Awesome  jag kanske ger mig på å testar ett sånt här upplägg en vecka i framtiden
|
Göre, riktigt jävla kul. Utmanande som fan
Citat:
Ursprungligen postat av Sundqvist
Vilket jävla pass :o fyfan
|
Citat:
Ursprungligen postat av Loui26
Jag finner fasen inte ord för dina pass... Hur länge hade du tänkt mata på med detta upplägg? Sen så länge du känner att kroppen återhämtar sig bra mellan passen (vilket inte borde vara omöjligt med mycket käk och bra med sömn) tror jag du kan vinna mycket på dina stenhårda pass!
|
Har tänkt testa det här upplägget veckan ut och sen utvärdera. Kan redan nu konstatera att det känns lite överallt, duktigt med träningsvärk sen igår! Ja precis det är ju väldigt olika det där med återhämtning men kommer såklart inte att köra om kroppen känns sliten / inte återhämtad. Finns alltid någon muskelgrupp att köra skiten ur
Dagens:
2892kcal
285g protein 3.5g/kg
164g kolhydrater
116g fett
|
|
|
2012-01-19, 14:13
|
|
|
Registered User
|
Tog mig en ganska rejäl sovmorgon då det förmodligen är den sista jag kommer ha efter snart 42 dagars ledighet från Universitetet! 02.00-14.00 not bad.
Kastat om kosten också, gör matlådor kvällen innan och äter under dagen 3 matlådor bestående av:
200g kyckling
200g torsk/lax
200g falukorv
(200g till resp. matlåda)
1000g potatis
3 ägg
100g ost
= 3000kcal
Rätt mycket mat för så få kalorier. Tur att jag slängt in falukorv som är väldigt kaloririkt annars hade det blivit jobbigt :p
Ben idag, vet inte riktigt hur upplägget blir, är riktigt sugen på böj även fast jag sa att jag inte skulle. Vi får se på plats helt enkelt. Det blir inget 20 sek vila koncept på benen då jag känner att dom växer riktigt bra som det är just nu.
Fortf. träninsverk i bröst även fast det börjar släppa, träningsverk i ryggen idag också, det var längesen! Antar att det är bra för mig att alternera träningen liten, visst kontinuitet bygger men alternering är nog rätt bra också för att inte vänja kroppen vid ett träningssätt - (överkurs jag vet, men det är ju bara ett projekt)
Käk, glo kolozzeum sen ben + bål + mage. Sen blir det Revenge hela jävla kvällen (serie)
|
|
|
2012-01-19, 17:52
|
|
|
Registered User
|
Det värker överallt, på ett bra sätt
Fyfan alltså det värker typ överallt, fast på ett skönt och bra sätt. Inser dock att jag aldrig i helvete kommer att vara fräsch i bröst tills imorgon så därför beslutade jag mig för att endast köra framsida ben idag och sparar därmed baksida ben + vader + bål + mage tills imorgon! Allt är riktigt slutkört just nu - skönt!
Körde även benböj trots att jag inte skulle, men ryggen kändes tokbra, och mycket riktigt inga smärtor i bröstrygg efter. Testade även hacklift, misstänkte att den inte skulle vara bra för mina knän, och mycket riktigt. Synd
Ben
Benböj:
50kgx10
70kgx10
80kgx10 med stopp
90kgx10 med stopp
100kgx5,5,5,5,5,5,5,5
Benpress - 60 sek vila
180kgx6
190kgx6,6,6,6,6,6,6,6,6,6
Hacklift:
50kgx6,6,6
Testade bara denna övning, var tyvärr inte så skonsam för mina knän, tråkigt
Benspark - 20 sek vila
40kgx10,10,10,10,10,10,10,10,10
+ Duktigt jävla slut i framsida, kunde knappt gå hem, bokstavligen
- Inget! Skönt att jag har baksida, vader, bål och mage kvar till imorgon annars hade det blivit vilodag
|
|
|
2012-01-19, 18:23
|
|
|
Registered User
|
Haha, hur lång tid stod du i böjracket? :PPP
|
2012-01-19, 18:29
|
|
|
Registered User
|
Inte överdrivet länge faktisk, kort vila! Höll på spy sista 3 seten på böjen, åt alldeles för mycket innan
|
|
|
2012-01-19, 18:48
|
|
|
Registered User
|
Haha, äta för tätt inpå benpass är fail =) riktigt bra böjt iaf!
|
2012-01-19, 18:52
|
|
|
Registered User
|
Tack! Drog exakt samma fail förra passet, trodde att det skulle gå bra nu men icke!
|
|
|
2012-01-19, 19:25
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Skönt att jag har baksida, vader, bål och mage kvar till imorgon annars hade det blivit vilodag
|
Alltså du verkar inte gilla vilodagar du  Din träning är ju nästan nån slags variant på AV men du kanske tar lite inspiration från Hollsten?
|
|
|
2012-01-19, 19:43
|
|
|
Registered User
|
Haha faktum är att första gången jag trillade in på hans blogg så kändes det som att jag äntligen hittat något som tänker precis som jag
Är nog mest inspirerad av hans träningsfilosofi och inställning till träning men är det någon som jag blir inspirerad av så är det isåfall Ako som jag följer slaviskt. Dom verkar alltid ha så jäkla kul och kör dessutom riktigt hårt!
En annan som inspirerar mycket, framförallt gällande deff är Niclas Asker! Sen följer jag nog inte så många fler sådär supernoga.. tips på fler bloggar/människor man kan följa?
Just ja, följer Andreaz Engström och hans matlagning också, galet inspirerande. Bra käk med bra makros, gillas.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:55.
|

|